chceauto.pl
x

BMW 518i E34 115 KM

BMW 518i E34 115 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1994
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1796 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
115 KM
0-100 km/h
12.4 s.
V max
198 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
62 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
E premium Co to znaczy?
Bagażnik
460 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
36 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.6 s.
Prędkość maksymalna
180 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

BMW 518i E34 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

BMW 518i E34 115 KMBMW 518i E34 115 KM

BMW 518i E34 115 KM

BMW 5

BMW serii 5 do duży samochód rodzinny - bezpośredni konkurent takich pojazdów, jak Audi A6 i Mercedes klasy E. Auta tej serii wytwarzane są przez niemiecką markę od 1972 roku. Najpopularniejsze na polskim rynku są obecnie modele typoszeregu E34 (lata produkcji 1998-1996) i E39 (1995-2003). W roku 2003 pojawił się nowy model piątki - typoszereg E60 - który przetrwał w ofercie do 2010 roku. Pod koniec roku 2009 BMW zaprezentowało kolejną generację - typoszereg F10.

BMW 5 E34

Chociaż samochód produkowany był aż do 1997 roku, BMW serii 5 typoszeregu E34 to już w zasadzie youngtimer. Pierwsze egzemplarze pojawiły się na rynku w 1988 roku, konstrukcyjnie samochód tkwi w połowie lat osiemdziesiątych. Nie jest to jednak wadą, bo jeśli uda nam się znaleźć zadbany egzemplarz, jego eksploatacja nie powinna nastręczać większych problemów. Auto ma prostą i solidną budowę, jego naprawy podejmie się każdy warsztat. Trzeba jednak pamiętać, że większość tych pojazdów powoli kończy już swój żywot w postaci wkładów do pieców hutniczych, w tych, które wciąż jeżdżą, z uwagi na znaczny przebieg, trudno jest wskazać typowe usterki. W samochodzie w takim wieku ma prawo zepsuć się wszystko.
Auta najczęściej cierpią na wycieku oleju (z silnika i układu napędowego), często współpracy odmawiają pompy wody (w skrajnych przypadkach może się to skończyć pęknięciem bloku silnika!) oraz elektronika. Posłuszeństwa odmawiają często skrzynie biegów, a ich naprawa jest kosztowa (nie radzimy kupować używanych, przeważnie też są niesprawne). Najbardziej godne uwagi są zazwyczaj modele z najsłabszymi, benzynowymi jednostkami, które nie były zbyt mocno eksploatowane. Diesle, chociaż teoretycznie bardzo dobre, mają przeważnie po pół miliona kilometrów przebiegu i wymagają natychmiastowej reanimacji (brak kompresji, usterki pomp wtryskowych, czujników). Samochód to propozycja raczej dla indywidualisty i fana aut z Bawarii. W codziennej eksploatacji - z racji wieku - potrafi być kłopotliwy. Tylny napęd oprócz dobrych właściwości jezdnych, wpływa również na niezbyt dużą ilość miejsca wewnątrz (także w bagażniku) oraz duże zużycie paliwa. Na plus należy zaliczyć dobrą dostępność części zamiennych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-06-04

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

BMW 5 Touring nowej generacji2024-02-17BMW serii 5 z nowymi napędami hybrydowymi2023-09-30BMW 5 nowej generacji2023-05-28BMW serii 5. Ceny2016-11-21BMW serii 5 po liftingu2013-05-19Wszyscy chcą BMW 5!2013-01-24

BMW 518i E34 115 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A6

Audi A6

2.0 E 116 KM benzyna1994sedanręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Omega

Opel Omega

2.0 116 KM benzyna1994sedanręcznatylny
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność

BMW 518i E34 115 KM Opinie i komentarze

Wojtek
23 września 2011
Po pierwsze, to osoba piszaca artkul o tym modelu mogl przynajmniej sie pofatygowac aby dowiedziec sie dokladnie do kiedy byla produkcja. Skonczyla ona sie w 96roku, a nie w 97 jak autor podaje.
Osoboiscie jezdze e34 540i, wczesniej mialem e34 530 (nie wystepuje w opisnie powyzej. Silnik m60, czyli V8). Uwazam ten egzemplarz za jaeden z najbardziej udanych, i do dnia dzisiejszego ten model jest uwazany za jeden z najlepszych "piatek" do dzisiaj. Jest wygodny, bezpieczny, uklad ASC dziala wrecz rewelacyjnie. TDSow nie polecam, chyba ze z pewnego zrodla - pompy paliwa lubia siadac a to juz nie tania sprawa. Najlepsza opcja jest silnik m50b25 bez vanosa. Jest to silnik tzw "idioto odporny". Przy odpowiednim traktowaniu moze przejechac naprawde wiele. Tak samo tyczy silnikow starszej generacji m30b35 (3,5 litrowe), sa naprawde nie do zajechania, przy odpowiednim traktowaniu oczywiscie.
Kazdemu polecam ten samochod, ale jedna zasada - poszukac na spokojnie. Znalezc egzemplarz z dobra blacha i zdrowym silnikiem i moze posluzyc jeszcze przez wiele lat. Zycze szerokosci ;)

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS