W pierwszej połowie 2025 roku zarejestrowano w Polsce ponad 285 tysięcy nowych samochodów osobowych – wynika z danych instytutu SAMAR. Oznacza to wzrost o 3 procent w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami ubiegłego roku.
- Najchętniej kupowane samochody w 2025 roku
- Sprzedaż samochodów elektrycznych
- Sprzedaż samochodów hybrydowych PHEV
Najchętniej kupowane samochody w 2025 roku
Najwięcej samochodów sprzedała w I połowie roku sprzedała Toyota (45 346), z czego 11 375 przypadło na Corollę, 7811 - C-HR, 6125 - Yarisa Cross i 5501 - Yarisa.
Na drugim miejscu zestawienia znalazła się Skoda z wynikiem 30 196 sprzedanych aut. Najchętniej kupowana była Octavia. W pierwszej połowie roku model ten znalazł 9579 nabywców. W pół roku Skoda sprzedała jeszcze 3870 szt. Suberbów, 3655 szt. modelu Kamiq i 3499 szt. Fabii.

Skoda Octavia
Skoda mocno wyprzedziła trzeciego w zestawieniu marek Volkwagena (20 476 aut). Jedynym modelem nawiązującym walkę z czołówką modelem jest T-Roc, który znalazł 4554 nabywców (9. miejsce w zestawieniu najchętniej kupowanych aut).
Pierwszą "dziesiątkę" bestsellerów uzupełniły Kia Sportage (6847 szt, 4. miejsce), Hyundai Tucson (5341 szt, 7. miejsce), Volvo XC60 (5206 szt, 8. miejsce) i Dacia Duster (4380 szt. 10. miejsce).

Toyota C-HR
Sprzedaż samochodów elektrycznych
Liczba rejestrowanych samochodów elektrycznych w Polsce systematycznie rośnie. W pierwszym półroczu zarejestrowano ich 14 257, o 60 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Udział w rynku po półroczu wynosi 5 procent.
Rekordowym miesiącem był czerwiec, kiedy to zarejestrowano w Polsce 3779 osobowych samochodów elektrycznych, ich udział w rynku w czerwcu osiągnął 7,6 proc. To efekty rządowych dopłat, w programie NaszEauto można dostać do 40 tys. zł dopłaty do zakupu auta na baterie. Program obejmuje osoby prywatne i prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, nie obejmuje natomiast firm.
Sprzedaż samochodów hybrydowych PHEV
Jak ważne dla kupujących jest uniezależnienie od gniazdka świadczy sprzedaż hybryd typu plug-in. Takie auto można ładować prądem, ale można również zatankować i pojechać po prostu w trasę bez konieczności planowania ładowań i szukania szybkich ładowarek.
W pierwszej połowie 2025 roku na polskim rynku zarejestrowano 13 586 osobowych samochodów hybrydowych PHEV, o 82,2 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku.
Takie wzrosty są również wynikiem zaostrzania norm emisji spalin, które zmuszają producentów do wprowadzania na rynek kolejnych modeli z napędem hybrydowym plug-in.