Audi poszerza swoją ofertę samochodów elektrycznych o Q6 Sportback e-tron. To oczywiście jest Q6 e-tron z nadwoziem typu liftback, które udawać ma auto typu coupe. Inaczej ukształtowana tylna część nadwozia poprawia aerodynamikę, dzięki czemu Q6 Sportback e-tron performance jest mistrzem efektywności w gamie Q6, z zasięgiem wynoszącym do 656 kilometrów.
- Audi Q6 Sportback e-tron. Nadwozie
- Audi Q6 Sportback e-tron. Dane techniczne
- Audi Q6 Sportback e-tron. Ładowanie
- Audi Q6 Sportback e-tron. Ceny i premiera rynkowa
Audi Q6 Sportback e-tron. Nadwozie
Audi Q6 Sportback e-tron zadebiutowało na salonie paryskim. Aerodynamiczny design samochodu przyczynia się do uzyskania niskiego współczynnika oporu powietrza – 0,26 (SUV: 0,28). Samochód mierzy 4771 milimetrów długości, 1965 milimetrów szerokości (bez lusterek) i 1665 milimetrów wysokości (o 37 mm mniej niż wariant SUV).
Tylny bagażnik ma pojemność 511 litrów, a przedni (tzw. frunk) mieści jeszcze 64 litry. Po złożeniu tylnych oparć objętość tego pierwszego rośnie do 1373 litrów. Duży rozstaw osi, wynoszący 2899 milimetrów, przekłada się na pokaźną ilość miejsca w kabinie, również dla podróżujących na tylnych siedzeniach.
Audi SQ6 Sportback e-tron
Audi Q6 Sportback e-tron. Dane techniczne
Od chwili wprowadzenia na rynek Q6 Sportback e-tron zarówno nowa odmiana, jak i bliźniaczy model SUV – Q6 – będą dostępne z kolejnym wariantem akumulatora, z dziesięcioma modułami, o pojemności 83 kWh brutto (75,8 kWh netto). Oznacza to, że oprócz wersji z napędem na wszystkie koła quattro i modelu S nowe Q6 Sportback e-tron będzie oferowane w dwóch wersjach z napędem na tylne koła.
Wariant Q6 Sportback e-tron performance z akumulatorem o pojemności 100 kWh brutto (94,9 kWh netto) wg WLTP ma przejeżdżać na ładowaniu do 656 km, co jest najlepszym wynikiem w gamie Q6 e-tron.
Audi SQ6 Sportback e-tron
W Q6 Sportback e-tron oferowane są dwa rozmiary akumulatora i dwa warianty napędu. Bazowa odmiana z akumulatorem o pojemności 83 kWh brutto (75,8 kWh netto) posiada napędzający koła tylne silnik mocy 185 kW (252 KM) i w trybie Launch Control przyspiesza do 100 km/h w 7 s.
Silnik elektryczny tylnonapędowego Audi Q6 Sportback e-tron performance z akumulatorem o pojemności 100 kWh brutto (94,9 kWh netto) generuje moc 225 kW (306 KM). Ten wariant w trybie Launch Control przyspiesza do 100 km/h w 6,6 s.
Audi Q6 Sportback e-tron
Z kolei Q6 Sportback e-tron quattro napędzane jest przez umieszczone przy osiach dwa silniki o mocy systemowej 285 kW (387 KM) i na rozpędzenie do 100 km/h potrzebuje 5,9 s.
Najmocniejsza wersja to SQ6 Sportback e-tron. Ten samochód również ma dwa silniki przy osiach, ale ich moc systemowa wynosi 360 kW (489 KM). Prędkość 100 km/h w trybie Launch Control takie auto osiąga w 4,3 s.
Audi Q6 Sportback e-tron
Większy akumulator zapewnia tylnonapędowemu Audi Q6 Sportback e-tron performance zasięg do 656 kilometrów. Z baterią 83 kWh zasięg WLTP wynosi do 545 kilometrów. Odmiana quattro pokona do 636 kilometrów, natomiast wariant SQ6 Sportback e-tron, również z napędem na wszystkie koła, oferuje zasięg 607 kilometrów. Są to wszystko zasięgi wg WLTP, a więc realne będą o 100-150 km mniejsze.
Audi Q6 Sportback e-tron
Wszystkie wersje Q6 Sportback e-tron mają prędkość maksymalną ograniczoną do 210 km/h. Jedynie SQ6 Sportback e-tron osiąga maksymalnie 230 km/h.
Audi Q6 Sportback e-tron. Ładowanie
Audi Q6 Sportback e-tron quattro, jak i SQ6, można ładować z mocą do 270 kW. Jeśli uda się znaleźć odpowiednio mocną ładowarkę, a warunki pogodowe będą sprzyjać to naładowanie akumulatora od 10 do 80 procent powinno trwać 22 minuty. Natomiast samochody z napędem na tylne koła można ładować z mocą do 260 kW (z akumulatorem 100 kWh brutto) lub 225 kW (z akumulatorem 83 kWh brutto).
Audi Q6 Sportback e-tron. Ceny i premiera rynkowa
Audi Q6 Sportback e-tron i SQ6 Sportback e-tron są produkowane w zakładzie niemieckiego producenta w Ingolstadt i będą dostępne do zamawiania na przełomie 2024 i 2025 roku.
Ceny nie są jeszcze znane, ale zapewne będą odrobinę droższe od Q6 w wersji SUV. A ceny tego ostatniego modelu w Polsce zaczynają się od 355 tys. zł. Z kolei na SQ6 e-tron należy przygotować przynajmniej 419 tys. zł.