Volkswagen Amarok II 3.0 V6 TDI 240 KM
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok pojawił się w ofercie niemieckiej marki w 2009 jako konkurent cieszącego się ogromnym powodzeniem na rynku pickupów Nissana Navary. Na europejskie rynki samochód trafił w 2010 roku.
Amarok zosstał zbudowany na ramie, oferowany jest w czterech wersjach nadwoziowych i trzech odmianach napędu. Do wyboru były wersja z pojedynczą i podwójną kabiną, "gołe" podwozie przygotowane pod zabudowę i odmiana oznaczona nazwą Spinoffs mogąca zabrać na pokład nawet siedem osób.
Druga generacja Volkswagena Amarok debiutowała w 2023 roku. Samochód został oparty na Fordzie Ranger. Stylistyka obu modeli jest podobna, ale zupełnie inny jest pas przedni, osłona chłodnicy, zderzak czy kształt świateł.
Z boku i z tyłu oba modele są już niemal identyczne, mają również bardzo podobne wnętrze.
Gama jednostek napędowych Amaroka II obejmuje silnik 2.0 TDI w wariantach o mocy 150, 170, 204 (na niektórych rynkach 209) KM oraz jednostkę 3.0V6 TDI o mocy 250 KM (na niektórych rynkach - 241 KM). Ponadto na niektórych rynkach w ofercie znajdzie się benzynowy silnik 2.3 TSI o mocy 302 KM, jest to oczywiście fordowski silnik 2.3 EcoBoost. Samochód jest dostępny jest z napędem na tylne koła lub ze stałym albo dołączanym napędem obu osi.
Volkswagen Amarok II
Volkswagen Amarok drugiej generacji, który zastąpi pojazd produkowany już od niemal trzynastu lat, to konstrukcja oparta na Fordzie Ranger.
To efekt zacieśniającej się współpracy między Volkswagenem a Fordem. W jej ramach Ford będzie m.in. produkował samochody elektryczne zbudowane na bazie modułowej platformy Volkswagena MEB, zaś Volkswagen pod swoją marką będzie sprzedawał Rangera. Stylistyka Amaroka i Rangera jest podobna, chociaż widać, że projektanci Volkswagena robili co się da, by odróżnić oba pickupy. Szczególnie duży nacisk położono na przednią część nadwozia. Zupełnie inny jest pas przedni, osłona chłodnicy, zderzak czy nawet kształt świateł.
Z boku oba modele są już niemal identyczne, przede wszystkim w oczy rzucają się dokładnie takie same przetłoczenia na drzwiach. Z kolei z tyłu różnice sprowadzają się to nieco innej klapy i zmienionych świateł.
Wnętrze nowego Amaroka jest niemal identyczne, jak Rangera. Na konsoli środkowej znajduje się umieszczony pionowo ekran systemu infotainment (10- lub 12-calowy), dokładnie tak samo jest w Rangerze. Różne jest jednak oprogramowanie, a także fizyczne przyciski pod ekranem. Drugi ekran, cyfrowych zegarów ma 8 cali.
Amarok drugiej generacji ma 535 cm długości i jest o co 9,6 cm dłuższy od swojego poprzednika. Rozstaw osi wynoszący 327 cm oznacza wzrost o 17,5 cm. Ładowność wzrosła do 1,2 tony, a maksymalna masa holowanej przyczepy - 3,5 tony - będzie możliwa do osiągnięcia w większej liczbie wariantów silnika i skrzyni biegów. Samochód otrzymał krótsze zwisy, wyraźnie wzrosła - z 50 do 80 cm głębokość brodzenia.
Gama jednostek napędowych nowego Volkswagena Amarok obejmuje silnik 2.0 TDI w wariantach o mocy 150, 170, 204 (na niektórych rynkach 209) KM oraz jednostkę 3.0V6 TDI o mocy 250 KM (na niektórych rynkach - 241 KM). Ponadto na niektórych rynkach w ofercie znajdzie się benzynowy silnik 2.3 TSI o mocy 302 KM, jest to oczywiście fordowski silnik 2.3 EcoBoost.
Volkswagen Amarok II gen dostępny jest z napędem na tylne koła lub ze stałym albo dołączanym napędem obu osi. Dostępne przekładnie to pięcio- lub sześciostopniowe skrzynie manualne, sześciostopniowy automat lub - dostępna w najmocniejszych wersjach - również automatyczna przekładnia dziesięciostopniowa pochodząca od Forda. Amarok produkowany jest w RPA.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-12-28