chceauto.pl
x

Citroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KM

Citroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2015
Średnia cena
24 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel
Waga
1085 kg
Ładowność
517 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
90 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
180 km/h
Zasięg
960 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
4.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Zbiornik paliwa
46 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
195/55 R16
205/45 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
B
Bagażnik
285 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

Citroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Citroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KMCitroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KMCitroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KMCitroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KMCitroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KM

Citroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KM

Citroen DS3 to niewielki samochód, który debiutował na salonie we Frankfurcie, jesienią 2009 roku. Na początku roku 2010 samochód trafił do salonów.

DS3 to pierwsze auto z nowej linii modelowej Citroena, którą zamierza on wejść do segmentu premium. Stąd ceny tych samochodów są wyższe niż wynikałoby to z wielkości auta, wyposażenie również jest bogate.

Głównym konkurentem DS3 jest brytyjsko-niemieckie Mini. Na jego tle francuskie auto pochwalić się może wygodniejszym wnętrzem i wyższym poziomem wyposażenia. Pojazd cieszy się dużym zainteresowaniem klientów na wielu europejskich rynkach. Wysoka cena oraz dotychczasowy wizerunek Citroena sprawiają jednak, że DS3 nie podbija serc (a raczej kieszeni) Polaków.

Wiosną 2014 DS3 został poddany liftingowi. Najbardziej widoczną zmianą są nowe reflektory przednie. Standardowo wykonane są technologii ksenonowej, ponadto otoczono je paskami diod LED. Zwiększono możliwości personalizacji samochodu. Pojawiły się m.in. nowe kolory nadwozia czy wzory felg.

Nie zabrakło nowości w zakresie jednostek napędowych - pojawiły się dwa bardzo oszczędne silniki wysokoprężne o mocach 100 i 120 KM. Auto trafi do salonów jesienią 2014.

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-01-02

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Citroen DS3 po liftingu2014-05-23DS3 Crossback. Francuska nowość2018-09-16DS7 Crossback. Ceny w Polsce2018-02-05Citroen DS3 Ines de la Fressange Paris2014-09-16Citroen DS6 do produkcji2014-08-25Citroen DS również jako SUV2014-04-15

Citroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Hyundai i20

Hyundai i20

1.4 CRDi 90 KM diesel2015hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A1

Audi A1

1.6 TDI 90 KM diesel2015hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Corsa

Opel Corsa

1.3 CDTI 95 KM diesel2015hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Fiesta

Ford Fiesta

1.6 TDCi 95 KM diesel2015hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo MiTo

Alfa MiTo

1.3 JTDM 85 KM diesel2015hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ibiza

Seat Ibiza

1.6 TDI 90 KM diesel2015hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność

Citroen DS3 I FL 1.6 HDI 90 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.