chceauto.pl
x

Audi A8 D3 4.2 FSI 350 KM

Audi A8 D3 4.2 FSI 350 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2006
Średnia cena
35 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
4163 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
350 KM
0-100 km/h
6 s.
V max
250 km/h

KOSZTY

Spalanie
12 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
79 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
23 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
12.1%
Średni przebieg
137 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
F premium Co to znaczy?
Bagażnik
500 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Audi A8 D3 4.2 FSI 350 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A8 D3 4.2 FSI 350 KMAudi A8 D3 4.2 FSI 350 KMAudi A8 D3 4.2 FSI 350 KMAudi A8 D3 4.2 FSI 350 KMAudi A8 D3 4.2 FSI 350 KM

Audi A8 D3 4.2 FSI 350 KM

Audi A8

Audi A8 to flagowa limuzyna firmy z Ingolstadt. Utrata wartości sprawia, że dziś może już sobie na nią pozwolić więcej osób.

Trzeba jednak pamiętać, że obiegowa opinia „większe auto, większe koszty” nie wzięła się znikąd. Potężne jednostki benzynowe skutkują wysokimi stawkami ubezpieczenia OC, minimalizowanie kosztów poprzez zamontowanie instalacji LPG również nie zawsze się sprawdza.

Jednostki napędowe często niezbyt dobrze sprawują się na gazie, gwarancją sukcesu jest inwestycja w drogie, firmowe instalacje, których cena - ze względu na dużą liczbę cylindrów - jest stosunkowo wysoka (ok. 5 tys. zł).

W polskich warunkach najczęstsze są usterki skomplikowanego zawieszenia - zastosowano w nim aluminiowe wahacze, które wymienia się w całości. Ze względu na zaniedbania serwisowe współpracy odmawiają również automatyczne skrzynie biegów. Przed zakupem największą uwagę zwrócić należy na stan karoserii (ranty drzwi, nadkoli, pęknięcia w lakierze itd.).

Audi A8 D3

Typoszereg D3 zadebiutował w 2002 roku i z niewielkimi zmianami produkowany był aż do początku roku 2010. W 2005 roku samochód poddano niewielkiemu liftingowi, który ograniczył się do kilku detali, jak np. zmiany wyglądu atrapy chłodnicy. Pojazd cieszy się opinią bezawaryjnego, ale nie można powiedzieć, by jego utrzymanie było tanie. Podobnie, jak w poprzedniku, najwięcej problemów sprawiać będzie zawieszenie. Niezbyt dobra opinią cieszą się też automatyczne skrzynie biegów, których naprawa kosztować może nawet kilkanaście tysięcy złotych. Trzeba się też nastawić na kłopoty z elektroniką. Samochód ma na pokładzie wiele gadżetów, które z czasem zamiast cieszyć, powoli stają się udręką.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-26

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Audi A8 po liftingu2021-11-02Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Luksusowa hybryda2019-10-18Nowe Audi A8. Ceny2017-10-13Audi A8 - oficjalnie!2017-07-11Audi A8 L extended2016-04-11Nadjeżdża nowe A8 - relacja z premiery!2013-08-19

Audi A8 D3 4.2 FSI 350 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW 7

BMW 7

50i 367 KM benzyna2006sedanautomattylny
cena średnia 48 000 zł
OCENY
Dostępność
Chrysler 300C

Chrysler 300C

5.7 Hemi 340 KM benzyna2006sedanautomattylny
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność
Lexus LS

Lexus LS

460 380 KM benzyna2006sedanautomattylny
cena średnia 56 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Phaeton

Volkswagen Phaeton

4.2 V8 335 KM benzyna2006sedanautomat4x4
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz S-klasa

Mercedes S-klasa

450 340 KM benzyna2006sedanautomattylny
cena średnia 49 000 zł
OCENY
Dostępność

Audi A8 D3 4.2 FSI 350 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS