chceauto.pl
x
Suzuki SX4 S-Cross. Test

Suzuki SX4 S-Cross. Test

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2015-07-13
Kolejnym samochodem, który trafił na testy do naszej redakcji jest Suzuki SX4 S-Cross. Pojazd ten debiutował w 2013 roku. O ile pierwsza generacja rozmiarami mieściła się między segmentami B i C (długość nadwozia wynosiła 413 cm), to druga bez żadnych wątpliwości jest kompaktem. Nadwozie ma 430 cm długości, czyli aż o 17 cm więcej niż w autach pierwszej generacji.

Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Mimo wyraźnie większych rozmiarów niż wcześniej, Suzuki S-Cross okazuje się bardzo sprawnym samochodem w mieście. Kręcenie nim po uliczkach, parkowanie czy zawracanie przebiega bardzo płynnie i bez wysiłku. Natomiast jazda autostradowa już nie jest tak komfortowa. W praktyce 120 km/h to maksymalna prędkość, z jaką można podróżować bez zbytniego zmęczenia hałasem.

Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Pewne zastrzeżenia można mieć do foteli. Ich wyprofilowanie sprawia, że nawet szczupli kierowcy odczuwają dość nieprzyjemny ucisk ze strony bocznych podwyższeń, które w zamyśle konstruktorów mają poprawiać trzymanie boczne.

Bagażnik jest dość spory, w mieście zdecydowanie zmieszczą się nawet największe zakupy, a bez zbędnych szaleństw można się zapakować na niejeden wyjazd.

Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Deska rozdzielcza SX4 S-Cross nie jest ani przesadnie rozbudowana ani skomplikowana. Jak na dzisiejsze standardy, można ją określić jako schludna prostota. Niektóre przełączniki są jak z poprzedniej epoki, ale całość jest dość zgrana. Nie można mieć również zastrzeżeń w zakresie ergonomii.

Spory rozstaw osi sprawia, że nie brakuje miejsca zarówno na nogi kierowcy, jak i na tylnej kanapie. Wygodnie podróżuje zarówno dziecko w foteliku jak i dorosła osoba.

Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Testowany samochód napędzany był silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 120 KM, posiadał manualną skrzynię biegów oraz napęd 4x4. Suzuki stosuje własne rozwiązanie zwane All-Grip. Napęd może działa w trybie Auto (gdy tylna oś dołączona jest automatycznie, a w normalnych warunkach moment obrotowy trafia na oś przednią), trybie Sport (gdy napęd 4x4 poprawia trakcję w zakrętach), Snow (do jazdy po śniegu) oraz Lock (służący do jazdy po kopnym piasku czy głębokim śniegu; w trybie tym napęd trafia na obie osie w sposób stały, tryb działa do 60 km/h, powyżej tej prędkości przełącza się w Snow).

Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
W standardowym ustawieniu Auto samochód jedzie dość komfortowo, nie szarpie, nie zrywa, ale też zdecydowanie nie wciska w siedzenie. Przy przełączeniu na tryb Sport zmieniana jest również mapa wtrysku paliwa i auto zmienia się nie do poznania.

Samochód zdecydowanie bardziej ostro reaguje na pedał gazu, przez co jazda staje się zdecydowanie bardziej szarpana. Jeśli jednak kierowca podróżuje sam, to jazda w trybie sport może mu sprawić wiele satysfakcji. Wyprzedzanie, zmiana kilku pasów, "wbicie się" z bocznej drogi do szybkiego ruchu to są te elementy, w których tryb Sport przydaje się najbardziej. Jednak później zwykle... wraca się do ustawienia Auto.

Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
A jak kształtuje się zużycie paliwa? Samochód w mieście zużywa tylko 7 l paliwa na 100 km. Przełączenie na tryb Sport sprawia, że spalanie rośnie o około litr na 100 km. Płynna jazda autostradowa daje podobny wynik jak miejska, czyli 7 l/100 km.

Jednak przy delikatnej, płynnej i niezbyt szybkiej jeździe można zużycie paliwa zmniejszyć do poziomu nawet 5 l/100 km.

Ceny Suzuki SX4 S-Cross zaczynają się od 73 tys. zł. Za auto w testowanej wersji z napędem All-Grip trzeba zapłacić przynajmniej 86 tys. zł.

(fot: Anna Kondraciuk Fotografia)

Suzuki SX4 S-Cross. Test - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. TestSuzuki SX4 S-Cross. Test

Zobacz także

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód

Test: Suzuki S-Cross - hybryda, automat i napęd na przód 2023-08-05

Nowe Suzuki S-Cross obecne jest na rynku od 2021 roku i to odświeżona wersja modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek SX4, ale to bynajmniej nie koniec zmian – wraz z tym przeprojektowano nadwozie i dodano nowe konfiguracje napędowe. Sprawdziliśmy,...
Suzuki S-Cross - gruntowna modernizacja ze zmianą nazwy włącznie

Suzuki S-Cross - gruntowna modernizacja ze zmianą nazwy włącznie 2023-02-01

Suzuki S-Cross najnowszej generacji zadebiutowało w 2021 roku i jest nowszym wcieleniem modelu SX4 S-Cross. Z nazwy zniknął dopisek, który mógłby sugerować, że to następca Suzuki SX4. W rzeczywistości S-Cross jest samochodem pozycjonowanym segment...
Suzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie ceny

Suzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie ceny 2022-07-27

Japończycy z Suzuki mają dziwną strategię nazywania swoich modeli. S-Cross w wersji mikrohybrydowej nazwali Hybrid, blokują sobie nazwę dla prawdziwej hybrydy. Ten samochód musieli więc nazwać... dość śmiesznie, bo Strong Hybrid.S-Cross jest jednym...
Nowe Suzuki S-Cross. Już nie SX-4!

Nowe Suzuki S-Cross. Już nie SX-4! 2021-11-23

Suzuki zaprezentowało właśnie kolejną generację cenionego przez polskich nabywców modelu S-Cross. Auto otrzymało zupełnie nową karoserię, a z nazwy zniknęły znaku SX-4. Samochód bazuje na tej samej płycie podłogowej, z której korzystał...
Rekordowy wzrost sprzedaży Suzuki w Polsce

Rekordowy wzrost sprzedaży Suzuki w Polsce 2021-02-20

Styczeń okazał rekordowym miesiącem dla Suzuki w Polsce pod względem dynamiki sprzedaży. Japońska marka jest również liderem w sprzedaży samochodów z technologią mild hybrid na polskim rynku.Z danych zawartych w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów...
Suzuki SX4 S-Cross po liftingu. Ceny

Suzuki SX4 S-Cross po liftingu. Ceny 2016-07-29

Do polskich salonów wjeżdża właśnie odświeżone Suzuki SX4 S-Cross. Jakich nowości spodziewać się mogą klienci japońskiej marki. Samochód może się teraz pochwalić zdecydowanie wyrazistszą stylistyką. Auto otrzymało zaprojektowany od podstaw...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS