chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?
Skoda Octavia IV coraz bliżej!

Skoda Octavia IV coraz bliżej!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-10-29 Opinie
Co prawda oficjalna premiera Octavii IV generacji odbędzie się 11 listopada, ale Skoda ujawniła już pierwsze informacje o tym samochodzie.

Octavia to najlepiej sprzedający się model marki, nie mamy więc do czynienia ze stylistyczną rewolucją - czwarta generacja będzie jednak dłuższa i szersza niż obecny model, będzie miała również większy bagażnik.

Skoda Octavia IV
Skoda Octavia IV
Octavia IV kombi ma długość 4689 mm, czyli o 22 mm więcej niż jej poprzedniczka; szerokość zwiększono o 15 mm do 1829 mm. Z kolei długość liftbacka wzrosła o 19 mm do 4689 mm, a szerokość o 15 mm do 1829 mm. Rozstaw osi wynosi 2686 mm.

Pasażerowie siedzący z tyłu mają o 78 mm więcej przestrzeni na kolana. Pojemność bagażnika wzrosła do 640 l w kombi oraz do 600 l w liftbacku.

Przód samochodu zaprojektowano tak, by zmniejszyć opór powietrza - w przypadku liftbacka Cd wynosi 0,24, a w przypadku kombi - 0,26, dzięki czemu Octavia IV zalicza się więc do najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie.

W węższych przednich reflektorach i światłach tylnych zastosowano technologię LED, a w topowej wersji - reflektory Full LED Matrix.

Ten system generuje wiązkę światła złożoną z kilku indywidualnie sterowanych segmentów. Dzięki temu światła drogowe mogą być włączone przez cały czas bez oślepiania innych użytkowników drogi. Wykorzystując kamerę na przedniej szybie, ta inteligentna technologia wykrywa nadjeżdżające lub znajdujące się z przodu pojazdy oraz osoby i obiekty odbijające światło. Po raz pierwszy Octavia otrzymała też dynamiczne kierunkowskazy.

Skoda Octavia IV
Skoda Octavia IV
Wnętrze całkowicie przeprojektowano. Nowa dwuramienna kierownica w wariancie wielofunkcyjnym może uruchomić 14 różnych funkcji.

Zmieniono także konsolę środkową, panele drzwiowe i tablicę wskaźników. Tablica z modułowym, wielopoziomowym układem wskaźników obejmuje kontrastujący, kolorowy obszar pod dużym, samodzielnym centralnym wyświetlaczem wielofunkcyjnym.

Po raz pierwszy dostępne są ergonomiczne fotele. Oprócz funkcji ogrzewania dostępna jest dla nich funkcja masażu oraz wentylacji. Kolejną opcją w nowej Octavii jest trójstrefowa klimatyzacja Climatronic. Jeśli wyposażenie obejmuje system bezkluczykowego dostępu, to można otworzyć dowolne z czterech drzwi.

Octavia IV to pierwszy model Skody, który będzie mógł być wyposażony w przezierny wyświetlacz head-up display.

Udoskonalono panel Virtual Cockpit. Ten cyfrowy, indywidualnie konfigurowany system opiera się o ekran o przekątnej 10 cali. Kierowca ma do wyboru cztery widoki: Podstawowy, Klasyczny, Nawigacja, Systemy wspomagające kierowcę.

Nowa Octavia to pierwsza Skoda, w której zastosowano technologię "shift by wire" do sterowania skrzynią biegów DSG. Dźwignia zmiany biegów nie jest już połączona mechanicznie ze skrzynią biegów, za to przekazuje informację o wybranym biegu elektronicznie. Zamiast znanej dźwigni DSG na konsoli środkowej umieszczono nowy moduł sterowania z małym przełącznikiem kołyskowym do wyboru trybu jazdy: R (wsteczny), N (neutralny) oraz D/S (jazda/sport), a także przycisk trybu parkowania P. Takie rozwiązanie znajdziemy też w najnowszym Golfie VIII.

Skoda Octavia IV
Skoda Octavia IV
Octavia będzie oczywiście wyposażone w szereg systemów wspomagania kierowcy z adaptacyjnym tempomatem i układem hamowania awaryjnego na czele.

Nie brak nowości w zakresie napędu. Nowa Octavia będzie dostępna z silnikami TSI i TDI oraz - po raz pierwszy - w wersjach (i to trzech) hybrydowych.

Po raz pierwszy w gamie Skody znajdą się silniki w technologii miękkiej hybrydy. Przy wyposażeniu w 7-biegową skrzynię DSG trzycylindrowy silnik 1.0 TSI wytwarzający 110 KM oraz czterocylindrowy silnik 1.5 TSI zapewniający 150 KM, wykorzystują rozrusznik 48V napędzany paskiem oraz akumulator 48 V. System umożliwia "żeglowanie" przy wyłączonym silniku spalinowym, odzyskiwanie energii przy hamowaniu oraz wspomaganie silnika poprzez elektryczne zwiększanie mocy.

Oba silniki są także dostępne w połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią biegów, ale wówczas bez technologii miękkiej hybrydy.

Silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM jest dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła i 7-biegową skrzynią DSG. Wszystkie silniki TSI są wyposażone w filtr cząstek stałych.

Silniki wysokoprężne to jednostki 2.0 TDI dostępne w wersjach od 115 KM, przez 150 po 200 KM. Jednostki te należą do nowo opracowanej generacji silników EVO. Oprócz filtra cząstek stałych silniki te są wyposażone w nowo zaprojektowany system uzdatniania spalin w układzie selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Metodą "podwójnego dozowania" płyn AdBlue jest specjalnie wtryskiwany przed dwoma umieszczonymi jeden za drugim katalizatorami SCR, dzięki czemu są technicznie przygotowane do spełnienia przyszłych wymogów normy emisji Euro 6d. Warianty o mocy 150 KM oraz 200 KM są dostępne z opcjonalnym napędem na cztery koła.

Octavia IV będzie kolejnym po modelu Superb iV autem wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in. Samochód będzie oferowany z silnikiem benzynowym 1.4 TSI oraz silnikiem elektrycznym. Moc systemowa to 204 lub 245 KM. Uważni czytelnicy dostrzegą zadziwiają zbieżność w pokazanym kilka dni temu Volkswagenem Golfem VIII... Oba warianty będą wyposażone w 6-biegową skrzynię DSG.

Oprócz standardowego zawieszenia Skoda Octavia będzie oferowana jeszcze z opcjonalnym zawieszeniem sportowym (niższym o 15 mm) oraz z pakietem na bezdroża z prześwitem zwiększonym o 15 mm. Opcjonalnie dostępna jest funkcja dynamicznej kontroli zawieszenia (DCC), która stale dostosowuje zawieszenie i tłumienie oraz zapewnia szereg ustawień w ramach funkcji wyboru profilu jazdy. Przy wyposażeniu w układ DCC w hybrydach typu plug-in prześwit nie zmienia się, natomiast we wszystkich innych wariantach jest obniżony o 10 mm.

W momencie wprowadzenia na rynek Skoda Octavia IV będzie dostępna w wersji wyposażenia Ambition oraz Style. Nieco później, ale w przyszłym roku, do oferty wejdzie podstawowa wersja wyposażenia Active, uterenowiona Scout oraz sportowa RS.

Zobacz nową Skodę Octavię na filmie:



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Skoda Octavia IV coraz bliżej! - GALERIA ZDJĘĆ

Skoda Octavia IV coraz bliżej!Skoda Octavia IV coraz bliżej!Skoda Octavia IV coraz bliżej!Skoda Octavia IV coraz bliżej!

Zobacz także

Skoda Octavia IV oficjalnie!

Skoda Octavia IV oficjalnie! 2019-11-11

Skoda oficjalnie zaprezentowała Octavię IV generacji!Skoda Octavia IV ma 4689 mm długości (o 19 mm więcej od Octavii III) i 1829 mm szerokości (wzrost o 15 mm), przy rozstawie 2686 mm. Z przypadku kombi długość nadwozia wynosi 4689 mm (+ 22 mm),...
Skoda Octavia IV. Wnętrze

Skoda Octavia IV. Wnętrze 2019-11-06

Wiemy już, jak będzie wyglądać wnętrze nowej Skody Octavii. Co prawda producent jak na razie udostępnił tylko szkice, ale dają one dobre wyobrażenie o kokpicie czeskiego bestsellera.W stosunku do obecnej generacji Octavii wnętrze zostało gruntownie...
Skoda Octavia IV na pierwszym wideo

Skoda Octavia IV na pierwszym wideo 2019-11-04

Skoda Octavia IV oficjalnie zadebiutuje już 11 listopada. Jednak już dziś wiemy o tym samochodzie niemal wszystko - tajemnicą pozostaje tylko... wygląd. Czesi jednak powoli i tu odsłaniają rąbka tajemnicy.Na ujawnionym wideo możemy dostrzec pewne...
Skoda Octavia IV. Pierwsze szkice

Skoda Octavia IV. Pierwsze szkice 2019-10-17

Skoda szykuje się do wprowadzenie na rynek całkowicie nowej Octavii. Czwarta generacja tego modelu zostanie oficjalnie zaprezentowana już 11 listopada, a na razie Czesi przedstawili pierwsze grafiki zdradzające wygląd tego modelu.Skoda Octavia to jeden z...
Skoda Octavia Dynamic+

Skoda Octavia Dynamic+ 2019-03-26

Skoda poszerza gamę modelu Octavia o nowy pakiet Dynamic+. Ma on upodabniać "zwykłe" wersje samochodu do usportowionych RS.]Pakiet Dynamic+ dostępny będzie dla Octavii i Octavii Combi w połączeniu z większością jednostek napędowych i wersji...
Oto najczęściej naprawiane auta w Polsce!

Oto najczęściej naprawiane auta w Polsce! 2019-01-03

Autodata - jeden z wiodących dostawców informacji technicznych w branży motoryzacyjnej – opublikował raport najczęściej serwisowanych pojazdów w 2018 roku. W Polsce najczęściej serwisowanym samochodem po raz kolejny okazał się Opel Astra H. Drugą...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.