chceauto.pl
x

Toyota Corolla E12 1.4 D-4D 90 KM

Toyota Corolla E12 1.4 D-4D 90 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2006
Średnia cena
14 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1364 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
90 KM
0-100 km/h
14.5 s.
V max
180 km/h

KOSZTY

Spalanie
4.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
31 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
10 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
9.5%
Średni przebieg
81 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
289 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Corolla E12 1.4 D-4D 90 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Corolla E12 1.4 D-4D 90 KMToyota Corolla E12 1.4 D-4D 90 KMToyota Corolla E12 1.4 D-4D 90 KM

Toyota Corolla E12 1.4 D-4D 90 KM

Toyota Corolla

Corolla to sztandarowy pojazd Toyoty - auto jest najpopularniejszym pojazdem kompaktowym w historii motoryzacji. Niezależnie do generacji Corolle słyną z ponadprzeciętnej trwałości i niskiej usterkowości. Na tle europejskich rywali, zwłaszcza starsze modele, odznaczają się jednak dość ciasnym wnętrzem i kiepskim poziomem wyposażenia. Do końca lat dziewięćdziesiątych Corolle wypadały też bardzo przeciętnie w testach zderzeniowych.

Toyota Corolla E12

Corolla IX generacji weszła do produkcji z końcem 2001 roku. Samochód został gruntownie przeprojektowany - z poprzednikiem łączy więc go jedynie nazwa. Auto otrzymało wreszcie nadwozie, które bez trudu pomieści czwórkę dorosłych osób, również stylistyka pojazdu zrywała z obłymi kształt poprzedniczki.

Niestety, produkowana w Wielkiej Brytanii Toyota przestała już być ikoną niezawodności (kombi produkowano w Turcji). Samochody, mimo że na tle konkurentów wciąż uchodzić mogą za wzór, cierpią jednak na kilka typowych dolegliwości. W początkowym okresie produkcji (do 2003 roku) użytkownicy aut często odwiedzali Autoryzowane Stacje Obsługi z powodu nadmiernego zużycia oleju w jednostkach benzynowych.

Szesnastozaworowe silniki wyposażone w mechanizm zmiennych faz rozrządu często wymagają dolewek oleju między wymianami. Niektóre serwisy Toyoty na gwarancji dokonywały np. wymiany uszczelniaczy zaworowych, jednak przeważnie na nic się to nie zdawało. Warto zaznaczyć, że świadoma problemu Toyota, w samochodach eksploatowanych w trudnych warunkach (auta flotowe) od nowości stosowała gęstszy - półsyntetyczny olej, zamiast „pełnego syntetyku”. Jeżeli więc zamierzamy podróżować dynamicznie (często kręcąc silnik do 6-7 tys. obr./min) co kilka tygodni dobrze jest kontrolować stan oleju.

Czasami uszkodzeniom ulega również układ przeniesienia napędu. Ofensywnej eksploatacji przez kierowców z żyłką sportowca nie wytrzymują skrzynie biegów (problemy z jedynką i wypadaniem poszczególnych przełożeń) oraz sprzęgła. Są to jednak sporadyczne przypadki, podobnie jak usterki uszczelek pod głowicą czy zapalająca się kontrolka „check engine”. Mankamentem nękającym stosunkowo dużą ilość pojazdów jest częste przepalanie się żarówek świateł mijania. Podobnie jak w przypadku innych japońskich samochodów trzeba też uważać na bardzo łatwy do zarysowania, „ekologiczny” lakier.

Warte polecenia są diesle. Dobrze sprawuje się zarówno silnik dwulitrowy, jak i wprowadzona później jednostka 1.4 D-4D (obie 90-konne).

Samochody w wersji kombi często eksploatowane były przez firmy, dlatego warto sprawdzić, czy wybrany pojazd nie ma za sobą przeszłości flotowej.

Toyota Corolla nieźle trzyma cenę, co oznacza, że jej zakup nie będzie tani, ale spadek wartości nie będzie dokuczliwy. Uwaga na złodziei - auto utrzymuje się w czołówce najczęściej kradzionych.

Samochód przetrwał w produkcji do 2009 roku, mimo że od 2007 roku w sprzedaży dostępna już była kolejna generacja.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

ROCZNIKI

Toyota dominuje na polskim rynku. Corolla bestsellerem2024-07-06Toyota Corolla po zmianach na 2024 rok2023-10-20Toyota Corolla Sedan w cenie aut klasy B2023-07-21Toyota Corolla po modernizacji2022-06-14Toyota Corolla GR Sport2019-03-15Nowa Toyota Corolla Sedan2018-11-16

Toyota Corolla CRASHTEST

Toyota Corolla - AKCJE NAWROTOWE

2005-07-12Samochody marki Toyota, modele: - Avensis wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, w okresie od 21 lutego 2003 r. do 24 listopada 2004 r., - Corolla wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, w okresie od 1 kwietnia 2003 r. do 14 marca 2005 r., - Corolla wyprodukowane w Turcji, w okresie od 7 czerwca 2004 r. do 17 marca 2005 r., mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników. Toyota poinformowała, że we wskazanych modelach samochodów, z powodu wysokiej temperatury, która może powstać w wyniku jazdy z dużą prędkością lub podczas holowania dużego ciężaru, może ulec deformacji przewód podciśnieniowy. W konsekwencji może to doprowadzić do zmniejszenia efektywności hamowania.
2006-06-19Toyota poinformowała o wadach w samochodach: Avensis z silnikami benzynowymi 1.6 lub 1.8 l, w modelu Corolla, a także w Toyotach Prius wyposażonych w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. W wymienionych pojazdach może dojść do poluzowania się połączenia pomiędzy kolumną kierowniczą a przekładnią kierowniczą. Powodem wady jest niewystarczająca wytrzymałość tego połączenia, przy czym w skrajnym przypadku może to doprowadzić do utraty kierowania pojazdem.

Prowadzona przez Toyota Motor Poland kampania naprawcza dotyczyła:

• 7855 samochodów Toyota Avensis wyprodukowanych od stycznia 2003r. do grudnia 2005r.,
• 959 samochodów Toyota Corolla wyprodukowanych od października 2001r. do czerwca 2004r.,
• 120 samochodów Toyota Prius wyprodukowanych od kwietnia 2004r. do października 2005r. o następujących specyfikacjach:


Zakres numerów VIN:

Avensis
WMI - SB1
VDS - #Z5#L#
0E004116 - 0E034188
#R5#L#
0E010582 - 0E142583

Corolla
WMI - JTD
VDS - #X2#E#
03000005 - 03005199
#M2#E#
00001001 - 00051638
#Z2#E#
00002150 - 00061704

Prius
WMI - JTD
VDS - KB2#U#
00068367 - 00132900
03000424 - 03123203
07009880 - 07037698
2012-10-12Niektóre samochody marki: Toyota Auris wyprodukowane w Wielkiej Brytanii i Turcji w okresie od 14 września 2006 r. do 26 grudnia 2008 r., Toyota Corolla wyprodukowane w Japonii i RPA w okresie od 4 października 2006 r. do 18 grudnia 2008 r., Toyota Yaris wyprodukowane w Japonii i Francji w okresie od września 2006 r. do 22 grudnia 2008 r. Toyota RAV4 wyprodukowane w Japonii, w okresie od 1 września 2006 r. do 2 grudnia 2008 r. mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. Producent poinformował, że w ww. modelach samochodów marki Toyota istnieje możliwość zacierania się ślizgowych styków elektrycznych głównego wyłącznika opuszczania szyb, montowanego w drzwiach po stronie kierowcy. W przypadku próby smarowania mechanizmu ogólnie dostępnymi środkami, może dojść do przegrzania i nadtopienia wyłącznika. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 37 904 samochodów marki Toyota. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku. Przedsiębiorca zadeklarował, że pierwsi właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi Klienci, w celu sprawdzenia czy w ich samochodzie występuje ww. wada i ewentualnego dokonania stosownej naprawy.

plik pdf
2012-11-19Niektóre samochody Toyota Corolla wyprodukowane w Japonii w okresie od 6 czerwca 2001 r. do 31 marca 2004 r., Toyota Avensis wyprodukowane w Wielkiej Brytanii w okresie od 21 sierpnia 2002 r. do 14 października 2008 r. oraz Toyota Prius, wyprodukowane w Japonii w okresie od 4 czerwca 2003 r. do 27 marca 2009 r. mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Producent poinformował, że w ww. modelach samochodów marki Toyota na skutek niewystarczającej twardości powierzchniowej zębów wielowypustu, może dojść do powstania luzu połączenia wału końcowego z przekładnią kierowniczą w układzie kierowniczym z elektrycznym wspomaganiem. Przy częstym obciążaniu kierownicy w położeniu skrajnym, przy niskiej prędkości jazdy, może z czasem pojawić się nadmierny luz kierownicy wpływający na poprawność kierowania pojazdem.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 12 736 samochodów marki Toyota (model Avensis wyposażonych w silnik benzynowy o pojemności 1.6-litra oraz Prius i Corolla wyposażonych w silniki benzynowej o pojemności 1.8-litra). Lista zakresów numerów VIN samochodów znajduje się w załączniku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że pierwsi właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi Klienci, w celu sprawdzenia czy w ich samochodzie występuje ww. wada i ewentualnego dokonania stosownej naprawy.

plik pdf
2013-04-17Niektóre samochody marki:

Toyota Avensis wyprodukowane w Wielkiej Brytanii,
Toyota Avensis Verso wyprodukowane w Japonii,
Toyota Corolla wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii, Turcji,
Toyota Yaris wyprodukowane we Francji,
Lexus SC430 wyprodukowane w Japonii,
mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W modelach tych poduszki powietrzne czołowe po stronie pasażera mogły zostać wyposażone w niewłaściwie wykonany generator gazu. Może to spowodować rozszczelnienie generatora przy napełnianiu poduszki podczas kolizji, co w konsekwencji może doprowadzić do niewłaściwego napełnienia poduszki i powstania ryzyka obrażeń u pasażera.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 31 321 samochodów marki Toyota i Lexus. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.

plik pdf

Toyota Corolla E12 1.4 D-4D 90 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Citroen C4

Citroen C4

1.6 HDI 90 KM diesel2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.9 TDI 90 KM diesel2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 307

Peugeot 307

1.6 HDI 90 KM diesel2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.6 TDCI 90 KM diesel2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan Almera

Nissan Almera

1.5 dCi 82 KM diesel2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.5 dCi 85 KM diesel2006hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Corolla E12 1.4 D-4D 90 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS