chceauto.pl
x
Volkswagen zmienia strategię biznesową

Volkswagen zmienia strategię biznesową

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-12-11
Afera spalinowa okazała się punktem zwrotnym w historii Volkswagena. Wizerunkowa wpadka wymusiła na niemieckim koncernie całkowitą zmiany strategii biznesowej. Szczególnie intensywne zmiany czekają markę w najbliższych latach.

Zakład VW w Zwickau
Zakład VW w Zwickau
Volkswagen zamienia w nich znacznie poprawić wyniki finansowe, aby inwestycje w przyszłe technologie sfinansować z własnych środków. W tym celu zmieni się oferta modeli i zmniejszy liczba ich wersji. Jednocześnie zwiększy się wydajność zakładów produkcyjnych i rozszerzy zastosowanie modułowych platform konstrukcyjnych do produkcji większej liczby modeli różnych marek koncernu.

Do osiągnięcia docelowej stopy zwrotu w znacznym stopniu przyczyni się optymalizacja kosztów zakupu materiałów, ale bez uszczerbku dla jakości samochodów. Procesy administracyjne zostaną jeszcze bardziej ograniczone.

W latach 2019-2023 marka Volkswagen zainwestuje w sumie ponad 11 miliardów euro w rozwój e-mobilności, cyfryzację, samochody autonomiczne i usługi mobilne. Z tego ponad 9 miliardów euro zostanie wydanych na ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych Volkswagena. To trzy razy więcej niż na plan elektromobilności zamierza wydać Polska.

Zakład VW w Zwickau
Zakład VW w Zwickau
]W tej chwili w gamie Volkswagena są dwa w pełni elektryczne samochody. Do 2025 roku będzie ich około 20, a produkcja aut elektrycznych przekroczy milion egzemplarzy rocznie. Już trwają prace nad przekształceniem zakładu w Zwickau, który będzie produkował wyłącznie samochody elektryczne. Z kolei zakłady w Emden i w Hanowerze zaczną produkować pojazdy elektryczne od 2022 r. Te trzy zakłady razem stworzą największą w Europie sieć produkcyjną e-samochodów.

Dwa zakłady na potrzeby produkcji aut elektrycznych powstają również w Chinach – w Anting i Foshan. Produkcja w nich rozpocznie się już w 2020 r. Marka Volkswagen planuje także budowę fabryki pojazdów elektrycznych w Ameryce Północnej. Wkrótce zostanie ogłoszona decyzja o jej lokalizacji.

Elektryczny model z nowej rodziny ID., który będzie produkowany w Zwickau, Volkswagen po raz pierwszy będzie oferował z możliwością wstępnej rezerwacji. ID. zapoczątkuje serię pojazdów nowej generacji Volkswagena, która wyznacza również standardy w zakresie cyfryzacji i łączności ze światem zewnętrznym.

Samochody spalinowe vs. elektryczne
Samochody spalinowe vs. elektryczne
Volkswagen będzie również silnie inwestował w cyfryzację. Opracowany wspólnie z partnerami „Volkswagen Automotive Cloud” stanowi podstawę do oferowania stale rosnącej gamy usług cyfrowych w pojazdach, które są w pełni skomunikowane. Celem jest stworzenie największego na świecie motoryzacyjnego ekosystemu.

Aby sfinansować ogromne przyszłe inwestycje, marka Volkswagen będzie musiała wykazać się jeszcze większymi oszczędnościami niż planowano wcześniej.

Do końca 2018 roku „Pakt na przyszłość” przyniesie oszczędności na poziomie ponad 2,2 miliarda euro. Oznacza to, że znaczna część całkowitych oszczędności w wysokości 3 miliardów euro – planowanych do uzyskania do 2020 roku – zostanie już osiągnięta.

Kolejne ogromne oszczędności są oczekiwane dzięki takim rozwiązaniom, jak wdrożenie modułowej platformy do konstrukcji wielu modeli różnych marek koncernu. Obecnie około 60 procent modeli z silnikami spalinowymi bazuje na modułowej platformie konstrukcyjnej (MQB). Do 2020 roku ich udział ma wzrosnąć do około 80 procent.

Koncern Volkswagen wyprodukował już w sumie ponad 50 milionów samochodów w oparciu o modułową platformę MQB. Przewiduje się, że podobna liczba aut powstanie na MQB w ciągu najbliższych lat. Natomiast począwszy od 2019 roku linie montażowe opuści łącznie aż 15 milionów pojazdów skonstruowanych w oparciu o modułową platformę do konstrukcji aut elektrycznych (MEB).

Kolejnym ważnym składnikiem szybszego wzrostu rentowności jest zwiększenie wydajności zakładów. Przewiduje się, że do 2025 roku średni wzrost wydajności wyniesie 30 procent. Jednocześnie znacznie zmniejszy się oferta wersji silnikowych.

W Europie już w nadchodzącym roku modelowym Volkswagen zaprzestanie produkcji 25 procent odmian silnikowych, na które jest niskie zapotrzebowanie. To, z kolei, będzie miało pozytywny wpływ na ograniczenie złożoności produkcji i łańcucha dostaw.

Volkswagen zmienia strategię biznesową - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen zmienia strategię biznesowąVolkswagen zmienia strategię biznesowąVolkswagen zmienia strategię biznesowąVolkswagen zmienia strategię biznesową

Zobacz także

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny 2023-04-14

Volkswagen opracował nową generację elektrycznego napędu dla samochodów z rodziny ID. Nowy silnik będzie mocniejszy, a jednocześnie ma zużywać mniej energii, zwiększając zasięg. W samochodach jednostka o kodzie APP550 pojawi się pod koniec 2023...
Volkswagen reaktywuje markę Scout

Volkswagen reaktywuje markę Scout 2022-05-13

Volkswagen ogłosił, że wprowadzi na rynek w USA pickupa i dużego SUV-a o napędzie elektrycznym. Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą grupy VW podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia. Samochody zostaną zaprojektowane w USA i będą tam...
Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii

Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii 2022-03-23

Seat i Grupa Volkswagen planują przeznaczyć ponad 7 miliardów euro na zelektryfikowanie Hiszpanii. Byłaby to największa pojedyncza inwestycja przemysłowa w historii tego kraju. "Ten projekt jest bardzo ważny – dla Volkswagena, Hiszpanii i całej...
Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele?

Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele? 2022-03-16

Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na niemieckiej platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę...
Volkswagen ID.5  Ruszyła seryjna produkcja

Volkswagen ID.5 Ruszyła seryjna produkcja 2022-01-28

Volkswagen rozpoczął produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX. Oznacza to zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ta od dawna działająca fabryka w zachodniej Saksonii jest pierwszym dużym zakładem,...
Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie

Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie 2022-01-25

W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS