chceauto.pl
x
Używane: Mazda 6 II generacji (GH)

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2013-10-19 Opinie
Do salonów w tym roku wjechała Mazda 6 trzeciej generacji. To powinno wpłynąć na ceny egzemplarzy używanych Mazdy 6 II (typoszeregu GH), której produkcję niedawno zakończono. Czy warto interesować się tym samochodem?

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Mazda 6 II generacji debiutowała w 2008 roku, 2 lata później poddano ją liftingowi. Produkcja została zakończona w roku 2013 po premierze Mazdy 6 III.

Na rynku samochodów używanych ceny Mazdy 6 II są dość wysokie. Można mieć jednak wątpliwości czy ich wysokość jest uzasadniona...

Mazda 6 kombi
Mazda 6 kombi
Otóż Mazda 6 generacji GH nie należy do najbardziej bezawaryjnych pojazdów na rynku, a wiele problemów pokrywa się z tymi, które trapiły samochody I generacji. Szokować może to, że japońscy inżynierowie wciąż nie do końca poradzili sobie z zabezpieczeniem samochodów przed korozją. Mazdy 626 I też miały ten problem - rdza pojawiała się na dolnych krawędziach błotników i dolnych rantach drzwi. W drugiej generacji problem pozostał - chociaż na mniejszą skalę. Wciąż jednak korozja może się pojawić dokładnie w tych samych miejscach. Mazda nawet poprawiała zabezpieczenie antykorozyjne drzwi w samochodach przedliftingowych w ramach akcji serwisowej. To zdecydowana wpadka...

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Każdy kto chociaż wstępnie przymierzał się do zakupu Mazdy 6 II generacji wie, że słabym pomysłem był wybór silnika wysokoprężnego 2.0 CD. Jednostka ta cierpiała na wiele wad, jedną z poważniejszych było zatykanie smoka pompy oleju, co kończyło się generalnym remontem. Silnik stosowany w Mazdzie 6 III generacji to wersja rozwojowa tamtej jednostki i cierpi na ten sam problem! Powodem zatkania smoka mogą być opiłki z wycierającego się koła zębatego napędu pompy oleju. Co gorsza, tutaj nie ma dobrego rozwiązania, bowiem nawet naprawa wyprzedzająca to koszt kilku tysięcy złotych (konieczna jest wymiana wału korbowego, na którym znajduje się koło zębate).

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Pojawią się również inne problemy. Silnik 2.0 standardowo posiadał filtr cząstek stałych (w poprzedniej generacji był opcjonalny), który w warunkach miejskiej eksploatacji ulega szybkiego zatkaniu. W efekcie dochodziło do wzrostu poziomu oleju (do oleju silnikowego dostaje się niespalone paliwo), co w skrajnych przypadkach kończy się zassaniem go przez jednostkę napędową. Skutki są opłakane, dochodzi do tzw. rozbiegania silnika i jego zniszczenia (silnika nie daje się zgasić, wchodzi na wysokie obroty i wypala cały olej z układu smarowania). Co gorsza, początkowo komputer zbyt późno informował o przekroczeniu dopuszczalnego poziomu oleju, co skorygowano akcją serwisową (zmodyfikowano program).

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Zdecydowanie lepszym wyborem będą więc jednostki wysokoprężne o pojemności 2.2 l, w których nie ma problemu ze smarowaniem, a filtr DPF zatyka się wolniej. Zwrócić uwagę należy z kolei na rozrząd, bowiem teoretycznie bezobsługowy łańcuch ulega rozciągnięciu, co objawia się grzechotaniem dobiegającym z okolic rozrządu (również tę usterkę objęła akcja serwisowa). Decydując się na silnik 2.2 warto wybrać jedną z mocniejszych wersji, bowiem podstawowe nie gwarantują dobrych osiągów.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Większych dylematów nie powinny mieć osoby wybierające samochód z silnikiem benzynowym. W odróżnieniu od diesli, te jednostki są bezawaryjne i wyposażone w trwały łańcuch rozrządu. Odrzucając skrajne oferty (1.8 o mocy 120 KM, który jest za słaby i 2.5 o mocy 170 KM, który za dużo pali) okazuje się, że złotym środkiem jest silnik dwulitrowy. Trzeba tylko pamiętać, że jednostki napędowe Mazdy niezbyt dobrze znoszą potraktowanie gazem.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Jakie jeszcze usterki pojawiają się w Mazdzie 6 GH? Użytkownicy narzekają na parujące światła (zarówno z przodu, jak i z tyłu) oraz - zupełnie nie jak w aucie japońskim - problemy z układami elektrycznymi. Zdarzają się usterki czujników ciśnienia w oponach, problemy z radiem czy pilotem centralnego sterowania. Słowem - drobiazgi, ale denerwujące. Ponadto zdarzają się przypadki korodowania przewodów masowych, co kończy się unieruchomieniem pojazdu (auta nie da się uruchomić).

Mazda 6
Mazda 6
Na słowa uznania zasługuje za to zawieszenie. Samochód posiada układ wielowahaczowy z przodu i z tyłu. To gwarantuje dobre prowadzenie, ponadto konstrukcja okazuje się trwała. Wahacze wytrzymują 100 tys. km przebiegu, szybciej poddają się końcówki drążków kierowniczych oraz łączniki stabilizatora, ale to elementy znacznie tańsze. Zawieszenie samochodów sprzed liftingu zestrojone są nieco zbyt sztywno, więc nastawy nieco skorygowano.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Wnętrze Mazdy 6 GH jest obszerne, znacznie większe niż we wcześniejszej generacji. Imponować może pojemność bagażnika i to niezależnie od wersji nadwoziowej. Ergonomia jest właściwa, plastiki są twarde, ale dobrej jakości. Montaż jest poprawny, chociaż nie uniknięto jednej wpadki - zdarzają się skrzypiące fotele.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Serwisowanie Mazdy 6 GH nie należy do tanich. Ceny w ASO, zarówno robocizny, jak części zamiennych są bardzo wysokie (wahacze około tys zł sztuka!). Co gorsza, oferta zamienników wciąż jest relatywnie niewielka i często dystrybucja autoryzowana jest jedyną możliwą. Warto to wziąć pod uwagę.

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)
Ceny używanych egzemplarzy Mazdy 6 II- jak już wspomnieliśmy na wstępie - w stosunku do konkurencji są wysokie. Wyposażenie większości egzemplarzy jest bogate. Warto poszukać samochodów z polskiej sieci dystrybucyjnej i z udokumentowaną historią. Samochody sprowadzane często mają cofnięte liczniki, co w przypadku jednostek wysokoprężnych może oznaczać spore wydatki.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Mazda 6 II generacji (GH) - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)Używane: Mazda 6 II generacji (GH)

Zobacz także

Korozja czyli cichy zabójca?

Korozja czyli cichy zabójca? 2018-05-03

Kierowcy rzadko zaprzątają sobie głowę kwestią korozji. Rdzawe wykwity na poszyciach progów czy nadkoli traktowane są w kategoriach problemu natury estetycznej. W rzeczywistości korozja ma ogromny wpływ na sztywność karoserii - co za tym idzie -...
Używane: Mitsubishi Grandis

Używane: Mitsubishi Grandis 2018-03-18

Minivany od lat cieszą się ogromną popularnością w Japonii. Jednym z dostępnych w Europie aut tej klasy o stricte azjatyckim pochodzeniu jest Mitsubishi Grandis. Czy warto go kupić?Samochód produkowany był w latach 2003-2011 i początkowo oferowano go...
Mazda w Genewie

Mazda w Genewie 2018-02-07

Już w przyszłym miesiącu Genewa będzie miejscem światowej premiery nowej Mazdy6 Sport Kombi oraz europejskich debiutów Mazdy6 Sedan i dwóch Mazdy VISION COUPE i Mazdy KAI CONCEPT. Po raz pierwszy w Europie szerokiej publiczności zaprezentowana zostanie...
Mazda 6 po zmianach

Mazda 6 po zmianach 2017-11-30

Mazda 6 to flagowy model japońskiego producenta. Obecna generacja debiutowała w połowie 2012 roku, a więc ma już za sobą pokaźny staż rynkowy.Japończycy sukcesywnie, co rok, wprowadzali drobne udoskonalenia, natomiast w 2014 roku auto zostało poddane...
Mazda 6 po modernizacji

Mazda 6 po modernizacji 2017-11-15

Na salonie w Los Angeles zadebiutuje zmodernizowana Mazda 6. Japończycy ujawnili pierwsze informacje o tym pojeździe.Na zdjęciach widać, że samochód nie zmienił się wiele, producent mówi o nowy "nowych detalach stylistycznych i rozwiązaniach...
Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen

Poradnik: używane z salonu. Toyota i Volkswagen 2017-06-20

Samochody koncernów Toyoty i Volkswagena od lat rywalizują o palmę pierwszeństwa wśród najchętniej kupowanych w naszym kraju pojazdów. Dotyczy to również rynku wtórnego. W jaki sposób próbują zagospodarować tą niszę dealerzy obu marek? Czy...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.