Rover Seria 100 11 60 KM

Katalog samochodów
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Dostępność auta
trudno kupić
łatwo kupić OSIĄGI
KOSZTY
Spalanie
6.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
31 zł
SERWIS
Bezawaryjność
bardzo awaryjny
mało awaryjny Koszt serwisu
drogi
tani
Bezpieczeństwo
mało bezpieczny
bezpieczny
Bagażnik
116 litrów
Ryzyko kradzieży
duże
małe MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG
Zwrot kosztu instalacji po
26000 km czyli po 17 miesiącach
Zużycie paliwa
7.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
19 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
16.3 s.
Prędkość maksymalna
141 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Rover Seria 100 11 60 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Rover Seria 100 11 60 KM
Chociaż Rover 100 produkowany był aż do 1998 roku historia samochodu sięga jeszcze połowy lat osiemdziesiątych. Samochód jest bowiem bezpośrednim następcą (a w zasadzie zmodernizowaną wersją) austina metro - minisamochodu produkowanego przez Brytyjczyków od 1980 roku. W przeciwieństwie do innych produktów firmy z lat dziewięćdziesiątych seria 100 nie została opracowana wspólnie z Hondą. To „pełnokrwista” angielska konstrukcja, co w Polskich warunkach nie jest bynajmniej zaletą.
Chociaż awaryjność nie odbiega o konkurencyjnych pojazdów z dostępnością części zamiennych nie jest najlepiej. Dotyczy to głównie dość skomplikowanego układu zawieszenia. Samochód trapią też usterki układu elektrycznego oraz rdza, która atakuje głównie tylne nadkola, progi oraz maskę. Trzeba też pamiętać, że auto wycofano z produkcji po opublikowaniu wyników testów zderzeniowych. W wyniku uderzenia w przeszkodę kabina małego Rovera mocno się zdeformowała, a poduszka powietrzna spowodowała odrzucenie głowy kierowcy w kierunku przedniego słupka i poważne obrażenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-11-14
Wersje
SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE
NADWOZIA
Rover Seria 100 CRASHTEST
Rover Seria 100 11 60 KM - PODOBNE SAMOCHODY
Rover Seria 100 11 60 KM Opinie i komentarze