chceauto.pl
x

Audi 100

Audi 100 przemianowane w 1996 roku na model A6 to klasyka niemieckiej marki. Elegancka, stonowana stylistyka, przestronne wnętrze i dobra jakość materiałów wykończeniowych to niewątpliwe zalety. Do wad zaliczyć należy ogólne wyeksploatowanie i powypadkową przeszłość większości egzemplarzy dostępnych na rynku wtórnym. 
Silniki i skrzynie biegów to raczej niezawodne konstrukcje, ale są wyjątki. Kosztowny w utrzymaniu jest np. 2,5 litrowy TDI (V6), którego osprzęt często szwankuje (awarie pomp wodnych, pomp paliwa, wyeksploatowane wałki rozrządu). Zużywa on również stosunkowo dużo oleju napędowego (średnio 9-10 litrów), w jednostkach tych niezbyt trwałe są również wałki rozrządu (zacieranie się krzywek). Zdecydowanie bardziej godne polecenia są jednostki 1,9 TDI w których narzekać można właściwie wyłącznie na bardzo głośną pracę. Do słabych stron zaliczyć należy skomplikowane zawieszenie, w którym wykorzystano aluminiowe wahacze. Koszt ich wymiany lub regeneracji sięgać może nawet 2 tys. zł warto więc dokładnie sprawdzić stan zawieszenia (zwłaszcza przedniego) na ścieżce diagnostycznej. 
Przed zakupem auta z silnikiem TDI najlepiej sprawdzić będzie ciśnienie sprężania. Przebieg większości dobija już do 500 tys. km (mimo że w ogłoszeniach królują auta z przebiegami 170-220 tys km...). Niestety, pewność co do stanu jednostki napędowej będziemy mieć dopiero, jeśli sprawdzenie ciśnienia wykonany po wymianie oleju! Handlarze często dolewają bowiem do silnika środki, które chwilowo podnoszą jego osiągi. Pamiętajmy jednak, ze inwestycja 200-300 zł w olej i mechanika może nam zaoszczędzić 4-5 tys. wydanych na remont kapitalny jednostki napędowej. O ogólnym wyeksploatowaniu świadczyć może zdecydowana dominacja modeli z nadwoziem typu kombi. Zanim trafiły one do Polski, często służyły w Niemczech, jako auta firmowe. Od 2000 roku na bazie A6 powstaje również model Allroad, który charakteryzuje się większym prześwitem oraz napędem na cztery Kola. Z zewnątrz poznać go można również po rozbudowanych, czarnych osłonach na zderzakach. Auto oferuje dobre osiągi i jest zdecydowanie warte polecenia. Będzie jednak droższe w eksploatacji z uwagi na zmodyfikowane zawieszenie.

Zobacz także

43 mln aut z jednej fabryki!

43 mln aut z jednej fabryki! 2015-11-27

W zakładach Volkswagena w Wolfsburgu padł kolejny rekord – we wtorek z taśm produkcyjnych zjechał 43-milionowy samochód. Był nim nowy Touran w kolorze Pure White z silnikiem o mocy 110 kW/150 KM. Pierwszego Tourana wyprodukowano w Wolfsburgu w 2003...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS