chceauto.pl
x
Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!

Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2011-11-02 Opinie
Volvo XC70 to uterenowiona wersja V70. Druga generacja V70 zadebiutowała w 1999 roku, ale samochód na dobre zadomowił się w salonach rok później (uterenowiona wersja I generacji V70 nosiła nazwę V70 Cross Country lub V70 XC). Wprowadzając ten model Szwedzi postąpili niezwykle odważnie. Kanciaste kształty poprzedników wyraźnie zaokrąglono, puryści zarzucali stylistom zbytnią rozwiązłość. Trzeba jednak zauważyć, że zachowano kilka charakterystycznych dla marki detali, jak chociażby charakterystyczne przetłoczenie biegnące wzdłuż linii bocznej, potęgujące wrażenie masywności auta.

Samochód zbudowano w oparciu o płytę podłogową o oznaczoną symbolem P2, którą wykorzystano już wcześniej do budowy flagowej limuzyny marki - modelu S80. Dzięki temu kabina V70 i XC70 jest niezwykle przestronna (rozstaw osi 2760 mm) a zawieszenie oferuje nie tylko bardzo dobry komfort jazdy, ale i pewne prowadzenie.

Volvo XC70
Volvo XC70
Jak przystał na Volvo, auto bardzo dokładnie przekalkulowano pod względem zabezpieczenia pasażerów przed skutkami wypadków. V70 otrzymał maksymalny wynik pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Samochód cieszy się również opinią niezawodnego (o ile nie natrafimy na "okazyjny", zajeżdżony egzemplarz), chociaż pierwsze roczniki trapiło kilka charakterystycznych usterek. Do 2003 roku wielu użytkowników zgłaszało problemy ze szwankującą, elektroniczną przepustnicą, spore problemy sprawiały też automatyczne skrzynie biegów. Ten ostatni element (przekładnie Aisin-Warner) jest nie tylko nietrwały, ale również kłopotliwy i drogi w serwisowaniu. Pamiętać należy np. o regularnej wymianie oleju (co 60-80 tys. km), co przeprowadzać trzeba w warsztatach znających ten typ przekładni. Inaczej wymiana może skończyć się uszkodzeniem skrzyni, a koszty naprawy są niebagatelne!
Z tego względu lepszym wyborem byłaby skrzynia manualna. Problem jest taki, że samochody z tym typem przekładni praktycznie na rynku wtórnym nie występują.

Volvo XC70
Volvo XC70
Za piętę achillesową samochodu uważana jest też elektronika. Komputer pokładowy potrafi zgłosić usterkę, która nie miała miejsca, z pechowymi egzemplarzami nie radzą sobie nawet autoryzowane serwisy. Podobnie, jak w przypadku większości samochodów, na polskich drogach najczęściej psuje się zawieszenie. Trudów codziennej eksploatacji nie wytrzymują głównie łączniki stabilizatorów, drążki kierownicze i przednie wahacze. Dość szybko zużywają się również tylne łożyska.

XC70 w stosunku wyróżnia się napędem na cztery koła typu Haldex (napęd tylnej osi jest załączany automatycznie w razie potrzeby) i zwiększonym do 20 cm prześwitem. Wyposażono je również w zestaw plastikowych nakładek mających chronić zderzaki przed zarysowaniem w terenie.

Volvo XC70
Volvo XC70
W przypadku XC70 uważać trzeba jednak na przekładnie kątową (jej awaria nie unieruchamia samochodu, ale odłącza tylny napęd) oraz tylny most, które nie zawsze wytrzymują trudy użytkowania poza utwardzonymi drogami (tę pierwszą popsuć może nawet nieprawidłowy dobór ogumienia). Droższe będzie też serwisowanie zmodyfikowanego zawieszenia.

Volvo XC70 napędzane było wyłącznie rzędowymi, pięciocylindrowymi silnikami z doładowaniem o pojemności 2.4 lub 2.5 l. Silnik o pojemności 2435 ccm, który montowany był w początkowym okresie, to sprawdzona i niezawodna konstrukcja występująca (w wersjach z doładowaniem i bez) jeszcze w modelu 850. Następnie jednostka ta została zastąpiona przez silnik o pojemności 2.5 l i symbolicznie większej mocy. Zużycie paliwa w obu przypadkach niskie nie będzie. Z tego względu dość powszechnie dokonuje się przeróbek na gaz, co w przypadku jednostki z turbo może być kontrowersyjne. Z tego względu lepiej poszukać aut bez gazu i ewentualnie dopiero zainwestować w dobrą instalację.

Volvo XC70
Volvo XC70
W XC70 stosowano również silnik wysokoprężny o pojemności 2.4. W odróżnieniu od V70 I generacji (2.5 TDI) nie jest to już sprawdzona i ceniona jednostka produkcji Volkswagena, ale konstrukcja własna Volvo. Generalnie silnik, o ile nie ma już przejechanego np. pół miliona km, jest stosunkowo bezawaryjny. Jednostki zajeżdżona okażą się jednak skarbonkami...

Rozrząd wszystkich jednostek oparty jest na pasku i wymaga wymiany co 100 tys. km. Koszt to około 1500 zł.

Wyposażenie Volvo XC70 było bardzo bogate we wszystkich wersjach. Materiały użyte we wnętrzu są dobrej jakości i dobrze znoszą upływ lat, przez co wykrycie cofniętego licznika może nie być łatwe. Lepiej unikać samochodów w wersji amerykańskiej, które nieco różnią się konstrukcyjnie, co również znacznie słabiej wyposażone.

Najlepszym wyborem będzie albo diesel z udokumentowanym przebiegiem nie większym niż 250 tys. km albo samochód z silnikiem benzynowym. Idealnie byłoby, gdyby napęd był przekazywany za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów...

Volvo XC70 - sprawdź ceny, dane techniczne, osiągi, poziom bezpieczeństwa i koszty utrzymania.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Adam
28 listopada 2011
Bardzo dobry artykuł. Są wymienione praktycznie wszystkie usterki na jakie trzeba zwrócić uwagę przy kupnie. Sam teraz szukam XC70. Długo szukałem, czytałem na ten temat wszystko się potwierdza z w/w tekstem.
Tomasz Talacha
22 grudnia 2012
Bardzo fajny artykuł
comments powered by Disqus

Volvo XC70 - jak się da, to nie automat! - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!Volvo XC70 - jak się da, to nie automat!

Zobacz także

Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis 2018-03-18

Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go...
Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen 2017-06-20

Samochody koncernów Toyoty i Volkswagena od lat rywalizują o palmę pierwszeństwa wśród najchętniej kupowanych w naszym kraju pojazdów. Dotyczy to również rynku wtórnego. W jaki sposób próbują zagospodarować tą niszę dealerzy obu marek? Czy...
Używane: Opel Astra IV (J)

Używane: Opel Astra IV (J) 2017-05-28

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w...
Używane: BMW 5 F10/F11

Używane: BMW 5 F10/F11 2017-05-17

BMW serii 5 F10/F11 debiutowało w 2010 roku. Produkcję tej generacji zakończono na początku roku 2017, a więc można liczyć na dość spory i nagły spadek cen tej generacji.Zanim jednak ruszymy na poszukiwania dobrej oferty, trzeba zdać sobie sprawę,...
Używane: Volvo XC60 I

Używane: Volvo XC60 I 2017-03-30

Volvo XC60 to dla szwedzkiej firmy niezwykle ważny model. I generacja tego kompaktowego crossovera debiutowała w 2008 roku i stała się najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volvo. W efekcie samochód przetrwał w produkcji aż do 2017 roku, gdy...
Używane: Subaru Legacy V i Outback IV

Używane: Subaru Legacy V i Outback IV 2017-02-27

Subaru Legacy V generacji debiutowało w 2009 roku, a niedługo potem oferta została poszerzona o uterenowioną wersję, która tradycyjnie nosi nazwę Outback (IV generacji).W obu modelach japoński producent próbował połączyć typowe dla siebie...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.