chceauto.pl
x

Toyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KM

Toyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.24 (oceny: 17)
Rok produkcji
2016
Średnia cena
54 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
diesel
Waga
1490 kg
Ładowność
610 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
143 KM
0-100 km/h
9.8 s.
V max
200 km/h
Zasięg
850 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.1 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
39 zł
Zbiornik paliwa
60 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
D
Bagażnik
543 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KMToyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KM

Toyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KM

Toyota Avensis

Toyota Avensis to następca legendarnego już modelu Carina. Podobnie jak w przypadku poprzednika auta o tej nazwie sprzedawane na rynkach europejskich powstają w Wielkiej Brytanii. Avensisy cieszą się opinią solidnych pojazdów, ale przed zakupem należy dokładnie zapoznać się z oferowanymi na rynku wtórym wersjami. W przypadku benzynowych jednostek napędowych nie wszystkie tolerują zasilanie gazem LPG, dieslom zdarzają się kosztowne usterki. Na tle europejskiej konkurencji przeciętnie wypadają właściwości jezdne i przestrzeń w kabinie.

Toyota Avensis IV

Toyota Avensis IV debiutowała na salonie genewskim w marcu 2015 roku i niedługo potem pojawiła się w salonach. Chociaż oficjalnie auto jest traktowane, jako nowa generacja, a debiut nastąpił po 7 latach od premiery generacji III to tak naprawdę mamy do czynienia z głębokim liftingiem.

W samochodzie zmieniono nieco stylizację przedniej i tylnej części nadwozia (dzięki nowym zderzakom zwiększono długość nadwozia o 4 cm), ale zachowano linię boczną (oczywiście bez zmian został również rozstaw osi). W efekcie pod względem wyglądu generacje III i IV będą odróżniać chyba wyłącznie fani marki.

Samochód poddano jednak również modernizacji technicznej. Całkowicie przeprojektowano wnętrze oraz poprawiono wyciszenie kabiny, zwiększono poziom wyposażenia, szczególnie w systemy bezpieczeństwa, pojawił się nowy system infotainment z 8-calowym wyświetlaczem. Już podstawowa wersja posiada pełen pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, tempomat z ogranicznikiem prędkości, światła LED do jazdy dziennej, klimatyzację oraz radio z CD, USB i Bluetooth.

Toyota istotnie zmodyfikowała gamę jednostek napędowych nowego Avensisa. Pod maską modelu pojawiły się dwa nowe silniki Diesla, a jednostki benzynowe zostały zmodyfikowane pod kątem zużycia paliwa i emisji CO2.

Silnik

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D? Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch, diametralnie różnych jednostek napędowych. Starsze, produkowane do 2008 roku jednostki o pojemności 2,0 l miały moc do 116 KM, wykonany z żeliwa blok i aluminiową głowicę z prostym, ośmiozaworowym rozrządem napędzanym paskiem. W przypadku tych jednostek – kod silnika zaczyna się od liter CD – użytkownicy rzadko kiedy skarżyli się na poważne awarie. Dotyczyły one jedynie wtryskiwaczy (łatwych w regeneracji) i – typowego dla współczesnych diesli zużycia zaworów EGR oraz turbosprężarek. Ostatecznie jednostki napędowe serii CD zniknęły z oferty Toyoty w 2008 roku. W 2006 roku Japończycy wprowadzili do oferty nową rodzinę jednostek wysokoprężnych o pojemnościach 2,0 l i 2,2 l, która również występowała pod nazwą D-4D. Na pierwszy rzut oka zmiany mogły się podobać - wprowadzono szesnastozaworową głowicę, wykonany z aluminium blok i napęd rozrządu za pomocą trwałego łańcucha. Nowe jednostki otrzymały kody silników zaczynające się od liter AD. Pierwsze odczucia z jazdy były pozytywne (głównie za sprawą zdecydowanie lepszych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa), ale szybko okazało się, że nowe silniki mają kilka słabych punktów. Największym z nich jest tendencja do utleniania się aluminium na styku z uszczelką głowicy, do czego dochodzi najczęściej po około 150-200 tys. km. Usterka jest o tyle poważna, że by się jej pozbyć, nie wystarczy sama wymiana uszczelki i splanowanie powierzchni głowicy. Ponieważ z aluminium wykonano również blok – niezbędna jest także operacja „splanowania” tego ostatniego. W przypadku jednostek serii AD problem dotyczy nie tylko wysokich kosztów – by splanować blok należy wymontować z samochodu silnik. Tego typu naprawę przeprowadzić można tylko raz! Kolejna operacja zebrania z głowicy i bloku utlenionego aluminium sprawi, iż głowica obniży się do tego stopnia, że próba uruchomienia silnika skończy się uderzeniem tłoków w zawory! W praktyce oznacza to, że powtórna naprawa jest niewykonalna lub też „nieuzasadniona ekonomicznie”. Powinna ona bowiem obejmować wymianę bloku, czyli – de facto – montaż nowego silnika. Toyota – przynajmniej teoretycznie – poradziła sobie z tym problemem w końcu 2009 roku. W serwisowanych autach, w których dochodziło do awarii uszczelki pod głowicą po tym terminie, producent często wymieniał silnik na swój koszt. Problem w tym, że wypalanie się uszczelek pod głowicą wciąż jest częstą przypadłością silników z rodziny D-4D AD i daje o sobie znać zwłaszcza w dynamicznie eksploatowanych pojazdach (najczęściej w mocniejszym silniku o pojemności 2,2 l D-D4). Przed zakupem wyposażonej w wysokoprężny silnik z rodziny AD Toyoty koniecznie żądajmy więc od właściciela dokumentacji świadczącej o przebiegu i dokonanych wcześniej naprawach. Na rynku aż roi się od cenowych „okazji”, w których już raz doszło do wypalenia uszczelki głowicy. Jeśli kupimy taki samochód, kolejna naprawa oznaczać będzie dla nas konieczność zakupu drugiego silnika! Jednostki te znajdziemy m.in. w Toyotach: Avensis II, Auris, RAV4 III, Corolla E15 oraz Lexusie IS220d.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-01-11

Wersje

NADWOZIA

Nowa Toyota Avensis. Ceny2015-05-14Nowa Toyota Avensis oficjalnie2015-03-05Toyota Avensis z nowym przodem2011-09-14Chcesz Avensisa? Lepiej się wstrzymać...2011-09-08Nowa Toyota Avensis2015-02-16Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!2012-02-17

Toyota Avensis CRASHTEST

Ogłoszenia

Toyota Avensis

Toyota Avensis


67 900 zł
Toyota Avensis

Toyota Avensis

opolskie

65 900 zł
Toyota Avensis

Toyota Avensis

małopolskie

43 903 zł
Toyota Avensis

Toyota Avensis

kujawsko-pomorskie

59 600 zł

Toyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.0 TDCI 150 KM diesel2016kombiręcznaprzedni
cena średnia 52 000 zł
OCENY
Dostępność
Mazda 6

Mazda 6

2.2 SKYACTIV-D 150 KM diesel2016kombiręcznaprzedni
cena średnia 49 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

18d 150 KM diesel2016kombiręcznatylny
cena średnia 59 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V60

Volvo V60

2.0 D3 150 KM diesel2016kombiręcznaprzedni
cena średnia 58 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai i40

Hyundai i40

1.7 CRDi 141 KM diesel2016kombiręcznaprzedni
cena średnia 45 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

2.0 TDI 150 KM diesel2016kombiręczna4x4
cena średnia 58 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Avensis IV 2.0 D-4D 143 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.