chceauto.pl
x
Używane: Honda HR-V

Używane: Honda HR-V

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2013-11-08 Opinie
Honda HR-V to jeden z pierwszych pojazdów, które określamy dziś mianem crossoverów. Zbudowany na płycie podłogowej Civica VI samochód debiutował w 1999 roku. Trzy lata później poddano go liftingowi, a produkcję zakończono w 2006 roku. Następcy nie zaprezentowano.

Auto ma stricte rekreacyjny charakter. HR-V posiada podniesiona zawieszenie, krótkie zwisy i napęd na cztery koła, a to wszystko przy kompaktowych rozmiarach.

Honda HR-V
Honda HR-V
Owe rozmiary mają zresztą swoje konsekwencje. O ile na przednich fotelach nie ma większych problemów z miejscem, to już pasażerom z tyłu będzie ciasno. Niemałą sztuką jest w ogóle dostanie się na do drugiego rzędu siedzeń... Niezwykle mały jest również bagażnik. W konsekwencji, a także ze względu na niską ładowność, samochód rejestrowano jako czteroosobowy.

Remedium na ciasnotę stanowi pięciodrzwiowa wersja HR-V, którą zaprezentowano w 2000 roku. Samochód jest o 10 cm dłuższy, niestety, pojemność bagażnika pozostała bez zmian, wciąż wynosząc 285 litrów. Dla rodziny to zdecydowanie za mało.

Honda HR-V
Honda HR-V
Dzisiejsze crossovery praktycznie przestały udawać samochody terenowe, stąd często rezygnuje się w nich nawet z napędu 4x4. HR-V taki napęd ma (wersje z napędem na jedną oś sprzedawano na nielicznych rynkach, na rynku wtórnym są niezwykle rzadkie), przy czym nie jest to rozwiązanie zdające egzamin w terenie. Układ jest całkowicie automatyczny, w normalnych warunkach samochód jest napędzany na koła przednie, a dopiero po wykryciu poślizgu za pomocą sprzęgła wielopłytkowego i pompy hydraulicznej następuje załączenie napędu osi tylnej. Niestety, rozwiązanie to nie działa tak dobrze, jak Haldex - załączenie następuje z zauważalnym opóźnieniem i szarpnięciem. Z tego powodu napęd słabo sprawdza się w terenie, dodatkowo narażając na spalenie sprzęgło. O jakichkolwiek blokadach dyferencjału czy reduktorach można oczywiście zapomnieć.

Honda HR-V
Honda HR-V
Sam napęd wszystkich kół również wymaga regularnego serwisowania, z wymianą oleju na czele. Zaniedbanie oznaczać będzie poważną i kosztowną awarię. Stąd przez zakupem wybranego egzemplarza należy dobrze sprawdzić działanie napędu 4x4.

Wnętrze Hondy HR-V jest typowo japońskie. Brakuje w nim fajerwerków stylistycznych, ale ergonomia jest prawidłowa. Gorzej, że zastosowane plastiki nie są najwyższej jakości (twarde i podatne na zarysowania), przez co wnętrze często skrzypi i piszczy. Świetna jest za to widoczność, co doceniły kobiety - to właśnie płeć piękna zaskakująco często przychylnym okiem patrzyła na Hondę HR-V.

Honda HR-V
Honda HR-V
Oferta silnikowa w Hondzie HR-V jest uboga. W samochodzie stosowano wyłącznie jednostki benzynowe o pojemności 1.6, te same, które znajdziemy w Civicu VI. Dostępne są w dwóch wersjach mocy: 105 i - od 2001 roku - 124 KM (VTEC). O ile silniki te świetnie sprawdzają się w małym i lekkim Civiku, to w znacznie większej Hondzie HR-V, która w dodatku nie należy do najbardziej dopracowanych aerodynamicznie samochodów, jest już gorzej. Niezależnie od mocy osiągi są co najwyżej przeciętne, dodatkowo trzeba się liczyć ze sporym zużyciem paliwa. Honda niestety nie wprowadziła do sprzedaży HR-V z dieslem, a to właśnie tego typu jednostka najlepiej sprawdziłaby się tym modelu.

Honda HR-V
Honda HR-V
Wyjściem z tej sytuacji jest montaż LPG, chociaż silniki Hondy nieszczególnie tolerują jazdę na tym paliwie (zdarzają się problemy z głowicami). Cechą charakterystyczną silników jest również zużycie oleju (wyższe podczas dynamicznej jazdy). Nie jest to usterka, ale warto pamiętać o kontroli poziomu oleju, jak również o kontroli luzów zaworowych (szczególnie istotne w samochodach na LPG, brak hydraulicznej kompensacji).

Honda HR-V
Honda HR-V
Poza tym silniki HR-V należą do konstrukcji trwałych i bezawaryjnych, wyposażone są rozrząd oparty na pasku. Interwał wymiany to aż 120 tys. km, ale dla własnego bezpieczeństwa warto go nieco skrócić.

Zawieszenie Hondy HR-V jest trwałe. Warto natomiast sprawdzić dolne krawędzie blach nadwozia (drzwi i błotniki) pod kątem korozji. Przytrafiają się również drobne problemy z układem elektrycznym (przepalone żarówki, szwankujące siłowniki centralnego zamka).

Honda HR-V
Honda HR-V
Ceny części, ze względu na pokrewieństwo z popularnym Civikiem, są niezbyt wygórowane, dostępna jest również szeroka gama zamienników. Drożej wyjdą jedynie naprawy blacharskie.

Na rynku wtórnym dostępne są zarówno egzemplarze trzy-, jak i pięciodrzwiowe, można więc wybierać wg własnego gustu i potrzeb. Większość samochodów jest napędzana słabszym silnikiem, co akurat nie jest dobrą wiadomością. Dominują oferty samochodów importowanych, dlatego warto przyjrzeć się ew. śladom cofania licznika czy napraw powypadkowych.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Honda HR-V - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-VUżywane: Honda HR-V

Zobacz także

Używane: Audi A4 B8

Używane: Audi A4 B8 2019-04-25

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombi, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W...
Używane: Nissan X-Trail II

Używane: Nissan X-Trail II 2018-12-31

Nissan X-Trail II generacji debiutował w 2007 roku. Auta budowano na tzw. płycie C, czyli tej samej, którą wykorzystano w Renault Megane (od roku 2003) i Renault Koleos oraz Nissanie Qashqai.Mimo tego, charakter X-Trail-a jest zupełnie inny - pod...
Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86

Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86 2018-12-30

Toyota GT86 i Subaru BRZ to bliźniacze konstrukcje. Oba pojazdy zostały wspólnie opracowane przez Toyotę i Subaru, stanowiąc hybrydę rozwiązań technicznych obu firm: wykorzystano płytę podłogową Toyoty i zastosowano klasyczny układ napędowy -...
Używane: Suzuki Swift IV

Używane: Suzuki Swift IV 2018-12-29

Czwarta generacja Suzuki Swift trafiła do salonów pod koniec 2010 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do III generacji, jednak jest zupełnie nową konstrukcją.W 2013 roku Suzuki Swift przeszedł kosmetyczny facelifting, polegający na dodaniu...
Używane: Renault Scenic III

Używane: Renault Scenic III 2018-12-29

Renault Scenic III generacji zadebiutowało na salonie genewskim w marcu 2009 roku. Po raz pierwszy większa wersja siedmioosobowa o nazwie Grand Scenic została dość mocno wyróżniona stylistycznie, wcześniej obie odmiany różniły się właściwie tylko...
Honda HR-V Sport

Honda HR-V Sport 2018-12-01

Honda zaprezentowała nową, najmocniejszą wersję modelu HR-V o nazwie Sport.Do tej pory Honda HR-V oferowana była tylko z jednym silnikiem - była to benzynowa jednostka 1.5 VTEC o mocy 130 KM. Plany zakładają, że wiosną przyszłego roku gama zostanie...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.