chceauto.pl
x

Toyota Supra

Toyota Supra to model o długiej historii i dużym znaczeniu dla japońskiego producenta. Pierwszy pojazd o tej nazwie pojawił się w 1978 roku i stopniowo ewoluował z eleganckiego coupe w rasowy pojazd sportowy, napędzany rzędowymi, sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi.

Samochód zdobył wierne grono fanów, w sumie powstały cztery generacje Supry. Niestety, w 2002 roku Toyota zakończyła produkcję bez wprowadzenia następcy.

Toyota Supra wróciła na rynek dopiero... 17 lat później. W styczniu 2019 roku (światowy debiut miał miejsce na salonie genewskim w marcu) Japończycy zaprezentowali Toyotę GR Supra. Niestety, nie jest to całkowicie własna, japońska konstrukcja - samochód opracowano bowiem na bazie BMW Z4.

Z niemieckiego modelu pochodzą silniki, skrzynia biegów i płyta podłogowa. Japońscy styliści nie mieli więc pełnej swobody i... niestety to widać.

Auto stara się nawiązywać zarówno do dawnych generacji Supry, jak i innego obecnie produkowanego sportowego modelu Toyoty (wspólnie z Subaru), czyli GT86. Kontrowersje może jednak budzić przedni zderzak, a także tył samochodu, który wygląda trochę, jakby się kończył... za wcześnie.

I może to nawet nie być tylko wrażenie. Nowa Toyota Supra ma tylko 438 cm długości i rozstaw osi wynoszący 247. Jest więc dłuższa od GT86 o 14 cm, ale... ma mniejszy i to aż o 10 cm rozstaw osi. Bo przecież BMW Z4 to po prostu mały samochód...

Wnętrze Toyoty GR Supra stanowi miks rozwiązań japońsko-niemieckich. Cały projekt deski rozdzielczej i konsoli środkowej jest japoński, ale wykorzystano elementy niemieckie. Z BMW pochodzi np. 8,8-calowy ekran systemu infotainment (zachowano nawet czcionkę) wraz ze sterowaniem (dotykowo lub pokrętłem na konsoli środkowej), a także lewarek skrzyni biegów, panel klimatyzacji i wielofunkcyjna kierownica.

Źródłem mocy Supry jest trzylitrowa, sześciocylindrowa, rzędowa jednostka benzynowa, produkcji BMW. Silnik generuje 340 KM i 500 Nm. Moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej. Toyota GR Supra rozpędza się do 100 km/h w 4,3 s, prędkość maksymalna to 250 km/h.

Podobnie, jak Z4, Supra ma zapewniać doskonałe właściwości jezdne. Dba o to pięciowahaczowe zawieszenie tylne oraz nisko położony środek ciężkości wraz z dobrym rozkładem mas między osiami. Trakcję zapewnia elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a hamowanie - układ hamulcowy Brembo.

Zobacz także

Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris 2020-01-10

W ofercie Toyoty pojawi się wkrótce nowy sportowy model. W tym przypadku "Sportowy" należy pisać przez duże S! Auto napędza najmocniejszy na świecie produkcyjny silnik benzynowy o zaledwie trzech cylindrach. Rozwija - uwaga - aż 261 KM i 360 Nm!
Nowa Toyota GR Supra

Nowa Toyota GR Supra 2019-01-14

Premiera samochodu, którego pełna nazwa to Toyota GR Supra, miała miejsce na salonie w Detroit. Wygląd samochodu nie jest zaskoczeniem - już wcześniej japoński koncern pokazywał zamaskowane samochody, przechodzące testy. Auto stara się nawiązywać...
Toyota Supra w Goodwood

Toyota Supra w Goodwood 2018-07-09

Toyota umiejętnie stopniuje napięcie przed wprowadzeniem na rynek Supry nowej generacji.Przypomnijmy, że na marcowym w salonie w Genewie pokazano Toyotę Suprę w wersji koncepcyjnej. Teraz prototypowy pojazd pokazany zostanie na Goodwood Festival of Speed,...
BMW prezentuje nowe Z4 M40i

BMW prezentuje nowe Z4 M40i 2018-06-04

Już w zeszłym roku Bawarczycy informowali, że nowe wcielenie Z4 nie doczeka się typowej odmiany opracowanej przez BMW Motorsport. Zamiast niej, szczytem oferty ma być usportowiony model Z4 M40i.Samochód okryty jest wprawdzie fabrycznym kamuflażem, ale...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.