chceauto.pl
x

Volkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KM

Volkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2014
Średnia cena
40 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1390 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1373 kg
Ładowność
397 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
160 KM
0-100 km/h
8.3 s.
V max
207 km/h
Zasięg
670 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
54 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
215/60 R16
215/55 R17
235/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
310 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KMVolkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KM

Volkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KM

Beetle to następca produkowanego w latach 1998-2009 Volkswagena New Beetle, czyli kolejne auto w stylu retro żerujące na legendzie Garbusa. Samochód to wciąż bardzo świeża propozycja (pierwsze auta pojawiły się w salonach we wrześniu 2011 roku) więc, póki co, trudno mówić o typowych dolegliwościach tego pojazdu. Warto jednak wiedzieć, że Beetle zbudowany został w oparciu o płytę podłogową Golfa, więc koszty eksploatacji - przynajmniej jeśli chodzi o standardowe czynności obsługowe - nie powinny być zbyt drogie. Pamiętać należy jedynie, że jednostki napędowe serii TSI wyposażone są w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, co - zwłaszcza w przypadku silnika 1,2 l. o mocy 105 KM może budzić pewne obawy o trwałość po większym przebiegu. 

Pod koniec 2014 roku Volkswagen zafundował autu pewne zmiany. Przede wszystkim w ofercie pojawiło się pięć nowych (a właściwie głęboko zmodernizowanych) jednostek napędowych. Ponadto przygotolwano dla Beetle'a kolejne systemy wspomagające prowadzenie samochodu.

Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-07-07

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volkswagen Beetle po zmianach2016-05-29Volkswagen Beetle po zmianach2014-11-25Koniec produkcji Garbusa! To ostatni VW Beetle.2019-07-12Volkswagen Beetle Dune2015-11-20Garbusiarze spotkali się w Wolfsburgu2018-09-10Wpadka Volkswagena? Dni tego auta są policzone!2012-12-03

Volkswagen Beetle CRASHTEST

Volkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW 1

BMW 1

18i 170 KM benzyna2014hatchback 3drautomattylny
cena średnia 48 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.4 TSI 150 KM benzyna2014hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Leon

Seat Leon

1.4 TSI 150 KM benzyna2014hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A3

Audi A3

1.4 TFSI 150 KM benzyna2014hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 47 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Scirocco

Volkswagen Scirocco

1.4 TSI 160 KM benzyna2014hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 42 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.6 Turbo 170 KM benzyna2014hatchback 3drautomatprzedni
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Beetle II 1.4 TSI 160 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS