chceauto.pl
x
Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!

Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-04-29 Opinie
Podczas konferencji poświęconej strategii "Way to Zero”, Volkswagen przedstawił szczegóły planu dekarbonizacji firmy i jej produktów. Marka zamierza osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX
Kluczowym czynnikiem dla osiągnięcia elektromobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla jest możliwość systematycznego ładowania akumulatorów aut elektrycznych energią elektryczną wytwarzaną w całości ze źródeł odnawialnych. Już dziś Volkswagen oferuje swoim klientom energię elektryczną ze źródeł odnawialnych do zasilania auta w domu (w Polsce dzięki współpracy z firmą Polenergia) oraz podczas podróży (np. na stacjach ładowania IONITY). Teraz firma idzie o krok dalej. Volkswagen jest pierwszym producentem samochodów, który bezpośrednio wspiera rozwój wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych na dużą skalę. W rezultacie, do 2025 roku, w kilku regionach Europy mają powstać nowe farmy wiatrowe oraz elektrownie słoneczne.

Kontrakty na realizację pierwszych projektów z firmą energetyczną RWE już podpisano. W Niemczech Volkswagen wspiera budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 170 milionów kilowatogodzin rocznie. Elektrownia powstanie do końca 2021 roku w Tramm-Göthen w północno-wschodnich Niemczech i zostanie zbudowana bez żadnych dotacji państwowych. Elektrownia składa się z około 420.000 modułów słonecznych i jest największą niezależną elektrownią słoneczną w Niemczech.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX
Przewiduje się, że do 2025 roku wszystkie elektrownie łącznie wygenerują około siedmiu terawatogodzin dodatkowej energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. Ilość energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, która będzie trafiać do sieci będzie rosła wraz z liczbą Volkswagenów z rodziny ID. na drogach. W ten sposób Volkswagen sprawia, że modele z rodziny ID. mają wpływ na klimat i tworzą podstawę do powstania floty samochodów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.

Volkswagen, oprócz zapewnienia ekologicznego użytkowania swoich samochodów, pracuje również nad dekarbonizacją zarówno produkcji, jak i łańcucha dostaw. Już dziś energia elektryczna wykorzystywana we wszystkich europejskich zakładach produkcyjnych pochodzi ze źródeł odnawialnych. Pionierskim zakładem jest fabryka samochodów elektrycznych w Zwickau, gdzie produkowane są modele z rodziny ID. Od 2030 roku wszystkie zakłady na świecie – poza tymi, które są zlokalizowane w Chinach – mają w całości pracować z wykorzystaniem energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych. W przyszłości te zakłady w łańcuchu dostaw, które emitują najwięcej CO2 będą z niego systematycznie wykluczane. Wzorem do naśladowania jest fabryka ogniw akumulatorów do ID.3 i ID.4, która już teraz wykorzystuje wyłącznie energię elektryczną ze źródeł odnawialnych i ma znacznie zmniejszony ślad węglowy.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX
Jeszcze w tym roku Volkswagen wykorzysta w produkcji komponentów do modeli z rodziny ID. ekologiczne materiały, jak "zielone” aluminium do produkcji obudów akumulatorów i obręczy kół oraz opony produkowane w fabryce o niskiej emisji. Jest ponad dziesięć głównych elementów, których produkcja w najbliższych latach pozwoli zmniejszyć ślad węglowy modeli z rodziny ID. o około dwie tony na samochód. W przypadku projektowania nowych modeli, Volkswagen będzie traktował poziom emisji CO2 jako kluczowe kryterium przy wyborze dostawców. Firma zamierza współpracować z kluczowymi dostawcami w celu stopniowej poprawy ich śladu węglowego, aby zapewnić zrównoważony rozwój łańcucha dostaw. Volkswagen realizuje również jasną strategię dekarbonizacji w ramach własnej produkcji podzespołów w zakładach Volkswagen Group Components. W związku z tym, co zostało zapowiedziane już podczas konferencji Power Day, fabryki ogniw akumulatorów mają być całkowicie zasilane energię elektryczną ze źródeł odnawialnych.

Systematyczny recykling akumulatorów, który w przyszłości pozwoli na ponowne wykorzystanie ponad 90 procent surowców, przyczyni się do dalszego zmniejszenia emisji CO2. Celem jest uzyskanie zamkniętego obiegu akumulatorów i surowców, które są potrzebne do ich wytworzenia na potrzeby modeli całej Grupy. Volkswagen Group Components już uruchomił pilotażowy zakład recyklingu akumulatorów w Salzgitter.

Volkswagen ID.4 GTX
Volkswagen ID.4 GTX
W centrum strategii "Way to Zero” znajduje się nowy program ACCELERATE, którego celem jest przyspieszenie ofensywy elektromobilności. Punktem docelowym jest elektryfikacja całej gamy nowych modeli. Do 2030 roku co najmniej 70 procent sprzedaży Volkswagena w Europie będą stanowić samochody elektryczne, co przekłada się na ponad milion aut. To oznaczałoby znaczne przewyższenie przez Volkswagena wymogów unijnego Zielonego Ładu. W Ameryce Północnej i w Chinach udział samochodów elektrycznych w sprzedaży powinien wynieść co najmniej 50 procent. Ponadto, Volkswagen będzie co roku wprowadzał na rynek przynajmniej jedno nowe auto elektryczne. Volkswagen zaprezentował właśnie ID.4 GTX – kolejny model z elektrycznej rodziny ID.



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"! - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!

Zobacz także

Ford i Volkswagen w pogoni za Teslą

Ford i Volkswagen w pogoni za Teslą 2021-05-05

Współczesne samochody dawno już przestały pełnić funkcję środków transportu. To raczej zaawansowane komputery z możliwością przemieszczania się w przestrzeni. W efekcie producenci aut w coraz większym stopniu uzależnieni są od dostawców...
Project Trinity Volkswagena

Project Trinity Volkswagena 2021-03-08

Volkswagen ujawnił pierwsze informacje o przedsięwzięciu kryjącym się pod hasłem Project Trinity.Pod kryptonimem tym kryje się sedan o napędzie elektrycznym, którego Volkswagen zamierza produkować od 2026 roku. Samochód ma wyznaczać nowe standardy...
Pandemia nie straszna Volkswagenowi. Wypłacą dywidendę !

Pandemia nie straszna Volkswagenowi. Wypłacą dywidendę ! 2021-03-01

Mimo pandemii Covid-19 koncern Volkswagen zakończył rok obrachunkowy 2020 z wynikiem lepszym od spodziewanego. Ważne strategiczne decyzje przyspieszyły zmiany w koncernie mające przekształcić go w "przedsiębiorstwo high-tech". O dobrym wyniku i...
Sprzedaż nowych aut w Europie. 2020 rok.

Sprzedaż nowych aut w Europie. 2020 rok. 2021-01-20

Na Starym Kontynencie zarejestrowano w sumie niewiele ponad 9,9 mln nowych samochodów osobowych. Wg raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) do klientów oznacza to spadek aż o 23,7 proc. Jeszcze w 2019 roku na europejskie drogi...
Kto produkuje najwięcej aut w Polsce?

Kto produkuje najwięcej aut w Polsce? 2021-01-11

O blisko 1/3 zmalała w ubiegłym roku produkcja samochodów w Polsce. Największym poszkodowanym przez koronawirusa jest gliwicka fabryka Opla. Z danych Instytutu Samar wynika, ze w minionych dwunastu miesiącach produkcja nowych aut zmalała w naszym kraju...
Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP

Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP 2020-10-21

Pierwszy z nowej rodziny elektrycznych Volkswagenów zaliczył właśnie pełną turę testów zderzeniowych Euro NCAP. Wyniki auta można uznać za imponujące! Przyzwyczailiśmy się już, że duża część nowych samochód – podobnie jak ID.3 – może...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.