chceauto.pl
x
Audi A8 po liftingu

Audi A8 po liftingu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-11-02
A8 to największy i najbardziej luksusowy model Audi. Pierwsza generacja na rynku pojawiła się w 1994 roku, a od 2017 roku w ofercie jest czwarta.

Audi A8 po liftingu
Audi A8 po liftingu
Samochód na rynku jest więc już ponad 4 lata, nadszedł więc czas na lifting. Zmiany nie są jednak duże.

Z przodu podstawa grilla osłony chłodnicy jest szersza, a jego kratownicę zdobi chromowana rama rozszerzająca się od dołu ku górze. Boczne wloty powietrza są teraz bardziej pionowe i podobnie jak reflektory zaprojektowane zupełnie od nowa. Dolna krawędź reflektorów, po zewnętrznej ich stronie tworzy charakterystyczny kontur.

W części tylnej dominują szerokie chromowane klamry, personalizowana sygnatura świateł z cyfrowymi elementami OLED i ciągły, złożony z segmentów pas świateł. Dyfuzor w zderzaku tylnym został zaprojektowany na nowo.

Audi A8 po liftingu
Audi A8 po liftingu
Audi, jako opcję oferuje również pakiet stylistyki „Chrom” oraz — po raz pierwszy w A8 — pakiet S line.

Lifting spowodował tylko minimalne zmiany wymiarów flagowego modelu Audi. Rozstaw osi A8 nadal wynosi 3,00 m, jego długość — 5,19 m, szerokość — 1,95 m, a wysokość — 1,47 m. S8 jest o około centymetr dłuższe. Natomiast A8 L ma nadwozie o długości 5,32 m. Dodatkowe 13 cm w całości znalazło się między osiami (rozstaw to 3,13 m). Karoserię A8 zbudowano zgodnie z zasadą Audi Space Frame (ASF): w 58 procentach składa się ona z części aluminiowych.

Standardem w odmłodzonym Audi A8 jest nawigacja MMI Navigation plus. Bazuje ona na modułowej platformie Infotainment trzeciej generacji (MIB 3). Seryjne usługi online i Car-2-X z Audi connect uzupełniają system nawigacji. Z tyłu zastosowano dwa ekrany o wielkości 10,1 cala.

Audi A8 po liftingu
Audi A8 po liftingu
Odmłodzone Audi A8 dostępne jest z pięcioma silnikami. 3.0 TDI i 3.0 TFSI to sześciocylindrowe silniki V6. 4.0 TFSI, dostępny w A8 i S8 w różnych wariantach mocy, posiada wbudowaną technikę „cylinder on demand”. Wersja hybrydowa typu plug-in TFSI e, łączy silnik 3.0 TFSI z silnikiem elektrycznym.

Jednostka 3.0 TDI montowana jest w Audi A8 50 TDI quattro i w A8 L 50 TDI quattro. Gwarantuje moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy rzędu 600 Nm, dostępny już przy 1750 obr./min i niezmienne do 3250 obr./min. Ten wysokoprężny silnik pozwala rozpędzić A8 50 TDI i A8 L TDI 50 od 0 do 100 km/godz. w 5,9 sekundy i osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/godz.

Audi A8 po liftingu
Audi A8 po liftingu
Silnik 3.0 TFSI o mocy 250 kW (340 KM) napędza Audi A8 55 TFSI quattro i A8 L 55 TFSI. Zapewnia on moment obrotowy rzędu 500 Nm w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. Rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w 5,6 sekundy (wersja L: 5,7 sekundy).

4.0 TFSI generuje moc 338 kW (460 KM) oraz moment obrotowy 660 Nm, dostępne w zakresie od 1850 do 4500 obr./min. Audi A8 60 TSFI quattro oraz A8 L 60 TFSI quattro przyspieszają od 0 do 100 km/godz. w 4,4 sekundy.

Audi S8 TSFI quattro to topowa, sportowa wersja tej linii modelowej. Silnik biturbo V8 generuje moc 420 kW (571 KM) i moment obrotowy 800 Nm w zakresie od 2050 do 4500 obr./min, dzięki czemu sprint do 100 km/h trwa 3,8 s.

Audi A8 po liftingu
Audi A8 po liftingu
S8 wyjeżdża z fabryki z predyktywnym, aktywnym zawieszeniem, sportowym mechanizmem różnicowym i dynamicznym układem czterech kół skrętnych.

Na znaczących rynkach - w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Korei Południowej - Audi S8 jest oferowane wyłącznie z powiększonym rozstawem osi.

Wszystkie wspomniane powyżej silniki są standardowo wyposażone w technikę mild hybrid (MHEV), która korzysta z głównego układu elektrycznego A8 o napięciu 48 V.

Audi A8 po liftingu
Audi A8 po liftingu
Audi A8 60 TFSI e quattro i A8 L 60 TFSI e quattro to modele hybrydowe typu plug-in (PHEV). Silnik 3.0 TFSI jest tu wspierany przez kompaktowy silnik elektryczny. Akumulator litowo-jonowy zamontowany z tyłu może magazynować energię 14,4 kWh netto (brutto: 17,9 kWh) — czyli znacznie więcej niż wcześniej. Dzięki mocy systemowej 340 kW (462 KM) i systemowemu momentowi obrotowemu 700 Nm, Audi A8 60 TFSI e quattro rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w 4,9 sekundy. Zasięg w trybie elektrycznym przekracza 40 km.

Absolutną nowością jest Audi A8 L Horch. Ta przeznaczona rynek chiński odmiana jest... przedłużoną wersji wersji przedłużonej. Auto ma ma 5,45 m długości, czyli jest o 13 cm dłuższe niż model A8 L w wersji europejskiej i amerykańskiej.

Audi A8 po liftingu trafi do europejskich salonów na wiosnę 2022 roku.

Audi A8 po liftingu na wideo:




Audi A8 po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftinguAudi A8 po liftingu

Zobacz także

Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Luksusowa hybryda

Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Luksusowa hybryda 2019-10-18

Audi zaprezentowało "ekologiczną" wersję swojej flagowej limuzyny, czyli A8 L. Samochód nosi skomplikowaną nazwę Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Mamy więc do czynienia z Audi A8 o przedłużonym rozstawie osi oraz napędem na wszystkie koła. A co kryje...
Volvo XC60 Światowym Samochodem Roku 2018

Volvo XC60 Światowym Samochodem Roku 2018 2018-03-28

Rok 2018 stać będzie pod znakiem Volvo. Nowe XC60 otrzymało właśnie prestiżowy tytuł Światowego Samochodu Roku 2018. Nie było by w tym może nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że zaledwie kilka tygodni wcześniej nowe XC40 zgarnęło tytuł...
Volvo XC40 z tytułem Car of the Year 2018

Volvo XC40 z tytułem Car of the Year 2018 2018-03-05

Znamy listę zwycięzców prestiżowego plebiscytu Car of the Year 2018. Ceniony przez producentów tytuł trafił do Volvo XC40!Samochód zwyciężył w konkursie uzyskując ogólną notę 325 głosów. Drugie miejsce, dość niespodziewanie, zajął nowy...
7 finalistów COTY 2018

7 finalistów COTY 2018 2017-11-27

Sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie. Nie dalej jak w zeszły czwartek poznaliśmy listę 37 kandydatów ubiegających się o tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2018. Dziś, zestawienie skurczyło się do zaledwie 7 kandydatów...Przypominamy, że...
Nowe Audi A8. Ceny

Nowe Audi A8. Ceny 2017-10-13

Poznaliśmy polskie ceny nowego Audi A8. Samochód, za którzy trzeba zapłacić przynajmniej 409 tys. zł, można już zamawiać w salonach niemieckiej marki.Nowe Audi A8 może być napędzane jeden z dwóch silników V6 turbo: 3.0 TDI lub 3.0 TFSI. Jednostka...
Audi zmienia oznaczenia. Połapiecie się?

Audi zmienia oznaczenia. Połapiecie się? 2017-08-23

Wygląda na to, że Audi zapatrzyło się w stronę Mercedesa-AMG. Firma z Ingolstadt poinformowała właśnie o zmianie oznakowania swoich samochodów. Bez zmian pozostają nazwy serii modelowych: od Audi A1 do Q7. Znika za to oznakowanie dotyczące jednostek...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS