chceauto.pl
x

Seat Alhambra I 2.0 TDI 140 KM

Seat Alhambra I 2.0 TDI 140 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2008
Średnia cena
19 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1968 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
140 KM
0-100 km/h
12.2 s.
V max
192 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.8 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
50 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
70 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
10.7%
Średni przebieg
92 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
256 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Seat Alhambra I 2.0 TDI 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Seat Alhambra I 2.0 TDI 140 KMSeat Alhambra I 2.0 TDI 140 KMSeat Alhambra I 2.0 TDI 140 KMSeat Alhambra I 2.0 TDI 140 KM

Seat Alhambra I 2.0 TDI 140 KM

Seat Alhambra

Seat Alhambra to van, który powstał w wyniku kooperacji Volkswagena i Forda. Jej efektem był wspólny projekt samochodu, który od 1996 roku produkowano w fabryce Volkswagena w Portugalii i sprzedawano jako Volkswagen Sharan, Ford Galaxy i Seat Alhambra.
Ostatecznie, w 2006 roku Ford zakończył współpracę, samodzielnie przygotowując Galaxy Mk3 i S-Maxa. Seat Alhambra i Volkswagen Sharan nadal są jednak produkowane w tej samej farbyce w Portugalii.


Seat Alhambra I

Od momentu debiutu Seat Alhambra zmieniał się niewiele. Jedynie w 2000 roku przeprowadzono lifting zmieniając głównie przednią część nadwozia.
Alhambra ma opinię samochodu względnie bezawaryjnego. W starszych samochodach zdarzają się usterki cewek zapłonowych, pompy wody oraz skrzyni biegów. Regularnego serwisowanie wymaga również zawieszenie, ale za to trzeba winić stan polskich dróg. Zdarzają się usterki sprężarki klimatyzacji oraz awarie wycieraczek.

Silnik

Jednostka 2,0 l TDI koncernu Volkswagena zadebiutowała w 2003 roku. Silnik szybko dał się poznać, jako dynamiczna i oszczędna jednostka, ale - zwłaszcza w początkowym okresie produkcji - przysparzał kierowcom wielu problemów. Te dotykają głównie odmiany produkowane do 2008 roku - wyposażone w pompowtryskiwacze. Po tym czasie jednostki otrzymały bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail, który rozwiązał większość problemów.

W silnikach z pompowtryskiwaczami (przed 2008 rokiem) standardem jest tzw. „osiadanie” (wersje 8-zaworowe) lub pękanie (odmiany z 16-zaworowe) głowic. W obu przypadkach winę ponoszą oszczędności materiałowe producenta. Przykre konsekwencje mają też - niestety liczne - usterki układu smarowania, którego niedomagania - przez większość czasu - przebiegają bezobjawowo. W mocniejszych wersjach z wałkami wyrównoważającymi dochodzi do wyrobienia krawędzi ośki napędzającej pompę oleju. W pozbawionych tego rozwiązania jednostkach standardem jest wyrobienie się łańcucha lub koła zębatego napędu pompy oleju. W każdym z przypadków efekt jest identyczny - nagły spadek ciśnienia smarowania i zatarcie. Ponieważ montaż nowych części niekoniecznie rozwiązuje problem, wiele warsztatów dokonuje modyfikacji jednostek 2,0 l TDI montując pompy oleju z wcześniejszych 1,9 TDI. W wielu przypadkach okazuje się to całkiem niezłym pomysłem.

Produkowane po 2008 roku 2,0 l TDI z układem Common Rail uchodzą za zdecydowanie trwalsze i godne polecenia jednostki. W ich przypadku trudno mówić o usterkach innych, niż typowe dla nowoczesnych Diesli: uszkodzonych turbosprężarkach, wtryskiwaczach czy dwumasowych kołach zamachowych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-09

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Odświeżony Seat Alhambra2015-04-15Seat uratowany? Hiszpanie notują rekordową sprzedaż!2015-07-31VW Sharan. Duży i wygodny, ale...2012-03-29Oto najgorsze auta w Europie!2014-11-27Diesel? To musisz wiedzieć o 1,9 TDI2012-07-25Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium!2019-12-04

Ogłoszenia

Seat Alhambra

Seat Alhambra

podkarpackie

15 900 zł

Seat Alhambra I 2.0 TDI 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Honda FR-V

Honda FR-V

2.2 CTDI 140 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy

1.9 TDI 130 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 22 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle

2.5 R5 TDI 131 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Sharan

Volkswagen Sharan

2.0 TDI 140 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Espace

Renault Espace

2.0 dCi 130 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Scenic

Renault Scenic

1.9 dCi 130 KM diesel2008VANręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

Seat Alhambra I 2.0 TDI 140 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS