chceauto.pl
x

Volkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KM

Volkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2008
Średnia cena
19 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1390 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
170 KM
0-100 km/h
9.8 s.
V max
200 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/45 R17
225/40 R18

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
9 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
5.4%
Średni przebieg
59 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
395 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KMVolkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KM

Volkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KM

Piąta generacja Golfa trafiła do sprzedaży w 2003 roku. W 2005 roku na rynku pojawiła się odmiana z nadwoziem typu minivan - Golf Plus. Samochód - mimo że w ofercie znajduje się już Golf VII generacji wciąż dostępny jest w salonach niemieckiej marki. W 2008 roku auto przeszło głęboki facelifting, który upodobnił je do Golfa VI generacji - konstrukcja auta nie uległa jednak zmianie.

Zaletą Plusa jest wyższe, niż w przypadku Golfów nadwozie, w którym wygospodarowano kilka ciekawych schowków. Auta mają też zazwyczaj lepsze wyposażenie niż „cywilne” Golfy. Samochody posiadają zwykle osiem poduszek powietrznych, klimatyzację czy pakiet elektryczny (szyby i lusterka).

W pierwszych egzemplarzach zdarzało się kilka typowych usterek. Dwulitrowe silniki Diesla miały wadę fabryczną (pękająca głowica), wiele samochodów dotykały też problemy z wentylatorami chłodnic czy usterkami dwumasowych kół zamachowych i turbosprężarek (TDI). Wiele egzemplarzy miewa też problemy z zawieszeniem - szybko zużywają się silentblocki czy górne łożyska mocowania kolumn McPhersona. Stosunkowo często występującą usterką jest również awaria pompy paliwa, która niestety skończyć się może na lawecie. Problemem może być znalezienie bezwypadkowego egzemplarza, na rynku jest wiele sprowadzonych z Niemiec samochodów, które mają za sobą poważne naprawy blacharskie.

Na salonie we Frankfurcie w 2013 roku Volkswagen zaprezentował następcę Golfa Plus. Samochód otrzymał nazwę Sportsvan i zbudowano go - podobnie jak Golfa VII na modułowej płycie podłogowej MQB. Auto pokazane we Frankfurcie formalnie było prototypem, zapowiedziano jednak, że wersja produkcyjna - bardzo zbliżona - pojawi się w marcu 2014 roku na salonie w Genewie. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w połowie 2014 roku.

Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-09

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Volkswagen Golf Sportsvan - ceny2014-06-09Volkswagen Golf Sportsvan, czyli nowy Golf Plus2013-09-08Volkswagen Golf Sportsvan już w produkcji2014-02-09Volkswagen Golf Sportsvan2014-05-22Technika: Wszystko o silniku 1,6 MPI2015-02-28Raport TUV 2014. Znamy zwycięzców2013-12-07

Volkswagen Golf Plus - AKCJE NAWROTOWE

2007-04-11Niektóre samochody Volkswagen Golf, Golf+ i Touran wyposażone w silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 2.0 l TDI z manualną sześciobiegową skrzynią biegów, mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Ze względu na zwiększony przekrój otworu dławika w odpowietrzniku układu wyprzęgnika sprzęgła może dojść do awarii dwumasowego koła zamachowego. W skrajnych przypadkach może to spowodować ocieranie uszkodzonego koła o obudowę skrzyni biegów co w efekcie może doprowadzić do wzrostu temperatury i powstania płomienia w okolicach sprzęgła.

Wada dotyczy samochodów Volkswagen Golf i Golf+ wyprodukowanych od 3 października 2003 r. do 26 maja 2005 r. oraz VW Touran wyprodukowanych od 13 października 2003 r. do 31 maja 2005 r. w Niemczech, o poniższych numerach nadwozi:

WVG 1T - 4 W 044331 - 177262
WVG 1T - 5 W 000051 - 194140
AAV 1K - 4 U 000032 - 006313
AAV 1K - 5 U 000039 - 026754
WVW 1K - 4 B 000157 - 091435
WVW 1K - 4 P 001113 - 075630
WVW 1K - 4 U 000013 - 005848
WVW 1K - 4 W 000218 - 155736
WVW 1K - 4 9 000001 - 000163
WVW 1K - 5 B 000008 - 162040
WVW 1K - 5 P 000019 - 108166
WVW 1K - 5 U 000048 - 027400
WVW 1K - 5 W 000068 - 572528
WVW 1K - 5 Z 000012 - 000362
WVW 1K - 5 9 000001 - 000602
WVW 1K - 6 B 000032 - 003111
WVW 1K - 6 P 000062 - 000937
WVW 1K - 6 W 000073 - 001820

Volkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Meriva

Opel Meriva

1.6 T OPC 180 KM benzyna2008hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Altea

Seat Altea

1.8 TSI 160 KM benzyna2008hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Golf Plus V 1.4 TSI 170 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS