chceauto.pl
x
Suzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie ceny

Suzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie ceny

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-07-27 Opinie
Japończycy z Suzuki mają dziwną strategię nazywania swoich modeli. S-Cross w wersji mikrohybrydowej nazwali Hybrid, blokują sobie nazwę dla prawdziwej hybrydy. Ten samochód musieli więc nazwać... dość śmiesznie, bo Strong Hybrid.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid
Suzuki S-Cross Strong Hybrid
S-Cross jest jednym z najchętniej wybieranych modeli Suzuki. Do tej pory samochód był dostępny z silnikiem 1,4 Boosterjet (K14D) i układem Mild Hybrid 48V SHVS. Takie auta pozostają w sprzedaży, ale ze skrzyniami manualnymi. Strong Hybrid, czyli zwykła hybryda będzie dostępna wyłącznie ze skrzynią zautomatyzowaną 6AGS.

Tak samo jak w hybrydowej Vitarze Strong Hybrid, która wiosną weszła do sprzedaży, zespół napędowy S-Crossa Strong Hybrid tworzy 102-konny silnik benzynowy (wolnossący, czterocylindrowy 1.5 DUALJET) współpracujący z silnikiem elektrycznym z generatorem tworzącym tzw. zespół MGU-Motor Generator Unit (moc ok. 33 koni-24 kW), układem ISG (wcześniej stosowany m.in. w S-Crossie Mild Hybrid), sześciostopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów 6AGS oraz akumulatorami litowo-jonowymi (pojemność 840 Wh, napięcie 140 V), które zamontowano pod podłogą bagażnika.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid
Suzuki S-Cross Strong Hybrid
To właśnie zmagazynowana w nich energia elektryczna pozwala na pokonanie krótkich dystansów z wyłączonym silnikiem (benzynowym).

Jednostka główna Suzuki S-Cross Strong Hybrid generuje 116 KM i 138 Nm momentu obrotowego. Z kolei zamontowany w aucie silnik elektryczny odciąża ten główny - spalinowy, przy przyspieszaniu dostarczając dodatkowych 60 Nm. Samochód rozpędza się do 175 km/h (0-100 km/h od 12,7 s), a przy każdym zdjęciu nogi z gazu lub hamowaniu odzyskuje energię.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid
Suzuki S-Cross Strong Hybrid
S-Cross Strong Hybrid ma napęd na przód lub na wszystkie koła AllGrip. SUV jest oferowany ze skrzynią zautomatyzowaną AGS z 6 biegami. Działa ona jak automat, choć poszczególne przełożenia kierowca można też zmieniać samodzielnie, używając łopatek przy kierownicy.

Tak samo jak w Vitarze również w S-Crossie są dwa tryby jazdy (w wersji AllGrip dochodzą oczywiście także tryby napędu na cztery koła). Można wybrać ustawienia standardowe lub ECO.

Suzuki S-Cross Strong Hybrid
Suzuki S-Cross Strong Hybrid
Suzuki S-Cross Strong Hybrid oferowany jest w trzech wersji wyposażenia: Premium, Elegance i Elegance Sun). Najtańsza hybryda S-Cross kosztuje od 120 900 zł. Na liście wyposażenia jest m.in. komplet systemów wspomagających kierowcę i poprawiających bezpieczeństwo.

Podstawowy S-Cross ma też automatyczną, dwustrefową klimatyzację, interaktywny system multimedialny (dotykowy ekran o przekątnej 7 cali), czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania. Do tego system kluczyka elektronicznego oraz reflektory full LED (przednie i tylne).

Samochody w wersji Elegance prócz wyposażenia Premium dodatkowo wyposażane są w nawigację satelitarną z trzyletnią aktualizacją map, 9-calowy interaktywny system multimedialny oraz system kamer 360 stopni. Siedzenia w tych SUV-ach są obszywane tapicerką z tkaniny, ale wykończenie w wyższych wersjach jest skórzane. Do tego polerowane felgi aluminiowe, zaś w wersji Elegancje Sun - dużych rozmiarów przeszklony dach panoramiczny.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Suzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie ceny - GALERIA ZDJĘĆ

Suzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie cenySuzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie cenySuzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie cenySuzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie cenySuzuki S-Cross Strong Hybrid. Polskie ceny

Zobacz także

Nowe Suzuki S-Cross. Już nie SX-4!

Nowe Suzuki S-Cross. Już nie SX-4! 2021-11-23

Suzuki zaprezentowało właśnie kolejną generację cenionego przez polskich nabywców modelu S-Cross. Auto otrzymało zupełnie nową karoserię, a z nazwy zniknęły znaku SX-4. Samochód bazuje na tej samej płycie podłogowej, z której korzystał...
Suzuki SX4 S-Cross. Test

Suzuki SX4 S-Cross. Test 2015-07-13

Kolejnym samochodem, który trafił na testy do naszej redakcji jest Suzuki SX4 S-Cross. Pojazd ten debiutował w 2013 roku. O ile pierwsza generacja rozmiarami mieściła się między segmentami B i C (długość nadwozia wynosiła 413 cm), to druga bez...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS