chceauto.pl
x
Volkswagen T-Cross
Używane: Honda Civic VI

Używane: Honda Civic VI

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2014-03-24 Opinie
Honda Civic VI generacji to jeden z modeli, który ugruntował obecną pozycję japońskiej marki w Europie. Samochód debiutował w 1995 roku, najmłodsze egzemplarze pochodzą z roku 2001. W 1998 roku auto poddano liftingowi.

Honda Civic VI
Honda Civic VI
Gama wersji nadwoziowych była bardzo szeroka i obejmowała trzydrzwiowego hatchbacka, pięciodrzwiowego liftbacka, kombi (Areodeck), sedana i coupe. Większość wersji nadwoziowych produkowano w Japonii, jednak szósta generacja Civika była pierwszą, którą produkowano również w Anglii. W fabryce w Sunderland powstawały auta w wersji kombi i liftback.

Honda Civic VI
Honda Civic VI
Po latach największym problemem VI generacji Hondy Civic okazuje się korozja. Jednym słowem: jeżeli na wybranym przez nas egzemplarzu nie ma rdzy, to jest duża szansa, że z nowego nabytku będziemy zadowoleni. W przeciwnym wypadku skazani jesteśmy na nieustanną walkę z wiatrakami, której - z założenia - nie da się wygrać. Najczęściej atakowane są progi i ranty błotników. Co ciekawe, da się dostrzec prawidłowość, wedle której samochody produkowane w Japonii są lepiej zabezpieczono antykorozyjnie niż te pochodzące z Wielkiej Brytanii. Również samochody poliftingowe (od 1998 roku) są bardziej odporne na ataki rdzy.

Honda Civic VI
Honda Civic VI
W Hondzie Civic VI stosowano szeroką gamę sprawdzonych i trwałych jednostek benzynowych o pojemnościach 1.4, 1.5 i 1.6. Dla zdeklarowanych fanów marki i szybkiej jazdy przeznaczono silniki 1.6 i 1.8 VTi o mocy 160 i 170 KM. Wszystkie silniki były oczywiście wolnossące, a wykorzystanie wysokiej jak na pojemność mocy wiąże się z sięganiem do wysokich obrotów. Jak to zwykle bywa, najlepszy kompromis między osiągami a zużyciem paliwa zapewniają jednostki ze środka gamy, a więc 1.5 i 1.6, chociaż już w przypadku bazowej jednostki 1.4 nie można narzekać na braki mocy.

Honda Civic VI
Honda Civic VI
Benzynowe silniki Hondy słyną z dużej trwałości. Warunkiem bezproblemowej eksploatacji jest regularna wymiana oleju oraz regulacja luzu zaworowego. O tej drugiej czynności serwisowej przypomni zapewne sam silnik dochodzącym spod maski klekotem nasilającym po dodaniu gazu. Silniki Hondy nie posiadają hydraulicznej kompensacji luzu i stąd, średnio co 40 tys. konieczna jest jego regulacja. Na szczęście nie jest to czynność droga.

Honda Civic VI
Honda Civic VI
Częste sięganie do wysokich obrotów, które silniki Hondy "lubią" (co wynika z krzywej przebiegu momentu obrotowego) wiąże się z naturalnym zużyciem oleju, ale ubytek nie powinien przekraczać 1 l na 10 tys. km. Powinno się więc obyć bez dolewek między wymianami. Z biegiem czasu mogą pojawić się natomiast problemy z wyciekami.

Używane: Honda Civic VI
Ze względu na cenę paliwa do starszych samochodów często montuje się instalację LPG. Niestety, silniki Hondy niezbyt dobrze tolerują jazdę na gazie, ze względu na wyższą temperaturę spalania dochodzi do wypalania gniazd zaworowych. Stąd lepiej kupić egzemplarz bez instalacji i założyć ją samodzielnie (oczywiście najlepiej byłoby jeździć na benzynie). W samochodach z LPG możemy spodziewać się rychłej konieczności przeprowadzenia remontu głowicy.

Honda Civic VI
Honda Civic VI
Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mogą sięgnąć po nieco skomplikowany silnik o pojemności 2.0, który produkowany był przez Rovera (w różnych latach dostępne były dwie wersje, różniące się m.in. mocą). Dziś zakup diesla nie wydaje się dobrym pomysłem. Jednostki wysokoprężne mają za sobą spore przebiegi, więc w każdej chwili trzeba się liczyć np. z usterką turbosprężarki. Sam silnik również nie był wzorcem trwałości. Dodatkowo jest dość rzadko spotykany na rynku, przez co mogą wystąpić problemy z diagnozowaniem usterek i naprawami.

Honda Civic VI
Honda Civic VI
Wyposażenie Hondy Civic jest przyzwoite. Większość samochodów posiadają przynajmniej dwie poduszki powietrzne i ABS, te lepiej wyposażone również pełną elektrykę i klimatyzację. Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości, które dobrze znoszą upływ czasu, co dotyczy również obić foteli. Wnętrze jest ergonomiczne, proste i dość obszerne - o ile siedzimy z przodu. Z tyłu pod tym względem jest niestety znacznie gorzej, szczególnie w wersji trzydrzwiowej.

Używane: Honda Civic VI
Wielowahaczowe zawieszenie Hondy Civic zestrojono dość sztywno. Zapewnia to dużą przyjemność z pokonywania zakrętów, ale wiele osób może narzekać na zbyt niski komfort jazdy. Co ciekawe, przednie zawieszenie jest dość trwałe, natomiast szybciej zużywają się tuleje wahaczy tylnych.

Ceny oryginalnych części zamiennych w serwisach Hondy są wysokie. Na szczęście rynek zamienników jest bardzo dobrze rozwinięty, dostępne są elementy różnych producentów, w różnych cenach i o różnej trwałości. Trzeba jednak liczyć się z tym, że najtańsze części zamienne raczej nie zagwarantują długiej i bezproblemowej eksploatacji.

Oferta samochodów na rynku wtórnym jest szeroka a ceny zróżnicowane. Dobrze utrzymane egzemplarze, bez rdzy i wycieków oleju, jak na swój wiek, są wyceniane dość wysoko. Mimo wszystko warto wybrać właśnie taki egzemplarz niż walczyć z korozją czy z zaniedbanym szwankującym silnikiem.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Używane: Honda Civic VI - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VIUżywane: Honda Civic VI

Zobacz także

Używane: Toyota RAV4 III

Używane: Toyota RAV4 III 2019-05-04

Trzecia generacja RAV4 zadebiutowała pod koniec 2005 roku (model roku 2006). Samochód zaprezentowano w dwóch odmianach: europejskiej (krótszy rozstaw osi) i „amerykańskiej” (wariant wydłużony). Auto nie miało nic wspólnego z poprzednikiem (nowa...
Używane: Mazda 6 III

Używane: Mazda 6 III 2019-05-04

Mazda6 III generacji zadebiutowała na salonie paryskim w 2012 roku. Samochód pojawił się w polskich salonach w pierwszej połowie 2013 roku. Z poprzednikiem łączy go jedynie nazwa. Auto zbudowano od podstaw w oparciu o zupełnie nową płytę podłogową...
Używane: Audi A4 B8

Używane: Audi A4 B8 2019-04-25

Audi A4 typoszeregu B8 produkowane było w latach 2007-2015. Początkowo w ofercie pojawił się sedan. W roku 2008 zadebiutowało kombi, czyli wersja Avant, oraz usportowiony model S4 (3.0 V6 333 KM). Rok 2009 przyniósł debiut uterenowionego A4 Allroad. W...
Używane: Nissan X-Trail II

Używane: Nissan X-Trail II 2018-12-31

Nissan X-Trail II generacji debiutował w 2007 roku. Auta budowano na tzw. płycie C, czyli tej samej, którą wykorzystano w Renault Megane (od roku 2003) i Renault Koleos oraz Nissanie Qashqai.Mimo tego, charakter X-Trail-a jest zupełnie inny - pod...
Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86

Używane: Subaru BRZ i Toyota GT86 2018-12-30

Toyota GT86 i Subaru BRZ to bliźniacze konstrukcje. Oba pojazdy zostały wspólnie opracowane przez Toyotę i Subaru, stanowiąc hybrydę rozwiązań technicznych obu firm: wykorzystano płytę podłogową Toyoty i zastosowano klasyczny układ napędowy -...
Używane: Suzuki Swift IV

Używane: Suzuki Swift IV 2018-12-29

Czwarta generacja Suzuki Swift trafiła do salonów pod koniec 2010 roku. Stylistycznie samochód nawiązuje do III generacji, jednak jest zupełnie nową konstrukcją.W 2013 roku Suzuki Swift przeszedł kosmetyczny facelifting, polegający na dodaniu...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.