chceauto.pl
x
Samochód Roku 2017. Znamy wyniki!

Samochód Roku 2017. Znamy wyniki!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2017-03-06
Znamy już zwycięzcę konkursu na „Samochód Roku 2017”. Tegoroczne wyniki prestiżowej rywalizacji śmiało uznać można za zaskakujące!

Siódemkę półfinalistów poznaliśmy już w listopadzie. Na liście aut, które szczególnie urzekły złożone z kilkudziesięciu dziennikarzy motoryzacyjnych jury, znalazły się wówczas: Alfa Romeo Giulia, Citroen C3, Mercedes klasy E, Nissan Micra, Peugeot 3008, Toyota C-HR i Volvo S90. Które z nich zdobyło największe uznanie?

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Ubiegłoroczna nagroda trafiła do rąk przedstawicieli Opla. Tytuł „Car of the Year 2016” przypadł wówczas w udziale produkowanej w Gliwicach Astrze. Tegoroczna nagroda powędruje do nowego właściciela niemieckiej marki – Peugeota!

Peugeot 3008 okrzyknięty został „Samochodem Roku 2017”! Auto zdobyło aż 319 punktów, o 23 punkty wyprzedzając – sklasyfikowaną na 2. miejscu – Alfę Romeo Giulię. Ostatni stopień podium przypadł w udziale nowemu Mercedesowi klasy E, który uzyskał łączną notę 197 punktów.

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Przypominamy, że nowy Peugeot 3008 zadebiutował na jesiennym salonie motoryzacyjnym w Paryżu.
Samochód opracowano od podstaw w oparciu o modułową płytę podłogową EMP2. Aż o 62 mm powiększył się rozstaw osi (2675 mm), nadwozie wydłużyło się do 4,45 m. Mimo większych wymiarów inżynierom udało się zaoszczędzić około 100 kg. Nadwozie nie przypomina już skrzyżowania minivana z crossoverem. Prześwit wynoszący 22 cm i dwubryłowa karoseria nie pozostawiają złudzeń, co do tego, że mamy do czynienia z suvem, który obrał za cel Nissana Qashqaia.

Peugeot 3008
Peugeot 3008
Większy rozstaw osi przełożył się na ilość miejsca w kabinie. Kierowca i pasażer mają teraz więcej miejsca (po 24 mm na nogi i 17 mm na wysokości łokci). Z tyłu zwiększyła się przestrzeń na głowy pasażerów (+36 mm). Aż o 90 l powiększył się bagażnik. Kufer mieści teraz do 520 l i nawet 1580 l po złożeniu tylnych siedzeń. W nowym 3008 zadebiutowała II generacja architektury deski rozdzielczej o nazwie I-Cockpit. Nowa odsłona bazuje na pierwotnym rozwiązaniu. Najważniejszą nowością jest zastosowanie cyfrowego wyświetlacza w miejsce klasycznych, analogowych zegarów. Ten, podobnie jak np. w Audi Virtual Cockpit, ma przekątną 12,3 cala i może być dowolnie konfigurowany przez kierowcę (wyświetlać informacje z kilku wybranych systemów).


Samochód Roku 2017. Znamy wyniki! - GALERIA ZDJĘĆ

Samochód Roku 2017. Znamy wyniki!Samochód Roku 2017. Znamy wyniki!Samochód Roku 2017. Znamy wyniki!Samochód Roku 2017. Znamy wyniki!Samochód Roku 2017. Znamy wyniki!

Zobacz także

Volvo S90 po liftingu. Niespodziewanym

Volvo S90 po liftingu. Niespodziewanym 2025-04-29

Niespodziewanie Volvo S90 przeszło całkiem poważną modernizację, co oznacza, że model ten będzie jeszcze przez kilka lat dostępny w salonach. Wszystko przez to, że kierowcy wciąż z niechęcią patrzą na samochody elektryczne, wobec czego ES90,...
Citroen C3 Hybrid. Polskie ceny

Citroen C3 Hybrid. Polskie ceny 2025-04-11

Citroen rozszerza ofertę napędów dla nowego C3 o wersję hybrydową. To najnoszwa wersja tego modelu, która dołączy do dostępnych już wcześniej odmian: elektrycznej (113 KM) i spalinowej (1.2 turbo 100 KM).
Nissan Micra, Leaf i Juke nowej generacji

Nissan Micra, Leaf i Juke nowej generacji 2025-03-27

Nissan zapowiada elektryczną rewolucję. Jeszcze w tym roku w salonach pojawią się nowe generacje Micry i Leafa, a w przyszłym - Juke'a. Wszystkie będą elektryczne.
Rekordowa sprzedaż Toyoty w Europie

Rekordowa sprzedaż Toyoty w Europie 2025-01-16

Koncern Toyoty, który dość ostrożnie podchodzi do samochodów elektrycznych, zanotował rekordową sprzedaż w Europie. Od stycznia do grudnia z salonów wyjechało 1 217 132 Toyot i Lexusów. To wynik o 4 proc. lepszy wynik niż rok wcześniej. Czwarty...
Toyota obniża ceny samochodów z rocznika 2024

Toyota obniża ceny samochodów z rocznika 2024 2025-01-14

W salonach Toyoty trwa wyprzedaż samochodów z 2024 roku produkcji, która obejmuje modele ze wszystkimi rodzajami napędu – od aut z silnikami benzynowymi, przez hybrydowe, po elektryczne. Samochody dostępne są z bardzo krótkim czasem realizacji...
Toyota C-HR taniej o 24 tys. zł

Toyota C-HR taniej o 24 tys. zł 2024-12-25

Na koniec roku Toyota C-HR Plug-in Hybrid dostępna jest z rabatem 24 tys. zł. To oznacza, ze model ten można kupić od 161 900 zł. Oferta dotyczy samochodów wyprodukowanych w 2024 roku.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS