Podobnie jak poprzednik, nowa generacja została oparta na platformie Subaru Global Platform (SGP), która została jednak nieco zmodyfikowana, dzięki czemu sztywność skrętna podwozia wzrosła o 10 proc.
W porównaniu do poprzednika samochód urósł. Szósta generacja Subaru Forester ma 467 cm długości (o 3 cm więcej niż Forester V) i 183 cm szerokości (+1,5 cm). Bez zmian pozostała wysokość (173 cm), a także rozstaw osi (267 cm) i prześwit (22 cm). Pojemność bagażnika nowego Subaru Forester wynosi 508 litrów, co jest symbolicznie mniejszą wartością niż w Foresterze V (o 1 l). Po rozłożeniu fotelu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1720 litrów, co jest już zauważalnie mniejszą wartością (Forester V: 1779 l). Po raz pierwszy Forester może posiadać elektryczną klapę bagażnika otwieraną ruchem stopy pod zderzakiem.
Stylistycznie nowy Forester stanowi rozwinięcie dobrze znanych kształtów tego modelu. Większa jest osłona chłodnicy, inaczej zaprojektowany tył, trochę zmieniła się linia boczna, ale w ogólnym zarysie już na pierwszy rzut oka łatwo stwierdzić, że mamy do czynienia z Foresterem.
Nowe jest wnętrze. Ekran systemu infotainment jest teraz pionowy, wciąż zabudowany i nie ma już 8, ale 11,6 cala. Niestety, zlikwidowano osobny fizyczny panel sterowania klimatyzacją, ale zachowano kilka fizycznych przycisków od ustawiania temperatury czy regulacji głośności audio.
Sam system ma większe możliwości, m.in. obsługuje bezprzewodowo interfejsy Apple CarPlay i Android Auto. Dostępne są gniazdka USB-A i USB-C oraz ładowarka indukcyjna o mocy 10 W.
Co ciekawe, w Foresterze wciąż nie znajdziemy ekranu cyfrowych zegarów. Zegary są fizyczne, a pomiędzy nimi znajduje się jedynie niewielki wyświetlacz.
Krok wstecz wykonano w zakresie napędu. Co prawda nowy Subaru Forester wciąż jest napędzany przez hybrydowy układ o nazwie e-boxer, ale o mniejszej mocy. Dwulitrowy silnik benzynowy generuje teraz 136 zamiast 150 KM (i 182 Nm) i jest wspomagany przez silnik elektryczny generujący 17 KM i 66 Nm. Silniki współpracują z bezstopniową skrzynią biegów CVT i napędzają wszystkie koła.
Nowy Forester jest lepiej wyposażony w zakresie bezpieczeństwa. Standardowy system EyeSight Driver Assist otrzymał nową kamerę i radar i posiada 15 funkcji, z których pięć jest nowych, a siedem - ulepszonych. Wśród nowości jest system automatyczne zahamowania auta bo utracie przytomności przez kierowcę czy system kamer 360 stopni.