chceauto.pl
x
Używane: Honda Civic VII

Używane: Honda Civic VII

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2014-03-15 Opinie
Honda Civic VII generacji zadebiutowała w roku 2000, samochód trafi do salonów rok później. W 2004 roku auto poddano niewielkiemu liftingowi, a produkjcę zakończono pod koniec 2005 roku. Samochód oferowano szeroką gamą benzynowych jednostek napędowych oraz jednym dieslem. Duży był również wybór wersji nadwoziowych (hatchbacki, sedan, a nawet coupe, nie było jedynie kombi). Generalnie model ten cieszy się niezłą opinią, chociaż ma kilka słabych punktów.

Honda Civic
Honda Civic
Początek lat 2000-tych był okresem, gdy w japońskich samochodach silniki wysokoprężne nie były jeszcze rozpowszechnione. Stąd Hondę Civic VII generacji generalnie kupowano z jednostkami benzynowymi. Oferta obejmowała silniki 1.4, 1.6 VTEC i 2.0 VTEC, przy czym ten ostatni dostępny był w dwóch wariantach o mocach 160 i 200 KM. Dodajmy, że były to oczywiście silniki wolnossące, przez co do dynamicznej jazdy wymagały wysokich obrotów. Bardziej przyjazną charakterystykę (płaski przebiegi krzywej momentu obrotowego) oferowały mniej wysilone jednostki 1.4 i 1.6.

Honda Civic
Honda Civic
Silniki benzynowe to udane konstrukcje, których awaryjność stoi na niskim poziomie. Pamiętać trzeba jednak o regularnej wymianie opartego na pasku rozrządu (co 120 tys. km), cechą charakterystyczną jest konieczność regulowania luzu zaworowego (co ok. 40 tys., luz objawia się klekotaniem podczas mocniejszego naciśnięcia gazu).

Używane: Honda Civic VII
Jedyny dostępny w Hondzie Civic VII diesel pochodzi od Isuzu. Jednostka 1.7 CDTI nie jest aż tak bezawaryjna jak silniki benzynowe, co wynika głównie z konieczności stosowania bardziej skomplikowanego osprzętu. Elementem, który poddaje się najprędzej jest turbosprężarka, przy większych przebiegach trzeba liczyć się również z kosztownymi usterkami wtryskiwaczy. Przy tych elementach błędy generowane przez zawór EGR (recyrkulacji spalin) to już drobnostka. Warto przy tym zauważyć, że zarówno wtryskiwacze, jak i turbosprężarka są elementami eksploatacyjnymi, które w każdym samochodzie podlegają zużyciu i ich wymiana prędzej czy później jest nieunikniona. Trudno więc tak naprawdę mówić o usterkach tych elementów, jest to raczej po prostu zużycie.

Honda Civic
Honda Civic
Niestety, znacznie słabsze niż silniki Hondy Civic VII okazują się skrzynie biegów, w których regularnie zużywają się łożyska (dotyczy przekładni w samochodach z silnikami 1.4 i 1.6), co objawia się głośną pracą i problemami z załączeniem biegów. Naprawa wymaga wyjęcia i rozebrania skrzyni, przez co jest kosztowna.

Honda Civic
Honda Civic
Kolejnym elementem, który dość często ulega awarii jest przekładnia kierownicza (tzw. maglownica). Na przekładni pojawia się luz, który daje o sobie znać stukami. Na szczęście element ten można regenerować, nie jest konieczny zakup nowej i drogiej części. Jednak zbagatelizowanie tego problemu może doprowadzić do usterki siłowników układu wspomagania, a to już oznacza znacznie wyższe koszty.

Po stronie minusów Hondy Civic VII trzeba również zapisać problemy z korozją, która na nadwoziu pojawia się zaskakująco szybko. W dodatku atakowane są niemal wszystkie miejsca - ranty drzwi i błotników, progi, maska silnika i klapa bagażnika. Tutaj Japończykom przyznać trzeba dużego minusa!

Honda Civic coupe
Honda Civic coupe
Zawieszenie samochodu to kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu. Trwałość tego elementu jest przeciętna, wybijają się gumowe elementy wahaczy, jednak większe koszty wiążą się z wymianą wylewających amortyzatorów. Dokonując naprawy warto więc wybrać produkty renomowanej firmy.

Honda Civic
Honda Civic
Oferta rynkowa Hondy Civic VII jest szeroka. Bez większych problemów można znaleźć samochód z polskiego salonu, chociaż już raczej nie od pierwszego właściciela. Dominują jednostki benzynowe, w mocniejszych wersjach warto poszukać śladu napraw powypadkowych oraz - co dotyczy wszystkich egzemplarzy - obejrzeć auto pod kątem korozji. Poza tym należy przyjrzeć się przekładni i układowi kierowniczemu. Oględziny samochodu z silnikiem Diesla są typowe - najważniejszy jest stan turbosprężarki i wtryskiwaczy, gdyż naprawa tych właśnie elementów będzie generować największe koszty.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Używane: Honda Civic VII - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VIIUżywane: Honda Civic VII

Zobacz także

Nowa Honda Civic Type R oficjalnie

Nowa Honda Civic Type R oficjalnie 2022-07-21

Honda zaprezentowała nową generację Civica Type R. Będzie to najmocniejszy pojazd w 25-letniej historii Type R i 50-letniej - Civika.Stylistycznie samochód dość mocno różnię się klasycznego Civica e:HEV. Dzięki sportowemu zawieszeniu Type R jest...
Honda Civic ma już 50 lat

Honda Civic ma już 50 lat 2022-07-19

Honda świętuje 50-lecie modelu Civic. Model opracowany jako "samochód dla świata", od momentu wprowadzenia go w 1972 roku trafił do ponad 27,5 miliona kierowców w 170 krajach. Wraz z premierą 11. generacji, Civic wchodzi w szóstą dekadę obecności na...
Honda Civic nowej generacji. Polskie ceny

Honda Civic nowej generacji. Polskie ceny 2022-06-28

Honda rozpoczyna sprzedaż Civica nowej, już 11. generacji. Samochód jest dostępny od 139 900 zł, wyłącznie w wersji hybrydowej, wyposażonej w wykorzystujący dwa silniki elektryczne układ napędowy e:HEV Hondy. Wprowadzenie tego samochodu na rynek...
Używane samochody wciąż drożeją

Używane samochody wciąż drożeją 2022-04-26

Obserwowany w 2021 r. trend wzrostowy cen samochodów używanych nie hamuje - przeciętne auto kupowane na kredyt w okresie od stycznia do połowy marca 2022 r. kosztowało ponad 53 tys. zł. Tymczasem w całym ubiegłym roku, średnia wartość kredytowanego...
Honda Civic nowej generacji

Honda Civic nowej generacji 2022-03-24

Honda zaprezentowała nową, jedenastą generację Civica. W Europie samochód pojawi się w drugiej połowie roku i będzie dostępny wyłącznie w wersji hybrydowej e:HEV. Nowy Civic charakteryzuje się sportową sylwetką, którą uzyskano dzięki...
Honda Civic Type R na salonie w Tokio

Honda Civic Type R na salonie w Tokio 2021-12-30

Honda Civic sedan XI generacji debiutowała jesienią 2020 roku, natomiast w czerwcu 2021 roku Honda pokazała Civica w wersji hatchback. Jednak obie premiery dotyczyły samochodów w wersji amerykańskiej i to właśnie od rynku USA zaczęło się...