chceauto.pl
x

Suzuki Vitara 1.6 VVT 2015

Oceny użytkowników3.7500/5. Głosy: 44
Ocena: 3.75/5
Głosy: 44.

Dostępne samochody

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara II 1.6 VVT 120 KM

2015, SUV
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 41 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny3.74/5. Głosy: 43
Suzuki Vitara

Suzuki Vitara II 1.6 VVT 120 KM

2015, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: ręczna
cena: 44 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniaOceny4.00/5. Głosy: 1

Kilka słów o modelu

II (2015-2018)

Suzuki Vitara kolejnej, trzeciej generacji zadebiutowało na salonie motoryzacyjnym w Paryżu jesienią 2014 roku.

Samochód całkowicie zerwał z przeszłością. Nowa jest stylizacja, która nie nawiązuje do poprzedników, nowe są rozwiązania techniczne oraz dzielność w terenie. Niestety, to ostatnie nie jest dobrą wiadomością - za sprawą zastosowanego napędu 4x4 Suzuki Vitara przestaje być samochodem terenowym, a staje się SUV-em.

Stylistycznie samochód może budzić pewne kontrowersje. Części osób na pewno się spodoba, nie jest to jednak model, który powszechnie będzie uznawany za ładny. Dominują mocne linie i wyraźne przetłoczenia. Nadwozie ma 4,18 m długości, 1,78 m szerokości i 1,61 m wysokości. Pojemność bagażnika wynosi 375 litrów. Oczywiście tylną kanapę można dzielić i składać, otrzymując przestrzeń ładunkowa o płaskiej powierzchni i pojemności 1120 litrów.

Podstawowym źródłem napędu nowego Suzuki Vitara jest benzynowy silnik 1.6 o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszący 156 Nm. Jednostka ta może współpracować z manualną skrzynią pięciobiegową lub - opcjonalnie - sześciostopniowym automatem.

Fani silników Diesla wybraliby jednostkę wysokoprężną 1.6 DDiS, również o mocy 120 KM. Oczywiście Diesel góruje nad silnikiem benzynowym momentem obrotowym, który wynosi 320 Nm. Ta jednostka nie jest jednak oferowana w Polsce.

Suzuki Vitara, podobnie jest poprzedni model o tej nazwie, ma samonośne nadwozie. Natomiast układ napędu 4x4 z centralnym dyferencjałem, reduktorem i blokadami, który do tej pory stosowano w Vitarach, został zastąpiony systemem AllGrip, co nie jest dobrą wiadomością. System ten oparty jest na sprzęgle wielopłytkowym, a nie centralnym dyferencjale. To oznacza, że auto w normalnych warunkach drogowych posiada napęd na przód, a tylna oś dołączana jest automatycznie po wykryciu poślizgu, możliwe jest również chwilowe spięcie napędu (blokada wyłącza się automatycznie po przekroczeniu 60 km/h).

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS