chceauto.pl
x

BMW 7 2015

Oceny użytkowników4.7500/5. Głosy: 4
Ocena: 4.75/5
Głosy: 4.

Dostępne silniki

benzyna

40i 50i 60i

diesel

30d 40d 50d

hybryda

ActiveHybrid

F01 (2008-2015)

BMW serii 7 typoszeregu F01 produkowane jest od 2008 roku. W 2012 roku samochód poddano kuracji odmładzającej. Chociaż na pierwszy rzut oka, auto wygląda identycznie, jak poprzednik, w rzeczywistości „siódemka” otrzymała zupełnie nowy przód. W samochodzie zamontowano nowe, w całości wykonane w technologii LED, reflektory przednie, przedni zderzak i osłonę chłodnicy. Ta stała się teraz nieco bardziej stonowana – zamiast dwunastu pionowych chromowanych listew zastosowano jedynie osiem.

Paletę jednostek napędowych uzupełnił nowy silnik. Rzędowa, sześciocylindrowa jednostka z podwójnym doładowaniem rozwija moc maksymalną 381 KM i – bagatela – 740 Nm. Od 2012 roku auto oferowane jest również z nowym systemem napędu hybrydowego. Do tej pory seria 7 w wersji ActiveHybrid oferowana była z 4,4-litrowym silnikiem V8. W jego miejsce pojawiła się nowa, mniejsza i lżejsza jednostka o sześciu cylindrach. Rzędowy motor o pojemności skokowej trzech litrów - wyposażony w dwie turbosprężarki. Moc maksymalna hybrydowej "siódemki" to 315 KM. Koła przedniej osi mogą być napędzane silnikiem elektrycznym o mocy 55 KM. Jednostka zasilana jest z baterii litowo-jonowych, które pozwalają autu przejechać do 4 km korzystając włącznie z elektrycznego napędu (prędkość maksymalna jest wówczas ograniczona do 60 km/h).

G11 (2015-2019)

Typoszereg G11 to szóste już wcielenie flagowego modelu BMW. Nowe BMW serii 7 ma 5,10 m długości. Dostępna jest również wersja z przedłużonym rozstawem osi i nadwoziem mierzącym 5,24 m oznaczona symbolem G12.

Nowa "siódemka" została zbudowana w oparciu kompozytową ramę wzmacnianą włóknem węglowym (CFRP) - rozwiązanie to po raz pierwszy zastosowano w BMW i. Dzięki temu nowa generacja serii 7 jest o 130 kg lżejsza od poprzednika. To tak jakby wysadzić jednego "dobrze zbudowanego" pasażera lub dwie szczupłe osoby.

Mocno zmieniła się również gama jednostek napędowych BMW 7. O ile silnik V8 biturbo został tylko poddany modernizacji, dzięki której ma zużywać mniej paliwa, o tyle silniki sześciocylindrowe (rzędowe) zostały opracowane od podstaw. Wszystkie jednostki standardowo są sparowane z ośmiostopniową automatyczną przekładnią Steptronic. W opcji dostępny jest napęd wszystkich kół.

Warto zwrócić uwagę na hybrydową wersję nazwaną BMW 740e. Samochód napędzany jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym oraz jednostką elektryczną. Całkowita moc układu napędowego to 326 KM, zaś średnie zużycie paliwa osiągnięte w cyklu pomiarowym wynosi... 2,1 l benzyny na 100 km. Oczywiście 740e jest hybrydą typu plug-in, czyli baterie można ładować z gniazdka. Pojemność litowo-jonowych akumulatorów pozwala przejechać w trybie elektrycznym maksymalnie 40 km oraz rozpędzić samochód do 120 km/h.

Na początku 2019 roku model został poddany modernizacji, a jej znakiem szczególnym było pojawienie się monstrualnego przedniego grilla. Modernizując serię 7, BMW poszło bowiem śladem zaprezentowanego niewiele wcześniej X7. W efekcie "siódemka" otrzymała "nerki" większe o 40 proc. niż były przed liftingiem. By je można była zmieścić, styliści musieli poddać auto poważnym modyfikacjom - m.in. zwiększono wysokość przedniego pasa aż o 5 cm.

To z kolei wymusiło cały szereg zmian. Inny jest zderzak, błotniki, a także linia maski i światła. Te ostatnie standardowo są diodowe, ale opcjonalnie mogą być laserowe.

Z tyłu zmiany są już zdecydowanie mniej radykalne - najłatwiej zauważyć zwężenie świateł oraz połączenie ich pasem świetlnym.

A co zmieniło się we wnętrzu? Pojawiła się nowa generacja pokładowego systemu infotainment o skomplikowanej nazwie BMW Live Cockpit Professional 7.0, oraz nowe wirtualne zegary. Ponadto pasażerowie podróżujący z tyłu (a w BMW 7 to oni są najważniejsi) mają do dyspozycji dwa ekrany dotykowe o przekątnej 10 cali, w których również pojawił się nowy system operacyjny.

Reszta zmian jest już mniej widoczna. M.in. Odrobinę zmieniono kierownicę, a także poprawiono wygłuszenie, m.in. poprzez zastosowanie grubszych szyb (mają teraz ponad 0,5 cm grubości).

Przy okazji liftingu, niemiecki koncern uporządkował ofertę silnikową. Na skutek wprowadzenie we wrześniu 2018 roku nowej normy pomiaru emisji spalin i zużycia paliwa Euro 6d-Temp BMW wycofało bowiem z oferty silniki benzynowe. Po liftingu wróciły w postaci zmodernizowanej. Wersja 750i ma teraz 530 KM (o 80 KM więcej), a M760i - 610 KM (bez zmian). Ponadto BMW 7 nadal będzie dostępne z silnikami wysokoprężnymi 3.0 o mocy 265, 320 i 400 KM.

Zmianom poddano natomiast wersję hybrydową - BMW 740e ma teraz 394 KM (wcześniej 326 KM), a teoretyczny zasięg w trybie elektrycznym wzrósł do 58 km.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS