chceauto.pl
x
Używane: Volkswagen Polo III

Używane: Volkswagen Polo III

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2015-03-24
Volkswagen Polo III generacji (oznaczenie typoszeregu 6N) pojawił się na rynku w 1994 roku. Samochód zbudowano na „globalnej” płycie podłogowej koncernu, która zadebiutowała w Seacie Ibiza II generacji. Polo III przetrwało w ofercie Volkswagena do połowy 2001 roku.

Volkswagen Polo 6N
Volkswagen Polo 6N
W 1999 roku auto poddano niewielkiemu liftingowi - zmieniły się głównie: pas przedni, pakiety wyposażenia oraz oferta jednostek napędowych.

Polo III generacji zastąpiło produkowany aż przez 13 lat model 86C. W stosunku do poprzednika auto stanowiło olbrzymi krok naprzód, zarówno pod względem rozwiązań technicznych, jak i stylizacji. Szczególnie nadwozie, nawet dzisiaj, nie wygląda na przestarzałe. Nieco gorzej robi się po zajęciu miejsca za kierownicą. Design deski rozdzielczej zdecydowanie już trąci myszką.

Volkswagen Polo 6N
Volkswagen Polo 6N
Samochód oferowany był jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, kombi (od 1997 roku) oraz sedan (Polo classic - od 1995 roku). Niezależnie od wersji nadwoziowej ilość miejsca wewnątrz może zaskakiwać. Szkoda tylko, że w wersji trzydrzwiowej odchylają się tylko oparcia foteli, przez co zajęcie miejsca z tyłu wymaga niemałej sprawności.

Volkswagen Polo 6N
Volkswagen Polo 6N
Wybór jednostek napędowych, jak na lata 90-te ubiegłego wieku, był szeroki. Jednostki wysokoprężne 1.7 SDI i 1.9 SDI cechują się niskim zużyciem paliwa i jeszcze niższą kulturą pracy (duże wibracje i hałas). Te same uwagi dotyczą dostępnej od liftingu trzycylindrowej jednostki 1.4 TDI. Lepszym wyborem będzie więc silnik benzynowy. Jak to zwykle bywa, warto zdecydować się na silniki "ze środka" oferty, które stanowią najlepszy kompromis między osiągami a zużyciem paliwa. W tym wypadku będą to jednostki o pojemnościach 1.3 i 1.4 l.

Volkswagen Polo 6N
Volkswagen Polo 6N
Volkswagen Polo 6N to już niewątpliwie model, który najlepsze czasy ma już za sobą. Samochód jednak dzielnie znosi upływ czasu i ryzyko poważnych awarii jest niewielkie. Drażnią za to usterki detali jak np. silniczka wycieraczki tylnej, rozrusznika, alternatora lub tandetne, łamiące się dysze nawiewów. Prócz tego w Polo dość często trzeba czyścić filtr przeciwpyłowy (słaba wentylacja, parowanie szyb). Właściciele tych pojazdów narzekają także na delikatne przednie szyby (pękają - niska sztywność nadwozia, są podatne na zarysowania).

Volkswagen Polo 6N
Volkswagen Polo 6N
Samochody nie są raczej nękane poważnymi usterkami mechanicznymi, chociaż nienajlepsza opinia przylgnęła do stosunkowo awaryjnych skrzyń biegów. Powodem są wycieki oleju (poprzez uszczelnienie wybieraka), które prowadzą do zatarcia przekładni. Inne usterki unieruchamiające samochód to awarie pompy paliwa i aparatu zapłonowego. Zdarzają się zerwania linki sprzęgła.

Zaletą Polo III jest stosunkowo trwałe i tanie w serwisowaniu zawieszenie (z przodu - McPherson, z tyłu - belka skrętna). Na plus działa również niewielka utrata wartości.

Volkswagen Polo 6N
Volkswagen Polo 6N
Większość aut kupionych w polskich salonach nie grzeszy poziomem wyposażenia (brakuje nawet wspomagania kierownicy czy ABS), chociaż ich zaletą jest często udokumentowana (przynajmniej do pewnego momentu) przeszłość. Dużo lepiej pod tym względem prezentują się egzemplarze z prywatnego importu. Większość z nich uczestniczyła jednak w wypadkach i ma za sobą większe lub mniejsze naprawy blacharskie.

To właśnie dokładne oględziny karoserii powinny być podstawowym kryterium przy ocenie konkretnego egzemplarza. Nawet w bezwypadkowych autach spotkać można ślady działania korozji (nadkola, progi, ranty maski i drzwi, tylna klapa).

Używane: Volkswagen Polo III - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo IIIUżywane: Volkswagen Polo III

Zobacz także

Euro NCAP. Pierwsze testy w 2022 roku

Euro NCAP. Pierwsze testy w 2022 roku 2022-03-06

Euro NCAP opublikowało pierwsze w 2022 roku wyniki testów zderzeniowych. Obyło się bez wpadek - Volkswagen Polo i Taigo zdobyły maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, podobnie jak Lexus NX i elektryczne Renault Megane e-Tech. Jedynie nowe BMW 2 Coupe...
Volkswagen Polo GTI po liftingu

Volkswagen Polo GTI po liftingu 2021-07-06

W kwietniu tego roku Volkswagen zaprezentował Polo szóstej generacji po liftingu. Teraz przyszła kolej na modernizację jego najbardziej sportowej odmiany – GTI.Polo GTI po liftingu jest standardowo wyposażone w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light...
Volkswagen Polo po liftingu. Ceny

Volkswagen Polo po liftingu. Ceny 2021-05-28

Ponad 18 milionów wyprodukowanych od 1975 roku egzemplarzy czyni Volkswagena Polo jednym z najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Również w obrębie marki model ten odgrywa wielką rolę. Polo po liftingu można rozpoznać dzięki zmianom w...
Volkswagen Polo GTI po liftingu

Volkswagen Polo GTI po liftingu 2021-05-10

Volkswagen zaprezentował pierwsze szkice Polo GTI po liftingu.Volkswagen Polo obecnej generacji trafił na rynek w 2017 roku. Niedawno niemiecki koncern zaprezentował wersję po gruntownej modernizacji. Nowe Polo można rozpoznać dzięki sporym zmianom w...
Volkswagen Polo po lifitngu

Volkswagen Polo po lifitngu 2021-04-22

Volkswagen zaprezentował Polo po liftingu. Zmian jest sporo, m.in. model ten będzie mógł jeździć w trybie półautonomicznym.Nowe Polo można rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków,...
Historyczny moment. Golf DRUGIM najlepiej sprzedającym się VW!

Historyczny moment. Golf DRUGIM najlepiej sprzedającym się VW! 2019-02-08

Wyniki sprzedaży Volkswagena za 2018 rok mogą wprawić w konsternację miłośników marki. Jeśli wierzyć branżowemu serwisowi focus2move analizującemu światową sprzedaż nowych aut w oparciu o przeszło 300 wiarygodnych źródeł okaże się, że Golf...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS