chceauto.pl
x

Toyota Auris

Oceny użytkowników3.2709/5. Głosy: 251
Ocena: 3.27/5
Głosy: 251.

Wybierz rocznik

2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019

Toyota Auris I (2007-2012)

W 2006 roku Toyota zszokowała świat motoryzacyjny. Wówczas ogłoszono, że nowa generacja Corolli nie będzie dłużej nosiła tej nazwy. Zamiast niej pojawił się Auris.

Nieco później okazało, że Japończycy nie zrezygnowali całkowicie ze stosowania nazwy, która w historii Toyoty zapisała się złotymi zgłoskami. Otóż sedan nadal nazywany był Corollą, natomiast nową nazwę otrzymał hatchback, który trafił do salonów w 2007 roku. Trzy lata później Aurisa poddano niewielkiemu liftingowi, a produkcję zakończono w roku 2012. Toyota uznała wówczas, że wprowadzenie nowego modelu zakończyło się sukcesem, wobec czego na rynek trafiła druga generacja Aurisa.

Czy Toyota Auris może cieszyć się opinią równie trwałego i bezawaryjnego pojazdu co Corolla? Teraz możemy już stwierdzić, że nie do końca. Sprzedawane w Europie samochody wytwarzane są w Wielkiej Brytanii i w Turcji i ten fakt najwyraźniej ma znaczenie. Co nie oznacza oczywiście, że Auris to tzw "mina", którą trzeba omijać szerokim łukiem. Jest wprost przeciwnie. To solidne auto, które po prostu nie sięgnęło do poprzeczki niezwykle wysoko powieszonej przez Corollę.

Toyota Auris była oferowana z dość dużą - jak na Japończyków - gamą silników, która jednak nie jest aż tak szeroka, jak w przypadku producentów europejskich. To jednak tradycja, japońskie firmy od dawna mają silników mniej, za to są to jednostki niezwykle dopracowane i bezawaryjne. Tak właśnie jest w przypadku Toyoty Auris, o ile mówimy o silnikach benzynowych. Niezależnie od pojemności i mocy jednostki napędowe nie sprawiają kłopotów, a ewentualne usterki dotyczą osprzętu, jak sondy lambda czy czujniki położenia wału korbowego. Poza tym serwis sprowadza się do regularnej wymiany oleju...

Niestety, gorzej sytuacja przedstawia się w przypadku silników wysokoprężnych. Jednostki Diesla, ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, stają się coraz bardziej skomplikowane i coraz bardziej podatne na usterki. Od tej reguły nie ma wyjątków. Kupując Aurisa z dieslem najlepiej wybrać samochody przedliftingowe z silnikiem 1.4 D-4D. Nie posiadają one koła dwumasowego ani filtra cząstek stałych, a ich wtryskiwacze można regenerować (po liftingu nie nadają się już do naprawy, co drastycznie podnosi koszt serwisu, wszystkie samochody posiadają również DPF).

Większe jednostki (2.0 D-4D i 2.2 D-4D) posiadają filtry cząstek stałych i piezoelektryczne wtryskiwacze bez możliwości regeneracji. Jakby tego było mało, cierpią one na usterki uszczelki pod głowicą, zdarza się również nadmierne spalanie oleju. Naturalnemu zużyciu we wszystkich dieslach podlega również turbosprężarka oraz dwumasowe koło zamachowe. Koszt naprawy każdego z tych elementów liczony jest w tysiącach.

Samochody z silnikami 2.2 D-4D mogą imponować mocą (177 KM), jednak ich podaż nie jest duża. Powodem jest pojemność, która powodowała, że auto wpadało w wyższą stawkę akcyzową, przez co w Polsce sprzedawało się słabo. Toyota oferowała Aurisa również w wersji hybrydowej 1.8 HSD. Samochód ten był jednak drogi i nie spotkał się z dużym zainteresowaniem. Stąd jego obecność na rynku wtórnym jest śladowa.

Toyota Auris posiadała napęd wyłącznie na przednie koła. Moment obrotowy przekazywany był za pośrednictwem manualnych skrzyń o pięciu lub sześciu przełożeniach (w zależności od wersji silnikowej). Ponadto dostępna była bezstopniowa skrzynia CVT.

Zawieszenie Toyoty Auris jest proste i trwałe. Z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, a z tyłu belkę skrętną. To rozwiązanie znacznie mniej skomplikowane niż układ wielowahaczowy, bardziej trwałe i tańsze w serwisie. Minus oczywiście też jest - samochód nie prowadzi się tak dobrze, jak np. Ford Focus, co jednak nie oznacza, że prowadzi się źle. Po prostu nie dostarczy kierowcy sportowych wrażeń...

Podobnie jak w poprzedniej generacji Corolli pracownicy serwisów Toyoty często słuchają narzekań na kiepskiej jakości powłokę lakierniczą (szybko się zarysowuje i jest podatna na uszkodzenia mechaniczne, np. od kamieni) oraz piszczące i szybko ulegające zużyciu hamulce. W początkowym okresie produkcji zdarzały się również niedostatki wykończenia - plastik na konsoli wewnętrznej (zwłaszcza w okolicy schowków) niemiłosiernie skrzypiał, niektóre elementy wnętrza potrafiły zostać w ręce.

Toyota wyciągnęła jednak odpowiednie wnioski i szybko uporała się z tymi drobnymi problemami. Wciąż zdarzają się natomiast usterki szeroko pojętej elektryki: awaryjne są czujniki ABS-u, zdarzają się usterki centralka zamka, krótką żywotność mają żarniki reflektorów ksenonowych.

Początkowo zdarzały się również usterki przekładni kierowniczej. Toyota nie uchylała się jednak od odpowiedzialności i naprawę przeprowadzała w ramach gwarancji.

Oryginalne części w serwisach Toyoty są drogie, jednak rynek zamienników jest rozbudowany, nie brakuje elementów w różnych cenach i oczywiście różnej jakości.

Wybór samochodów na rynku wtórnym jest szeroki. Warto mieć przy tym świadomość, że Auris chętnie był wybierany przez firmy, przez co wiele samochodów ma flotową przeszłość. To ich nie dyskwalifikuje (auta flotowe są poddawane regularnemu serwisowi), jednak warto dokładnie zweryfikować wybrany egzemplarz pod kątem ew. cofania licznika i faktycznego przebiegu. Zdecydowanie lepszym wyborem będą więc pojazdy z udokumentowaną historią. Dobrze wybrany egzemplarz, szczególnie z silnikiem benzynowym będzie cieszył właściciela bezawaryjną jazdą.

Toyota Auris II (2013-2015)

Chociaż auto zaprojektowane zostało od podstaw, do jego budowy wykorzystano płytę podłogową poprzednika. Bez zmian pozostały liczący 2,6 m rozstaw osi oraz szerokość nadwozia – 1,76 m.

Japończycy przyłożyli dużo starań, by nowy pojazd trafił w gusta młodszej klienteli. Karoseria jest niższa w stosunku do poprzednika aż o 55 mm, o 30 mm wzrosła też długość auta.

Producent podkreśla, że dzięki zastosowaniu wysokowytrzymałej stali gotowy do jazdy nowy Auris jest średnio (w zależności od modelu masa ulega zmianie) aż o 40 kg lżejszy starszej generacji. Obniżono też środek ciężkości i poprawiono rozkład mas, co skutkować ma zdecydowanie lepszymi właściwościami jezdnymi.

Auris oferowany jest (w zależności od rynku) w jednej z pięciu wersji różniących się jednostką napędową. Do wyboru są po dwa silniki benzynowe (1,3 l i 1,6 l) i dwa wysokoprężne (1,4 l i 2,0 l) a także wersja z napędem hybrydowym. Wszystkie jednostki napędowe współpracują z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Mocniejsza wersja benzynowa - 1,6 l - może też byś sprzęgana z automatyczną skrzynią bezstopniową typu CVT.

W zależności od zastosowanej jednostki napędowej różni się układ jezdny. Auta z mniejszymi silnikami (1,3 l benzyna i 1,4 l Diesel) wyposażone są w belkę skrętną (z tyłu, z przodu kolumny MCPhersona), w samochodach z mocniejszymi motorami przy tylnej osi zastosowano układ wielowahaczowy.

W marcu 2015 roku Aurisa poddano kuracji odładzającej. Oprócz korekty aparycji i nowych jednostek napędowych istotne modyfikacje wprowadzono w zawieszeniu, elementach wygłuszenia kabiny oraz systemach bezpieczeństwa.

Najwięcej zmian zastosowano w przedniej części nadwozia. Zupełną nowością są wykonane w całości w technologii LED przednie reflektory. Żywotność diod określona na 100 tys. godzin jest zdecydowanie większa niż w przypadku standardowych żarówek H4/H7 czy żarników ksenonowych. Nowe są też zderzaki, który nadać mają sylwetce muskulatury. Auto otrzymało ponadto inne tyle światła.

W środku znajdziemy nową konsolę środkową, zmodernizowane wskaźniki i nowe wzory tapicerek. Materiały wykończeniowe są wyższej jakości, niż do tej pory.

Do grona jednostek napędowych dołączył zupełnie nowy silnik - 1.2 l Turbo. W ofercie jednostek wysokoprężnych motor 2.0 l D-4D zastąpiony został przez silnik 1.6 l D-4D, a mniejszy silnik Diesla - 1.4 l D-4D - poddano daleko idącym modyfikacjom celem przystosowania go do normy emisji spalin Euro6. W połączeniu z silnikami 1.2 l Turbo, 1.6 l Valvematic, 1.6 l D-4D i pełnym napędem hybrydowym, tylne zawieszenie ma teraz konstrukcję wielowahaczową. Zmieniono także oprogramowanie elektronicznego wspomagania kierownicy, dzięki czemu wzrosła precyzja prowadzenia przy wysokich prędkościach.

Przykładowe samochody

Toyota Auris

Toyota Auris II FL 1.33 VVT-i 99 KM

2015, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 40 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny3.00/5. Głosy: 1
Toyota Auris

Toyota Auris II 1.6 Valvematic 130 KM

2013, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 39 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćOceny2.95/5. Głosy: 21
Toyota Auris

Toyota Auris I 1.33 VVT-i 101 KM

2009, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 22 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia

Zobacz także

Rekordowa sprzedaż hybryd Toyoty

Rekordowa sprzedaż hybryd Toyoty 2019-10-19

Wyniki sprzedaży hybryd Toyoty w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku wskazują, że na koniec roku Japończycy zanotują w Polsce kilkudziesięcioprocentowy wzrost w tym segmencie gamy modelowej.Liczba sprzedanych w ciągu roku w Polsce samochodów...
Kolejny rekord sprzedaży Toyoty w Polsce

Kolejny rekord sprzedaży Toyoty w Polsce 2019-01-27

W 2018 roku Toyota już po raz 4. z rzędu pobiła własny rekord sprzedaży samochodów na polskim rynku. Japońska marka dostarczyła 58 695 nowych aut, o ponad 5 500 egz. więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost sprzedaży o 10,4 proc.Najchętniej...
Najbardziej niezawodne modele w Niemczech

Najbardziej niezawodne modele w Niemczech 2018-08-31

Istnieje wiele rankingów bezawaryjności aut, ale często różnią się od siebie metodologią. J.D. Power badała samochody nie starsze niż 3 lata, użytkowane przez jednego właściciela przez co najmniej 12 miesięcy.W te­go­rocz­nym ba­da­niu...
To już koniec Toyoty Auris!

To już koniec Toyoty Auris! 2018-08-28

W 2007 roku na rynki europejskie trafiła po raz pierwszy Toyota Auris - tak nazwano kolejną generację Corolli, zarówno w wersji htachback, jak i kombi. Nazwa sedan została zachowana wyłącznie do sedana. Teraz Japończycy ogłosili, że na początku...
Toyota Auris numer trzy

Toyota Auris numer trzy 2018-03-06

Wiemy już, jak wygląda kolejne, trzecie wcielenie Toyoty Auris. W 2010 roku Auris 1. generacji był pierwszym masowo produkowanym modelem Toyoty w Europie, którego gama napędów została wzbogacona o napęd hybrydowy. Teraz popularny kompakt będzie...
Toyota Auris nr III w Genewie

Toyota Auris nr III w Genewie 2018-03-01

Jedną z najważniejszych premier salonu w Genewie będzie nowa, trzecia, generacja Toyoty Auris. Wraz z debiutem auta zbudowanego w oparciu o nową platformę TNGA debiutują – stworzone od podstaw – układy napędowe. Debiut nowego Aurisa oznacza...
Hybrydowy rekord Toyoty

Hybrydowy rekord Toyoty 2018-01-12

Toyota, kolejny raz, poprawiła wyniki sprzedaży na Starym Kontynencie. Coraz większym powodzeniem cieszą się zwłaszcza jej hybrydowe modele! Całkowita sprzedaż marek Lexus i Toyota w Europie osiągnęła w zeszłym roku liczbę 1 001 700 aut. Wynik...
Toyota Auris Touring Sports Freestyle

Toyota Auris Touring Sports Freestyle 2017-09-17

Na salonie we Frankfurcie Toyota pokazała nieco ulepszonego Aurisa, a także jego edycję o nazwie Auris Touring Sports Freestyle.Toyota Auris Touring Sports Freestyle wyróżnia się dodatkami nadającymi Aurisowi bardziej "terenowego" charakteru. Tę...
Najlepsze auta wg kobiet!

Najlepsze auta wg kobiet! 2016-03-08

Kobiety przy wyborze auta kierują się rozsądkiem, mniejsze znaczenie przywiązując do koloru i estetyki pojazdu... Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet firma AAA AUTO publikuje dane, według których płeć piękna jest bardziej skłonna do zakupu auta w...
Koniec marki Scion. Toyota rezygnuje z niszowego producenta!

Koniec marki Scion. Toyota rezygnuje z niszowego producenta! 2016-02-03

Należąca do Toyoty marka Scion zniknie z rynku. Wszystko wskazuje na to, że jej salony zamknięte zostaną jeszcze przed końcem wakacji. Utworzona w 2002 roku submarka Toyoty miała przyciągnąć do amerykańskich salonów młodą klientelę. Ambitne...
5 tys. hybrydowych Aurisów w Polsce.

5 tys. hybrydowych Aurisów w Polsce. 2015-12-23

Przedstawiciele Toyoty Motor Poland mają powody do radości. Firma poinformowała właśnie, że Auris Hybrid znalazł w naszym kraju już 5 tys. nabywców. Polacy – właśnie za sprawą Toyoty – z coraz większym zainteresowaniem zerkają w stronę...
Kobiecy Samochód Roku 2015

Kobiecy Samochód Roku 2015 2015-11-02

Volvo XC90 zdobyło kolejne wyróżnienie. Tym razem swoje uznanie wyraziła kapituła konkursu Women’s World Car of the Year, która poddała drobiazgowej ocenie samochody z wielu rynków. Zwycięzcą w najbardziej prestiżowej kategorii - Kobiecego...
Niecodzienna akcja serwisowa Toyoty

Niecodzienna akcja serwisowa Toyoty 2015-10-21

Toyota obejmuje kolejne modele globalną akcją kontrolną z 2012 roku. Akcja dotyczyć będzie aut wyprodukowanych nawet w 2005 roku (dziś 10-letnich!). Warto zauważyć, że nie chodzi wcale o poważną usterkę rzutującą na bezpieczeństwo...
Toyota Auris Hybrid w specjalnej cenie

Toyota Auris Hybrid w specjalnej cenie 2015-04-22

W lipcu w salonach Toyoty w Polsce pojawi się gruntownie zmodernizowany, kompaktowy Auris.Już teraz Toyota Motor Poland rozpoczyna przedsprzedaż nowego modelu, przy czym dotyczy to tylko w wersji z napędem hybrydowym. W okresie przed debiutem rynkowym...
Wszystko o silniku 2,0/2,2 l D-4D

Wszystko o silniku 2,0/2,2 l D-4D 2015-03-19

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D?Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch,...
Oficjalnie: Toyota Auris po liftingu

Oficjalnie: Toyota Auris po liftingu 2015-03-02

W Genewie zadebiutowała właśnie odświeżona Toyota Auris. Oprócz korekty aparycji i nowych jednostek napędowych istotne modyfikacje wprowadzono w zawieszeniu, elementach wygłuszenia kabiny oraz systemach bezpieczeństwa. Najwięcej zmian zastosowano w...
Toyota Auris po liftingu

Toyota Auris po liftingu 2015-02-23

Toyota zaprezentuje w Genewie nie tylko zmodernizowanego Avensisa, ale również Aurisa po liftingu. Także w wersji kombi, czyli Touring Sports.Nowy model będzie wyróżniał się zmienioną stylistyką nadwozia, wyższej jakości wnętrzem oraz nowymi...
Używane: Toyota Auris

Używane: Toyota Auris 2014-03-26

W 2006 roku Toyota zszokowała świat motoryzacyjny. Wówczas ogłoszono, że nowa generacja Corolli nie będzie dłużej nosiła tej nazwy. Zamiast niej pojawił się Auris. Nieco później okazało, że Japończycy nie zrezygnowali całkowicie ze stosowania...
Najpopularniejsze auta w Polsce. Miałeś jedno z nich?

Najpopularniejsze auta w Polsce. Miałeś jedno z nich? 2013-07-26

W ostatnich latach liczba nowych pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terenie naszego kraju systematycznie maleje. Polacy coraz mniej ochoczo wydają swoje pieniądze na samochody, dealerzy zmagają się z prawdziwym kryzysem. Okazuje się jednak, że...
Nowa Auris już w salonach. Stara zostaje!

Nowa Auris już w salonach. Stara zostaje! 2013-01-15

W polskich salonach Toyoty kupić już można najnowszą generację modelu Auris. Samochód oficjalnie trafił do naszej sieci dealerskiej w piątek – 11. stycznia. W ten dzień dealerzy japońskiej marki zebrali niemal setkę zamówień na nowego Aurisa....
Najmniej awaryjne auta - raport TUV!

Najmniej awaryjne auta - raport TUV! 2012-12-09

TUV – niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego opublikowało właśnie coroczny raport awaryjności pojazdów. Dokument powstał w oparciu o dane zgromadzone w czasie obowiązkowych przeglądów technicznych samochodów u naszych zachodnich sąsiadów...
Znamy ceny nowego Aurisa

Znamy ceny nowego Aurisa 2012-11-06

W salonach Toyoty trwa właśnie promocja dotycząca modelu Auris. Podstawowa wersja – Auris Terra – z benzynowym silnikiem 1,3 l dual VVT-i o mocy 99 KM kosztuje teraz 52 900 zł. Samochód wyposażony jest m.in. w manualną klimatyzację, radioodtwarzacz...
Niemal 7,5 mln Toyot do naprawy

Niemal 7,5 mln Toyot do naprawy 2012-10-10

Toyota ogłosiła dzisiaj największą akcję serwisową od 1996 roku. Jej powodem jest wadliwy przełącznik elektrycznych szyb. Element ten zamontowano w niemal 7,5 mln samochodów.Przełącznik może się przegrzewać, a w ekstremalnych przypadkach -...
Oto nowa Toyota Auris. Podoba ci się?

Oto nowa Toyota Auris. Podoba ci się? 2012-08-20

Za kilkanaście dni, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu, zadebiutuje zupełnie nowa Toyota Auris.Chociaż auto zaprojektowane zostało od podstaw, wiele wskazuje na to, że do jego budowy wykorzystano płytę podłogową obecnie produkowanego modelu. Bez...
Masz Toyotę RAV4, Aurisa lub Avensisa? Masz problem

Masz Toyotę RAV4, Aurisa lub Avensisa? Masz problem 2012-08-04

Toyota jest obecnie największym producentem samochodów na świecie. Nic dziwnego, że gdy dochodzi do konieczności ogłoszenia akcji serwisowej to obejmuje ona setki tysięcy, jeśli nie miliony pojazdów. To tzw. efekt skali.Gdy kilka lat temu,...
Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf!

Tego jeszcze nie było. Octavia lepsza niż golf! 2012-06-06

Tym razem prezentujemy pełne wyniki klasyfikacji najgorszych i najlepszych, zdaniem Brytyjczyków, samochodów segmentu C. Mamy nadzieję, że ranking stworzony w oparciu o niemal 18 tysięcy ankiet wypełnionych przez kierowców w Wielkiej Brytanii pomoże...
To już koniec Toyoty Auris. Wraca stare...

To już koniec Toyoty Auris. Wraca stare... 2012-05-13

Toyota nie ma ostatnio dobrej passy. Pierwszym ciosem dla marki była rozdmuchana przez media „afera pedałowa” dotycząca rzekomego samoistnego przyspieszania japońskich pojazdów. Nieskazitelny wizerunek producenta został mocno nadszarpnięty, po...
Auta tej marki prawie się nie psują! Czy jest najlepsza?

Auta tej marki prawie się nie psują! Czy jest najlepsza? 2012-01-24

Jeśli wierzyć statystykom sprzedaży absolutnym królem europejskiego rynku pozostaje Volkswagen.Niekwestionowaną królową na rynku aut używanych jest natomiast Toyota. Kilka dni temu przedstawiciele japońskiej marki odebrali w Niemczech „Złotą...
Golf i Superb to techniczne bliźniaki?

Golf i Superb to techniczne bliźniaki? 2011-07-07

Na pierwszy rzut oka np. VW Golfa i Skodę Superb łączy niewiele. W rzeczywistości oba auta są ze sobą bardzo mocno spokrewnione. Producenci od wielu lat do produkcji zupełnie różnych pojazdów wykorzystują bowiem te same platformy podłogowe, które...
Mazda3 - ciekawa alternatywa Golfa

Mazda3 - ciekawa alternatywa Golfa 2011-05-27

Segment kompaktowy to niesłychanie kuszący fragment rynku. W Europie kompakty należą do najchętniej kupowanych samochodów, dlatego walka o klienta jest niesłychanie zacięta. Prym wśród kompaktów wiedzie oczywiście Volkswagen Golf, a wśród...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.