Volvo zaprezentowało właśnie model V90 Cross Country. Auto kontynuuje tradycje uterenowionych kombi, które pojawiły się w ofercie Volvo niemal 20 lat temu.
V90 Cross Country to czwarty model serii 90, którą zapoczątkowało Volvo XC90. Najnowsze auto korzysta z tej samej platformy podwoziowej SPA, która posłużyła do budowy S90, V90 i XC90. Wspólne są też silniki z rodziny Drive-E.
Samochód ma duży prześwit nadwozia wynoszący 21 cm. To więcej niż w niektórych samochodach typu SUV. Kąt natarcia wynosi 18,9 stopnia, a zejścia: 17,7 stopnia. Samochód ma też funkcję Hill Descent Control ułatwiającą pokonywanie stromych zjazdów. Model oferowany będzie wyłącznie z napędem na cztery koła. Wszystkie wersje, poza wersją D4, są dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Nowy model ma długość 494 cm i może ciągnąć przyczepy o wadze od 2200 do 2500 kg. Oferowany jest z kołami o rozmiarach od 18 do 21 cali. Zastosowane ogumienie będzie miało inny profil niż w modelu V90, aby pojazd lepiej nadawał się do pokonywania nawierzchni o gorszej jakości. Mimo, że samochód waży niemal dwie tony (od 1920 do 1966 kg), jego droga hamowania ze 100 km/h wynosi jedynie 35 m.
Twórcy chwalą się, że nie mogli stworzyć innego samochodu pochodząc z kraju, którego 77 proc. powierzchni zajmują lasy i jeziora, i który ma najsurowsze zimy na świecie. "Nasze samochody są znane ze swojej trwałości i poziomu bezpieczeństwa. Z napędem na cztery koła, znacznie podniesionym prześwitem nadwozia i odpowiednio przygotowanym zawieszeniem udało nam się stworzyć auto równie piękne i pojemne jak V90, ale z duszą i zacięciem podróżnika" – powiedział Peter Mertens, szef działu badawczo-rozwojowego.
Do napędu V90 Cross Country posłużą cztery silniki z rodziny Drive-E stosowane w pozostałych modelach serii 90. W ofercie znajdą się dwa diesle: D4 AWD 190 KM oraz D5 AWD 235 KM. W wersji D5 zastosowano technologię Power Pulse. Jednostki benzynowe osiągają moc 254 KM (T5 AWD) i 320 KM (T6 AWD).