chceauto.pl
x

Volvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KM

Volvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2020
Średnia cena
263 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1969 cm3
Silnik
Plug-in HybridCo to znaczy?
Pojemność baterii
10.4 kWh
Waga
2280 kg
Ładowność
730 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
303 KM
0-100 km/h
5.8 s.
V max
230 km/h
Zasięg
820 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
56 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani
Rozmiar opon seryjnych
275/45 R20

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
705 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Volvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KMVolvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KM

Volvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KM

Volvo XC90

Nowa generacja Volvo XC90 została zaprezentowano w sierpniu 2014 roku, natomiast oficjalny debiut miał miejsce w październiku na salonie w Paryżu.
Samochód zbudowano w oparciu o nową, modularną płytę podłogową o nazwie Scalable Product Architecture (SPA). Szwedzcy inżynierowie pracowali nad tym rozwiązaniem cztery lata, będzie ono stanowiło podstawę wszystkich nowych modeli Volvo, a XC90 będzie pierwszym z nich.

Nowe Volvo XC90 jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi, dwoma wysokoprężnymi oraz w wersji hybrydowej. Ta ostatnia nosi oznaczenie T8 i stoi na szczycie gamy. Źródłem mocy tej wersji jest czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 2.0, który wspomagany jest turbosprężarką i kompresorem (ten ostatni zapewnia płynne przyśpieszanie od niskich obrotów, turbo daje o sobie znać przy wyższych obrotach). Dodatkowo w samochodzie znajduje się silnik elektryczny o mocy 80 KM, który napędza tylne koła. Sumaryczna moc układu napędowego, nazwanego Drive-E, wynosi 400 KM, maksymalny moment obrotowy to 640 Nm.

Volvo XC90 T8 posiada możliwość ładowania z gniazdka sieciowego oraz jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym, przy czym pojemność baterii ma zapewnić zasięg do 40 km.

Nowe XC90 ma być najbardziej luksusowym modelem w historii marki. We wnętrzu widać tendencję do minimalizacji fizycznych przełączników - pokładowymi systemami zarządza się za pomocą dotykowego ekranu umieszczonego na konsoli środkowej. Umożliwia on również dostęp do internetu czy integrację ze smartfonem. Wnętrze wypełnione jest luksusowymi materiałami. Skórzana tapicerka jest oczywistością, ale np. kryształowy lewarek przekładni już nie...

Nowe Volvo XC90 jest niezwykle bezpiecznym samochodem. Wśród największych nowości w tym zakresie znajduje się system biernej ochrony pasażerów, który aktywuje się po zjechaniu z drogi. Po wykryciu takiego zagrożenia samochód zaciska pasy, ponadto fotele posiadają specjalną konstrukcję pochłaniającą energię pionowego uderzenia (do jakiego dochodzi gdy auto wypadnie z drogi do rowu). System ochrony biernej jest wspomagany systemami aktywnymi - monitorowania pasa ruchu i zmęczenia kierowcy. Volvo XC90 Inną nowością jest system automatycznego hamowania na skrzyżowaniach. Potrafi on włączyć hamulce, gdy kierowca popełni błąd i będzie chciał skręcić przed nadjeżdżającym pojazdem. Obie nowości uzupełnione są systemami dobrze już znanymi, jak adaptacyjnym tempomatem, system automatycznego hamowania, rozpoznawania znaków, monitorowania martwego kąta itp...


Volvo XC90 II

Nowy model XC90 zadebiutował w 2014 roku na salonie w Paryżu. Zbudowano go w oparciu o nową, modularną płytę podłogową o nazwie Scalable Product Architecture (SPA). Szwedzcy inżynierowie pracowali nad tym rozwiązaniem cztery lata.

XC90 ma to najbardziej luksusowy model w historii marki. We wnętrzu widać tendencję do minimalizacji fizycznych przełączników - pokładowymi systemami zarządza się za pomocą dotykowego ekranu umieszczonego na konsoli środkowej. Umożliwia on również dostęp do internetu czy integrację ze smartfonem.

Wśród największych nowości wymienić można system biernej ochrony pasażerów, który aktywuje się po zjechaniu z drogi. Po wykryciu takiego zagrożenia samochód zacieśnia pasy, ponadto fotele posiadają specjalną konstrukcję pochłaniającą energię pionowego uderzenia (do jakiego dochodzi gdy auto wypadnie z drogi do rowu). System ochrony biernej jest wspomagany systemami aktywnymi - monitorowania pasa ruchu i zmęczenia kierowcy.

Obie nowości uzupełnione są systemami dobrze już znanymi, jak adaptacyjnym tempomatem, system automatycznego hamowania, rozpoznawania znaków, monitorowania martwego kąta.

Wiosną 2019 Volvo XC90 zostało poddane modernizacji. O ile zmiany stylistyczne ograniczono do minimum, to pojawiło się wiele nowinek w zakresie techniki.

Przy okazji liftingu wprowadzono wersję sześciomiejscowę o układzie siedzeń typu 2+2+2. Ponadto wszystkie silniki wysokoprężne dostały układ mild-hybrid, a ich oznaczenie zmieniono z D na B. Układy typu mild-hybrid, wykorzystujące niewielki akumulator 48V ładowany wyłącznie za pomocą układu odzyskującego energię podczas hamowania, są dużo lżejszy i tańszy od układów plug-in bazujących na akumulatorach 400V.

W przypadku Volvo stanowią one uzupełnienie do już oferowanych hybryd typu plug-in.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-06-16

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Volvo XC90 po modernizacji2019-02-24Rekordowy popyt na XC902015-08-24Volvo XC90 Excellence. Luksus!2015-04-15Volvo XC90. Znamy ceny!2014-11-02Volvo XC90 R-Design2014-09-20Świetna sprzedaż Volvo XC902014-09-08

Volvo XC90 CRASHTEST

Volvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi Q5

Audi Q5

50TFSI-e 299 KM hybryda2020SUVautomat4x4
cena średnia 178 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz GLC

Mercedes GLC

300e 320 KM hybryda2020SUVautomattylny
cena średnia 187 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz GLE

Mercedes GLE

300e 320 KM hybryda2020SUVautomat4x4
cena średnia 265 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Discovery Sport

Land Rover Discovery Sport

P300e 300 KM hybryda2020SUVautomat4x4
cena średnia 184 000 zł
OCENY
Dostępność
DS DS7

DS DS7

1.6 E-Tense 300 KM hybryda2020SUVautomat4x4
cena średnia 175 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo XC60

Volvo XC60

T8 Plug-In Hybrid 303 KM hybryda2020SUVautomat4x4
cena średnia 205 000 zł
OCENY
Dostępność

Volvo XC90 II T8 Plug-In Hybrid 303 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS