chceauto.pl
x

BMW 525i E61 192 KM

BMW 525i E61 192 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2004
Średnia cena
25 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
2494 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
192 KM
0-100 km/h
8.4 s.
V max
233 km/h

KOSZTY

Spalanie
10 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
66 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
43 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
22.2%
Średni przebieg
153 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
500 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
18000 km czyli po 12 miesiącach
Zużycie paliwa
12 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.2 s.
Prędkość maksymalna
212 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

BMW 525i E61 192 KM - GALERIA ZDJĘĆ

BMW 525i E61 192 KMBMW 525i E61 192 KMBMW 525i E61 192 KMBMW 525i E61 192 KMBMW 525i E61 192 KM

BMW 525i E61 192 KM

BMW 5

BMW serii 5 do duży samochód rodzinny - bezpośredni konkurent takich pojazdów, jak Audi A6 i Mercedes klasy E. Auta tej serii wytwarzane są przez niemiecką markę od 1972 roku. Najpopularniejsze na polskim rynku są obecnie modele typoszeregu E34 (lata produkcji 1998-1996) i E39 (1995-2003). W roku 2003 pojawił się nowy model piątki - typoszereg E60 - który przetrwał w ofercie do 2010 roku. Pod koniec roku 2009 BMW zaprezentowało kolejną generację - typoszereg F10.

BMW 5 E61

Model E60 wprowadzono na rynek w 2003 roku, jako następcę typoszeregu E39. Auto przetrwało w produkcji do 2010 roku. Po drodze, model ten poddano, jednemu liftingowi (w 2007 roku).

Początkowo fani marki długo nie mogli oswoić się z nieco "azjatycką" stylistyką, w której palce maczał jeden z najsłynniejszych stylistów ostatnich lat - Chris Bangle. W stosunku do poprzednika samochód sporo urósł (jest dłuższy o 66 mm), wydłużeniu uległ też rozstaw osi (o 58 mm) co przekłada się na znacznie przestronniejsze wnętrze.

BMW serii 5, jak chyba każde BMW, słynęło z mocnych silników i doskonałych właściwości jezdnych. Ale jak ten model sprawuje się jako używany i ile kosztuje jego utrzymanie?

Od razu trzeba sobie zdać sprawę, że koszty niskie nie będą, auto jest wyraźnie droższe od podobnych rozmiarach pojazdów marek nie pozycjonowanych jako premium. Zez względu na mocne silniki trzeba się również liczyć z wysokimi kosztami ubezpieczenia, paliwa, a także serwisowania.

Sytuację pogarsza fakt, że mocne silniki i tylny napęd to dość niebezpieczna mieszanka, szczególnie dla młodych osób, które z kolei chętnie wybierają BMW. Efekt? Niestety wiele egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym ma za sobą wypadkową przeszłość i mniej lub lepiej przeprowadzona naprawy blacharskie.

Z tego względu należy dużą wagę przyłożyć do zbadania nadwozia (m.in. czujnikiem lakieru, uwaga - przednie błotniki wykonano z materiałów lekkich), a także historii serwisowej (dużo informacji można wydobyć w serwisie po numerze VIN).

Gama jednostek napędowych w BMW 5 E60 jest szeroka. Silniki benzynowe to głównie rzędowe jednostki sześciocylindrowe, te w autach sprzed liftingu dobrze współpracują z gazem. Po liftingu pojawiła się jednostka 4-cylindrowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa i lepiej ją omijać nie tylko ze względu na trudności w zagazowaniu, ale również - awaryjność rozrządu i wtryskiwaczy.

Raczej rzadkością są auta z silnikami V8 i V10. V10 to wersja M5, ostatnie BMW z silnikiem V10, niezwykle drogie w zakupie i utrzymaniu.

Trudno o wybór silnika wysokoprężnego. Najmniej skomplikowane są montowane przez liftingiem dwulitrowe, czterocylindrowe silniki serii M47. Mają łańcuch rozrządu, ale też zwykle bardzo duże przebiegi.

Nowsze jednostki serii N47 są lepsze pod niemal każdym względem poza... awaryjnym napędem rozrządu (awariom ulega łańcuch, koszt naprawy nie jest niski). Stąd chyba lepszym wyborem są silniki sześciocylindrowe, które jednak będą z kolei zużywały więcej paliwa.

Zwykle też auta z silnikami Diesla mają za sobą większe przebiegi. A to oznacza zużycie eksploatacyjne samochodu. Pękać mogą kolektory wydechowe, wybijać się tuleje zawieszenia, czy urywać klapki sterujące przepływem powietrza w dolocie (groźne, klapki mogą zniszczyć tłoki i zawory). W samochodach z zaawansowanym napędem wszystkich kół xDrive należy przyjrzeć się przednim półosiom i skrzyni rozdzielczej napędu. Kłopoty może sprawiać również układ kierowniczy z opcjonalnym układem adaptacyjnego wspomagania.

BMW 5 dostępne było jako sedan i kombi. Większość samochodów posiada doskonałe wyposażenie. Standardem jest m.in. system iDrive, za pomocą którego można sterować pokładowymi systemami, i który m.in. pilnuje terminów czynności serwisowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-05-22

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

BMW 5 Touring nowej generacji2024-02-17BMW serii 5 z nowymi napędami hybrydowymi2023-09-30BMW 5 nowej generacji2023-05-28BMW serii 5. Ceny2016-11-21BMW serii 5 po liftingu2013-05-19Wszyscy chcą BMW 5!2013-01-24

BMW 5 - AKCJE NAWROTOWE

2010-10-19W samochodach BMW 5, BMW 6 oraz BMW 7 z silnikami benzynowymi E6x E65 E66 E67 N62 N62T N73 wyprodukowanych w Niemczech w okresie 28.08.2001 r. - 30.11.2009 r. wykryto możliwość awarii wspomagania hamulców.

Usterka polega na tym, iż z pompy podciśnieniowej wspomagania hamulców do przewodu podciśnieniowego i dalej do serwa może przedostawać się olej silnikowy. Olej silnikowy przedostający się do serwa może uszkodzić membranę. W niektórych przypadkach membrana może się rozszczelnić i wspomaganie hamulców nie będzie działać prawidłowo. W konsekwencji pojazd będzie hamował tylko przy większym nacisku na pedał.

Przedsiębiorca poinformował, że w pojazdach objętych akcją wymieniony zostanie przewód podciśnieniowy wspomagania hamulców, natomiast w przypadku stwierdzenia oleju w serwie zostanie ono wymienione.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 326 samochodów BMW 5, BMW 6 oraz BMW 7 z silnikami benzynowymi

plik pdf
2011-07-09W niektórych samochodach marki BMW 1, BMW 5 (model poprzedni produkowany w latach 2003 - 2010), BMW X3, BMW X5, BMW X6 i BMW 7 (nowy model produkowany od roku 2008) z silnikami diesla, wyprodukowanych w Niemczech w okresie: 20.08.2008 - 12.06.2009, wilgoć dostająca się do podgrzewacza obudowy filtra paliwa może doprowadzić do szybkiego rozładowania akumulatora i braku możliwości rozruchu. BMW Vertriebs GmbH nie wyklucza pojedynczych wypadków zwarcia podgrzewacza, a w konsekwencji jego zapalenia się, zarówno podczas jazdy jak i na postoju, gdy silnik nie jest uruchomiony.

plik pdf
2011-11-16W niektórych samochodach marki BMW 5, BMW 6, BMW X5, BMW X6 i BMW 7 z silnikami benzynowymi, wyprodukowanych w Niemczech w okresie: 16.11.2007 - 02.02.2011, na skutek długotrwałego działania wysokiej temperatury w komorze silnika na plastikową obudowę pompy może do dojść do uszkodzenia jej wtyczki elektrycznej. Usterka spowoduje aktywację komunikatu ostrzegawczego o zmniejszeniu efektywności chłodzenia. Prawdopodobieństwo pojawienia się uszkodzenia wtyczki elektrycznej pompy jest bardzo małe.

BMW AG nie wyklucza możliwości wystąpienia krótkiego zwarcia i dodatkowego stopienia wtyczki w wypadku pozostawienia zamontowanej pompy w długiej perspektywie czasowej. Informuje jednocześnie, iż usterka nie stwarza poważnego zagrożenia dla życia i zdrowia, i wprowadza przedmiotową akcję nie traktując jej jako przywoławczą.
2013-08-07Niektóre samochody BMW, modele: BMW 1(poprzedni model), BMW 5 (obecny i poprzedni model), BMW X3 (poprzedni model), BMW X5, BMW X6, BMW 7 wyposażone w silniki diesla i wyprodukowane w Niemczech, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W ww. modelach samochodów może dojść do przegrzania obwodu drukowanego podgrzewacza filtra paliwa. W konsekwencji może to doprowadzić do szybkiego rozładowania się akumulatora rozruchowego i braku możliwości uruchomienia samochodu. W bardzo rzadkich przypadkach, jeżeli dojdzie do zwarcia podczas jazdy, może doprowadzić to do późniejszego pożaru samochodu, nawet gdy będzie on wyłączony.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 1 312 samochodów marki BMW. Lista numerów VIN w załączniku.

plik pdf

Ogłoszenia

BMW 5

BMW 5

lubelskie

22 900 zł
BMW 5

BMW 5

kujawsko-pomorskie

15 800 zł
BMW 5

BMW 5

śląskie

12 800 zł

BMW 525i E61 192 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Omega

Opel Omega

2.6 V6 180 KM benzyna2004kombiautomattylny
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność

BMW 525i E61 192 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS