chceauto.pl
x
Volkswagen robi najczystsze diesle!

Volkswagen robi najczystsze diesle!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2016-10-01
Takiej sensacji nikt się nie spodziewał. Brukselska organizacja Transport&Enviroment, skupiająca szereg podmiotów zajmujących się transportem drogowym w kontekście wpływu na środowisko, wzięła pod lupę silniki Diesla oferowane obecnie na europejskim rynku. Ku zaskoczeniu ekspertów okazało się, że najczystsze jednostki wysokoprężne produkuje sprawca afery „dieselgate” – koncern Volkswagen!

Inżynierowie z Transport&Enviroment wzięli na warsztat aż 230 modeli pojazdów kilkudziesięciu producentów. Co zaskakujące – w rzeczywistych testach drogowych – żaden z nich nie spełniał obowiązującej obecnie normy emisji spalin Euro6!

Najbliższe normie Euro6 były modele marek należących do koncernu Volkswagena. Rzeczywista emisja spalin była średnio dwukrotnie wyższa, niż wynikałoby to z obowiązujących przepisów. To jednak nic w porównaniu z rozbieżnościami dotyczącymi pozostałych producentów. W przypadku Toyoty i popularnych jednostek wysokoprężnych koncernu PSA rzeczywista emisja spalin (głównie tlenków azotu NOx) była pięciokrotnie wyższa niż – deklarowana przez producentów – norma Euro6. W autach spod znaku Opla emisja przekraczała dopuszczone przepisami limity dziesięciokrotnie! Rekordzistami okazały się jednak koncerny Renault-Nissan i Fiat Chrysler Automobiles. W dieslach Renault, które stosowane są powszechnie również przez Nissana – emisja byłą aż piętnastokrotnie większa niż dopuszczalna. Identyczny wynik uzyskały samochody spod znaku Fiata!

Specjaliści z Transport&Enviroment zwrócili uwagę na poważnym problem, jakim jest tzw. „okienko termiczne”, które – w dużej mierze odpowiada za rozbieżności w testach i rzeczywistości. W warunkach laboratoryjnych silniki sprawdzane są przy temperaturze otoczenia wynoszącej od 23 do 29 stopni Celsjusza. Problem w tym, że średnie roczne temperatury w większości europejskich krajów są zdecydowanie niższe.

Przepisy Unii Europejskiej dopuszczają czasowe wyłączanie systemów ograniczających emisję NOx (systemy recyrkulacji spalin) w pewnych warunkach atmosferycznych. Producenci mogą legalnie ograniczyć działanie systemu EGR w temperaturze poniżej 17 stopni, co wpływać ma na poprawę pracy jednostki napędowej i wydłużenie jej żywotności. Niestety, zdaniem ekspertów, wiele firm „nagina” obowiązujące przepisy i ogranicza działanie EGR częściej, niż jest to rzeczywiście konieczne dla ochrony silnika.


Zobacz także

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny

Volkswageny ID. otrzymają nowy silnik elektryczny 2023-04-14

Volkswagen opracował nową generację elektrycznego napędu dla samochodów z rodziny ID. Nowy silnik będzie mocniejszy, a jednocześnie ma zużywać mniej energii, zwiększając zasięg. W samochodach jednostka o kodzie APP550 pojawi się pod koniec 2023...
Volkswagen reaktywuje markę Scout

Volkswagen reaktywuje markę Scout 2022-05-13

Volkswagen ogłosił, że wprowadzi na rynek w USA pickupa i dużego SUV-a o napędzie elektrycznym. Decyzja została potwierdzona przez radę nadzorczą grupy VW podczas dorocznego Walnego Zgromadzenia. Samochody zostaną zaprojektowane w USA i będą tam...
Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii

Ambitne plany Seata. Największa inwestycja w historii Hiszpanii 2022-03-23

Seat i Grupa Volkswagen planują przeznaczyć ponad 7 miliardów euro na zelektryfikowanie Hiszpanii. Byłaby to największa pojedyncza inwestycja przemysłowa w historii tego kraju. "Ten projekt jest bardzo ważny – dla Volkswagena, Hiszpanii i całej...
Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele?

Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele? 2022-03-16

Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na niemieckiej platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę...
Volkswagen ID.5  Ruszyła seryjna produkcja

Volkswagen ID.5 Ruszyła seryjna produkcja 2022-01-28

Volkswagen rozpoczął produkcji modeli ID.5 i ID.5 GTX. Oznacza to zakończenie transformacji fabryki Volkswagena w Zwickau w zakład produkcji pojazdów elektrycznych. Ta od dawna działająca fabryka w zachodniej Saksonii jest pierwszym dużym zakładem,...
Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie

Volkswagen liderem rynku aut elektrycznych w Europie 2022-01-25

W 2021 roku do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS