chceauto.pl
x
Ford Wyprzedaż 2017
Katalog samochodów

Suzuki Wagon R plus 1.3 76 KM

Suzuki Wagon R plus 1.3 76 KM
Rok produkcji
2002
Średnia cena
5 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1298 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
76 KM
0-100 km/h
17.5 s.
V max
155 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
27 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
165/60 R14

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
A
Bagażnik
220 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
24000 km czyli po 16 miesiącach
Zużycie paliwa
7.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
14 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
19.3 s.
Prędkość maksymalna
141 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Suzuki Wagon R plus 1.3 76 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki Wagon R plus 1.3 76 KMSuzuki Wagon R plus 1.3 76 KMSuzuki Wagon R plus 1.3 76 KMSuzuki Wagon R plus 1.3 76 KMSuzuki Wagon R plus 1.3 76 KM

Suzuki Wagon R plus 1.3 76 KM

Suzuki Wagon R plus to mały miejski samochód, który stanowi europejską, nieco powiększoną wersję japońskiego Suzuki Wagon. Pierwsza generacja tego auta była sprzedawana na Starym Kontynencie w latach 1997-2000. W 2000 roku debiutowała II generacja Wagon R plus, której produkcję uruchomiono również na Węgrzech. Samochód ten był bliźniakiem Opla Agili. Ostatnie auto zjechało z taśmy produkcyjnej w 2007 roku.
Suzuki Wagon R plus pierwszej generacji na rynku wtórnym to rzadka oferta. Samochód nie cieszył się wielkim powodzeniem, głównie ze względu na miniaturowe rozmiary - w tamtych czasach w Polsce królowały małe sedany z bagażnikami, a Polacy nie dorośli jeszcze (finansowo) do posiadania dwóch aut, w tym jednego miejskiego. Chociaż Wagony R plus nie były awaryjne, to należy zachować ostrożność - może być spory problem z dostępem do części zamiennych.
Inaczej wygląda sprawa z II generacją Suzuki Wagon R plus. Węgierska produkcja i kooperacja z Oplem pozwoliły obniżyć cenę, co przełożyło się na większą sprzedaż. Niestety, pozostał problem z częściami - w serwisach trzeba czekać nawet na podstawowe elementy, które zużywają się po prostu eksploatacyjnie. Z awaryjnością nie jest źle. Samochody z początku produkcji miały problemy z amortyzatorami, a przy przebiegach przekraczających 100 tys. km zdarzają się usterki alternatora.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-05-27

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Suzuki Wagon R plus 1.3 76 KM Opinie i komentarze

    jak kowalski
    25 kwietnia 2011
    średnie zużycie paliwa wynosi w tym aucie ponad 9 litrów, jakkolwiek by go nie regulować i nie jeździć nim ostrożnie - oszczędnie. Nie wiem kto wpisał to kłamstwo (brak innego słowa) o 6,1 l benzyny/100 km ?
    Redakcja serwisu ChceAuto.pl
    27 kwietnia 2011
    Producent podaje dla tego samochodu zużycie na poziomie 5,1 l/100 km. Przypominamy, że zużycie średnie oznacza nie tylko jazdę po mieście, ale również na trasie. Warto także zauważyć, że spalanie w największym stopniu zależy od stylu jazdy kierowcy.
    Darek
    12 lipca 2011
    Co do Zuzycia paliwa mam kilka istotnych uwag.
    Średnie spalanie na benzynie gdy prowadziła moja żona - do 6,5 litra, gdy ja (przyzwyczajony przez forda i do jazdy na obrotach ok. 2000) - do 10 litrów.
    Okazało się, że silniki tego modelu najlepiej sprawują się w pracy między 3 a 4 tysiące obrotów. Po założeniu instalacji LPG i ostrej jeździe na obrotach jak wyżej nie przekraczam 8 litrów LPG na 100km (50% miasto).
    Ważne - mam stały napęd 4x4 co zwiększa zużycie paliwa o ok. 1 litr na kilometr.
    Lech
    29 stycznia 2012
    Mam rocznik 2002, 4WD. Spalanie w mieści przy mojej lekkiej nodze, w zimie to 8,4 l/100km E95.całkowity przebieg to 72000km. W lecie nie mierzyłem jeszcze spalania.
    Piotr
    27 maja 2012
    Witam. Mój model to 4wd full time, 1.3, 70 tyś przebiegu 2002 r. Jestem bardzo zaskoczony niskim spalaniem, które nie przekracza 8,5 litra lpg na 100 km. jazdy w mieście. Zauważyłęm jednak, że wystarczy wyjechać na autostradę, a spalanie pnie się powyżej 10 litrów na 100 km. Jest to więć typowe auto do jazdy w mieście i nie lubi wysokich prędkości. Wbrew obiegowej opinii, nie jest całkiem małe, świetnie spisuje się w roli drugiego auta w domu. Mam jeszce suzuki grand vitarę i przesiadam się do wagona bez żadnych problemów. Jeśli chodzi o csęści, to faktycznie może być problem. Obecnie szukam podpory wału i jest tylko w serwisie za 800 zł.
    comments powered by Disqus
    Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
    x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.