chceauto.pl
x

Audi 80 B4 2.3 E 133 KM

Audi 80 B4 2.3 E 133 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
1993
Średnia cena
3 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2309 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
133 KM
0-100 km/h
9.8 s.
V max
190 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
400 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
10.7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.8 s.
Prędkość maksymalna
173 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Audi 80 B4 2.3 E 133 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi 80 B4 2.3 E 133 KMAudi 80 B4 2.3 E 133 KMAudi 80 B4 2.3 E 133 KMAudi 80 B4 2.3 E 133 KMAudi 80 B4 2.3 E 133 KM

Audi 80 B4 2.3 E 133 KM

Audi 80

Audi 80 B3/B4 przez wiele lat było obiektem westchnień wielu Polaków. Eleganckie, w pełni ocynkowane nadwozie i trwałość podzespołów mechanicznych przysporzyły autu wielu zwolenników. Zmodernizowana (w 1991 roku) wersja B4 otrzymała m.in. nieco przeprojektowane zawieszenie, kosmetyczne zmiany objęły również wnętrze i nadwozie. Obecnie trudno z czystym sumieniem polecić to auto osobom szukającym wygodnego środka transportu dla rodzin. Podeszły wiek, ogólne wyeksploatowanie oraz fakt, że prawie wszystkie 80-tki na rynku trafiły do nas z Niemiec (często mocno rozbite) bardzo utrudnia znalezienie interesującego egzemplarza. Dziś jest to więc propozycja dla osób szukających taniego środka transportu o przystępnych kosztach eksploatacji. Na te ostatnie składają się głównie tanie i ogólnie dostępne części zamienne i prosta konstrukcja. Silniki benzynowe dobrze znoszą zasilanie gazem LPG, diesle, chociaż długowieczne, odstają osiągami od panujących dziś na drogach warunków. Nie ma co liczyć na brak problemów z korozją - większość aut ma za sobą niechlujnie przeprowadzone naprawy blacharskie.

Audi 80 B4

Audi 80 B4 to zmodernizowany model, który pojawił się na rynku w początku lat dziewięćdziesiątych. W stosunku do poprzednika wersja B4 otrzymała m.in. nieco przeprojektowane zawieszenie, kosmetyczne zmiany objęły również wnętrze i nadwozie (pojawiła się maska zintegrowana z osłoną chłodnicy). Tak jak B3, samochód słynął z niewielkiej awaryjności i w pełni ocynkowanej karoserii.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-06-10

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Staroć za 8 tys. zł. Dlaczego tak drogo?2011-09-1443 mln aut z jednej fabryki!2015-11-27

Audi 80 B4 2.3 E 133 KM Opinie i komentarze

Dawid
22 kwietnia 2011
Mam takową 80-tkę kombi 2,3 benzyna - gaz. Przebiegu dokładnego nie znam, ponieważ licznik stanął w miejscu na 280 tysiącach i tylko czasem coś przeskakuje, za bardzo mi to nie przeszkadza. Myślę, że samochód ma grubo ponad 350tyś przebiegu, ale jeździ świetnie. 5 garów ładny dźwięk, a raczej jego brak, ponieważ samochód jest nie wiedzieć czemu strasznie dobrze wyciszony.
Nie wiem czemu tak jest, ale każdy, kto tylko siądzie za kółkiem od razu to poczuje. Wyposażenie jest dobre, a nawet bardzo dobre jak na wiek samochodu: klima, elektryka szyb, central zamek, szyberdach, el. lusterka i chyba 1 airbag jeśli tam jest heheheh.
Korozji jako tako nie ma tzn. jeśli sam nie uszkodzisz to nie będzie rdzewieć.
Moc silnika jest w porządku, jeśli chodzi o spalanie to mam wrażenie, że benzyny jest wstanie spalić więcej niż gazu, ale to tylko moje odczucie, dobrze wiem ze jest odwrotnie.
Jeśli chodzi o awarie to zdarzają się, ale nie jest jakoś strasznie źle. Czasem to tylko bezpiecznik przepalony lub inny drobiazg. Części nie są jakoś przesadnie tanie - klocki za stówe kupisz, ale wydech może pochłonąć majątek i jest tylko na zamówienie. Często klamka bagażnika odmawia posłuszeństwa, nową można dostać tylko w ASO audi, na szrotach brak jest tego typu części więc ludzie wymyśli sobie obejście tzn. montują takie małe siłowniczki w klapie bagażnika i działa to tak jak w starym polonezie, tylko przez przycisk na pilocie bądź gdzieś ukryty w samochodzie. Mianowicie otwiera zamek i zwalniają się też zaczepy z klamki i wystarczy tylko podnieść klapę do góry bez szarpania za delikatną klamkę.
Na koniec powiem, że nie jestem jakimś wieśniakiem i nie mam mojej \"krówki\" obklejonej różnymi grafikami ani pseudo spojlerami pełna seria, nienawidzę przeróbek niszczących image samochodu.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS