chceauto.pl
x

SsangYong Musso 1998

Dostępne silniki

benzyna

2.3 3.2

diesel

602

I (1996-2007)

Historia pierwszej generacji Musso jest dość pogmatwana. W 1999 roku Daewoo przejęło udziały w firmie SsangYong i wprowadziło do swojej oferty produkowany przez nią od 1994 roku pojazd. Po wycofaniu się Koreańczyków, Ssang Yong przez pewien czas, wciąż sprzedawał jeszcze ten model ze swoim znaczkiem. Auto dostępne jest jako pięciodrzwiowe kombi oraz czterodrzwiowy pickup (wersja sport).

Silniki Diesla (2.3 l 2,9 l. i 2,9 TD) wykonywane były na licencji Mercedesa, dzięki czemu nie sprawiają raczej problemów. Tego samego nie można jednak powiedzieć o elementach osprzętu czy zawieszenia, do których dostęp na rynku, z racji niewielkiej popularności auta, jest mocno ograniczony. Dodatkowym utrudnieniem jest również fakt, że wiele podzespołów zamontowanych w samochodach nie odpowiada ich katalogowej specyfikacji, co utrudnia znalezienie części zamiennych.

Zawieszenie zapewnia komfort na poziomie terenówek z początku lat dziewięćdziesiątych (czyli mierny). Układ kierowniczy nie należy do precyzyjnych a samochód dość mocno przechyla się pokonując zakręty. Nie boi się za to zjazdu z utwardzonej nawierzchni. Musso zdecydowanie bliżej do terenówki, niż bulwarowego SUVa. Najlepsze osiągi (10,2 s. do 100 km/h) zapewnia jednostka 3,2 24V, ale potrafi ona zużyć nawet 25 litrów benzyny na 100 km. Dużo oszczędniejsze są silniki wysokoprężne, ale przyspieszenie do setki w 21 sekund (2,9 D), czy 16 sekund (2,9 TD) utrudniają eksploatację w normalnym ruchu. Samochód to propozycja dla osób, które lubią czasami wybrać się w głębszy teren, nie oczekując od auta świetnej jakości materiałów wykończeniowych ani osiągów.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS