chceauto.pl
x

Toyota Auris 1.8 Hybrid 2015

Oceny użytkowników3.2000/5. Głosy: 20
Ocena: 3.2/5
Głosy: 20.

Dostępne samochody

Toyota Auris

Toyota Auris II 1.8 Hybrid 135 KM

2015, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 52 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny3.00/5. Głosy: 1
Toyota Auris

Toyota Auris II FL 1.8 Hybrid 135 KM

2015, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 47 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny3.40/5. Głosy: 10
Toyota Auris

Toyota Auris II 1.8 Hybrid 135 KM

2015, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 56 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny2.67/5. Głosy: 3
Toyota Auris

Toyota Auris II FL 1.8 Hybrid 135 KM

2015, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 52 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny3.17/5. Głosy: 6

Kilka słów o modelu

II (2013-2015)

Chociaż auto zaprojektowane zostało od podstaw, do jego budowy wykorzystano płytę podłogową poprzednika. Bez zmian pozostały liczący 2,6 m rozstaw osi oraz szerokość nadwozia – 1,76 m.

Japończycy przyłożyli dużo starań, by nowy pojazd trafił w gusta młodszej klienteli. Karoseria jest niższa w stosunku do poprzednika aż o 55 mm, o 30 mm wzrosła też długość auta.

Producent podkreśla, że dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali gotowy do jazdy nowy Auris jest średnio (w zależności od modelu masa ulega zmianie) aż o 40 kg lżejszy starszej generacji. Obniżono też środek ciężkości i poprawiono rozkład mas, co skutkować ma zdecydowanie lepszymi właściwościami jezdnymi.

Auris oferowany jest (w zależności od rynku) w jednej z pięciu wersji różniących się jednostką napędową. Do wyboru są po dwa silniki benzynowe (1,3 l i 1,6 l) i dwa wysokoprężne (1,4 l i 2,0 l) a także wersja z napędem hybrydowym. Wszystkie jednostki napędowe współpracują z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Mocniejsza wersja benzynowa - 1,6 l - może też byś sprzęgana z automatyczną skrzynią bezstopniową typu CVT.

W zależności od zastosowanej jednostki napędowej różni się układ jezdny. Auta z mniejszymi silnikami (1,3 l benzyna i 1,4 l Diesel) wyposażone są w belkę skrętną (z tyłu, z przodu kolumny MCPhersona), w samochodach z mocniejszymi motorami przy tylnej osi zastosowano układ wielowahaczowy.

W marcu 2015 roku Aurisa poddano kuracji odładzającej. Oprócz korekty aparycji i nowych jednostek napędowych istotne modyfikacje wprowadzono w zawieszeniu, elementach wygłuszenia kabiny oraz systemach bezpieczeństwa.

Najwięcej zmian zastosowano w przedniej części nadwozia. Zupełną nowością są wykonane w całości w technologii LED przednie reflektory. Żywotność diod określona na 100 tys. godzin jest zdecydowanie większa niż w przypadku standardowych żarówek H4/H7 czy żarników ksenonowych. Nowe są też zderzaki, który nadać mają sylwetce muskulatury. Auto otrzymało ponadto inne tyle światła.

W środku znajdziemy nową konsolę środkową, zmodernizowane wskaźniki i nowe wzory tapicerek. Materiały wykończeniowe są wyższej jakości, niż do tej pory.

Do grona jednostek napędowych dołączył zupełnie nowy silnik - 1.2 l Turbo. W ofercie jednostek wysokoprężnych motor 2.0 l D-4D zastąpiony został przez silnik 1.6 l D-4D, a mniejszy silnik Diesla - 1.4 l D-4D - poddano daleko idącym modyfikacjom celem przystosowania go do normy emisji spalin Euro6. W połączeniu z silnikami 1.2 l Turbo, 1.6 l Valvematic, 1.6 l D-4D i pełnym napędem hybrydowym, tylne zawieszenie ma teraz konstrukcję wielowahaczową. Zmieniono także oprogramowanie elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu wzrosła precyzja prowadzenia przy wysokich prędkościach.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS