Piąta generacja Forestera zadebiutowała w kwietniu na salonie w Nowym Jorku. Samochód coraz mniej przypomina już podwyższone kombi. Auto zdecydowanie upodobniło się do klasycznych suvów. Bazą do budowy nowej generacji Forestera była modułowa platforma Subaru Global Platform. Ukłonem w stronę osób, które nie boją się zjechać z utwardzonych dróg jest duży jak na tę klasę, wynoszący aż 22 cm, prześwit. Subaru podkreśla też, że materiały zastosowane do wykończenia kabiny pasażerskiej są niezwykle trwałe i bardzo łatwe w czyszczeniu.
Na liście standardowego wyposażenia znajdziemy m.in. system wyboru trybu jazdy X-Mode, adaptacyjny tempomat oraz szereg systemów bezpieczeństwa, jak np. system automatycznego hamowania przed przeszkodą czy funkcje utrzymywania pasa ruchu. Standard obejmuje ponadto bezstopniową przekładnię CVT (Subaru Lineartronic) oraz – zgodnie z tradycją modelu - stały, symetryczny napęd wszystkich kół.
W Polsce zamówić można było tylko odmianę 2,0i-L, czyli wersję hybrydową (e-Boxer) wyposażoną w czterocylindrowego boksera o mocy 150 KM. Motor wspomagany jest 17-konną jednostką elektryczną. Auto, na krótkich dystansach, poruszać się może wyłącznie w trybie elektrycznym.