chceauto.pl
x
Spyker z nowymi rosyjskimi inwestorami

Spyker z nowymi rosyjskimi inwestorami

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-12-31 Opinie
Spyker to holenderski producent ręcznie robionych samochodów sportowych. Firma została założona od podstaw w 1999 roku, przejęła jednak logo i nazwę od historycznego przedsiębiorstwa produkującego samochody, istniejącego w latach 1880-1926.

Spyker C8 Preliator
Spyker C8 Preliator
Spyker od początku ciężko szła rywalizacja z firmami o ugruntowanej pozycji na rynku samochodów sportowych. Spykerowi udało się sprzedać zaledwie 265 samochodów, a w ostatnich latach zajmował się raczej sądowymi bataliami o uniknięcie upadku niż produkcją aut. Ostatecznie w styczniu tego roku, po serii mniej lub bardziej udanych układów z wierzycielami Spyker ogłosił bankructwo.

Wygląda jednak na to, że firma nie zniknie całkowicie z rynku, udało się bowiem pozyskać inwestorów z Rosji.

Spyker C8 Preliator
Spyker C8 Preliator
Są to Michaił Pessis oraz Boris Rotenberg. Rotenbnerg to rosyjski oligarcha, bankier, który dorobił się m.in. na - jakże by inaczej - budowaniu gazociągów. Jego zainteresowanie motoryzacją wyraziło się założeniem zespołu wyścigowego SMP Racing i firmy zajmującej się budową samochodów do sportu o nazwie BR Engineering. Natomiast Pessis to partner biznesowy Rotenberga, współwłaściciel SMR Racing oraz zarejestrowanych w Luksemburgu i Niemczech firm Milan Morady i R-Company. Pierwsza z nich to "firma projektowa", druga zajmuje się handlem używanymi i nowymi samochodami sportowymi.

Na czele Spykera nadal będzie stał Victor Muller, który będzie prezesem zarządu.

Spyker B6 Venator
Spyker B6 Venator
Już w przyszłym roku Spyker chce produkować trzy nowe modele - Spyker C8 Preliator, Spyker D8 Peking-to-Paris i Spyker B6 Venator. Produkcja karbonowych nadwozi ma odbywać się w Rosji, rozwiązań technicznych, inżynieryjnych - w Niemczech, a końcowy montaż samochodów - w Holandii.

Spyker B6 Venator to samochód pokazany... w 2013 roku. Auto posiadało silnik V6 i w zamyśle miało być konkurentem Porsche 911. Spyker C8 Preliator to nowsza konstrukcja - auto zaprezentowano na salonie w Genewie w 2016 roku, a rok - później w tym samym miejscu debiutowała odmiana Spyder, czyli kabrio. O ile w Coupe zastosowano silnik 4.2 TFSI produkcji Audi, to w Spyderze pojawił się wolnossący silnik Koenigseggsa o mocy 600 KM.

Spyker D8 Peking-to-Paris
Spyker D8 Peking-to-Paris
Najciekawszą konstrukcją był Sypder D8 Peking-to-Paris. Auto debiutowało w 2012 roku i był to wówczas pierwszy mocny i luksusowy SUV świata (nie istniały jeszcze Bentley Bentayga czy Lamborghini Urus). Auto cechowało się brakiem słupka B (tylne drzwi otwierały się w przeciwnym kierunku niż przednie) i nigdy nie trafiło do produkcji.

Trudno powiedzieć, jak Spyker widzi sprzedaż samochodów o tak wiekowej konstrukcji, we współczesnym, nastawionym na jak najmniejszą emisję spalin, motoryzacyjnym świecie.

Życzymy jednak powodzenia. Świat będzie smutny, gdy zostanie zdominowany przez kilka światowych megakoncernów, a tak się właśnie dzieje w ostatnich latach.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Spyker z nowymi rosyjskimi inwestorami - GALERIA ZDJĘĆ

Spyker z nowymi rosyjskimi inwestoramiSpyker z nowymi rosyjskimi inwestoramiSpyker z nowymi rosyjskimi inwestoramiSpyker z nowymi rosyjskimi inwestoramiSpyker z nowymi rosyjskimi inwestorami

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.