chceauto.pl
x
Volkswagen T-Cross

Skoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KM

Skoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 3.95 (oceny: 19)
Rok produkcji
2018
Średnia cena
76 000 zł
Nadwozie
liftback
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1498 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1195 kg
Ładowność
625 kg

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
8.2 s.
V max
220 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Zasięg
610 km (średni rzeczywisty)
Koszt przejechania 100 km
39 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/45 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
590 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
20000 km czyli po 13 miesiącach
Zużycie paliwa
9.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
24 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9 s.
Prędkość maksymalna
200 km/h

Skoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Skoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KMSkoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KM

Skoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KM

Skoda Octavia

Skoda Octavia to jeden z najważniejszych modeli w ofercie czeskiego producenta i prawdziwa lokomotywa sprzedaży. Samochód obficie czerpie z niemieckich rozwiązań technicznych (silniki, zawieszania, płyty podłogowe), oferując przy tym bardziej przystępne ceny.

I generacja Octavii debiutowała w 1996 roku, w 2004 na rynek weszła druga generacja tego modelu. Samochód ten produkowano aż do 2013 roku, gdy prowadzono Octavię III.

Skoda Octavia III FL

Skoda Octavia III generacji debiutowała w grudniu 2012 roku. Samochód trafił do salonów wiosną roku następnego. Jednocześnie w marcu, na salonie genewskim po raz pierwszy pokazano Octavię Combi. W lipcu oficjalnie zadebiutował samochód w sportowej wersji RS, a także uterenowionej o nazwie Scout (wyłącznie jako kombi).

Pod koniec 2016 roku auto doczekało się kuracji odmładzającej. Zmiany w stylistyce ograniczyły się do pasa przedniego. Sprzedażowy hit z Mlada Boleslav doczekał się zupełnie nowych reflektorów, świateł przeciwmgłowych i zderzaka. Przednie lampy stały się dwudzielne i przypominają trochę te znane z Mercedesa klasy E typoszeregu W212. Oświetlenie główne wykonano w całości w technologii diodowej. Każda z przednich lamp otrzymała charakterystyczny diodowy pas świateł do jazdy dziennej. Styliści przemodelowali również wzory obręczy kół (rozmiary od 16 do 18 cali).

Na pierwszy rzut oka kabina nie różni się od tej z wersji sprzed liftingu. Nowe funkcje zyskały systemy info-rozrywki, rozszerzono też listę wyposażenia opcjonalnego, na której znajdziemy m.in. asystenta jazdy z przyczepą czy adaptacyjne zawieszenie DCC. Zmodernizowana Octavia może się też pochwalić nowymi rozwiązaniami z zakresu „simply clever”. Należą do nich m.in. uchwyty na butelki ułatwiające ich odkręcanie, składane stoliki w oparciach przednich foteli czy programowalny kluczyk (zapamiętuje spersonalizowane ustawienia poszczególnych kierowców). Paleta jednostek napędowych obejmuje silniki o mocach od 84 KM do 184 KM. Zakres pojemności waha się od 1,0 l (TSI) do 2,0 l (TDI).


Silnik

To następsca wielokrotnie nagradzanego, acz uznawanego za usterkowy (dotyczy modeli sprzed 2012 roku) silnika 1,4 l tSI. Konstrukcyjnie 1,5 l TSI coraz bardziej upodabnia się do silnika wysokoprężnego. To pierwszy na świecie, produkowany na masową skalę, motor benzynowy z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Dzięki niej i zmodyfikowanemu układowi chłodzenia powietrza doładowującego maksymalny moment obrotowy – 200 Nm - rozwijany jest już przy 1300 obr./min. Wartość ta utrzymywana jest aż do 4500 obr./min, co pozwala oczekiwać świetnej elastyczności i reakcji na gaz.

Podobnie, jak w Dieslach, w silniku 1,5 l TSI (oznaczenie producenta EA211 TSI evo) zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail. Czwarte już wcielenie układu bezpośredniego wtrysku osiąga bardzo wysokie ciśnienie - 350 barów - co pozwala na skrócenie czasów wtrysków i samych dawek paliwa (niższa emisja spalin).

Tuleje cylindrowe wykończono w technice APS (atmospheric plasma spray). Polega ona na plazmowym nanoszeniu specjalnej powłoki optymalizującej tarcie (powierzchnia lepiej współpracuje ze środkami smarnymi tworząc specjalne „kieszonki” poprawiające przyczepność filmu olejowego). To z kolei sprawia, że tuleje mają wyższą odporność na korozję i zdecydowanie większą trwałość. Takie rozwiązanie sprawiać ma, że silniki świetnie współpracować będą z hybrydowymi układami napędowymi, w których jednostki benzynowe bardzo rzadko pracują w optymalnych temperaturach.

Po stronie nowości zastosowanych w EA211 TSI evo zaliczyć też można sterowany hydraulicznie system zmiennych faz rozrządu czy – kontrolowane elektronicznie - pompy oleju i cieczy chłodzącej. Standardem jest system dezaktywacji cylindrów ACT.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-03

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Skoda Octavia Dynamic+2019-03-26Skoda Octavia razy 6 mln!2017-06-2710 lat Octavii Scout2017-05-021,5 mln sztuk Skody Octavii III2017-05-02Skoda Octavia RS 2452017-02-04Skoda Octavia po liftingu. Nowości2016-11-05

Ogłoszenia

Skoda Octavia

Skoda Octavia

kujawsko-pomorskie

85 900 zł
Skoda Octavia

Skoda Octavia

pomorskie

69 900 zł
Skoda Octavia

Skoda Octavia

mazowieckie

81 600 zł
Skoda Octavia

Skoda Octavia

mazowieckie

77 600 zł

Skoda Octavia III FL 1.5 TSI 150 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.