chceauto.pl
x

Rover 25 1.4 103 KM

Rover 25 1.4 103 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2000
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1396 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
103 KM
0-100 km/h
10.5 s.
V max
175 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
37 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
304 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
22000 km czyli po 15 miesiącach
Zużycie paliwa
9.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
23 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
159 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Rover 25 1.4 103 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Rover 25 1.4 103 KMRover 25 1.4 103 KMRover 25 1.4 103 KMRover 25 1.4 103 KMRover 25 1.4 103 KM

Rover 25 1.4 103 KM

Rover 25 to w zasadzie popularna seria 200, poddana gruntownemu liftingowi. Zmiana nazwy wynikała z wprowadzenia na rynek nowego Rovera 75, co pociągnęło konieczność dostosowania do nowego dwucyfrowego trendu oznaczeń innych produkowanych przez Anglików pojazdów. Po gruntownej modernizacji (głównie zewnętrznej) przemianowano więc produkowane wówczas serie 400 i 200 na modele 45 oraz 25. Te ostatnie pojawiły się na rynku w 1999 roku i przetrwały w ofercie aż do upadku marki w 2005 roku, chociaż zbudowano je w oparciu o płytę podłogową Hondy Civic, produkowanej w końcu lat osiemdziesiątych (płyta została zmodyfikowana wraz z debiutem serii 200 w 1995 roku, zmieniono wówczas rozstaw osi oraz konstrukcję tylnego zawieszenia, pojawiła się belka skrętna). 
Do napędu auta wykorzystywano te same jednostki napędowe (seria K), co w przypadku modeli serii 200 (z oferty zniknął słabszy, ośmiozaworowy 75 konny silnik 1,4 l.). Podobnie jak w poprzedniku, trzeba więc uważać na przepalające się uszczelki pod głowicą. W 2004 roku, na krótko przed zaprzestaniem produkcji, seria 25 doczekała się jeszcze głębokiego liftingu. W samochodach zamontowano zespolone reflektory przednie oraz nową deskę rozdzielczą. Rovery 25 cieszą się dobrą opinią, chociaż na usterki narażony jest osprzęt silnika (rozrusznik, alternator) czy elektryka (siłowniki centralnego zamka, elektroniczne przepustnice). Fani silników Diesla, podobnie jak w przypadku innych Roverów, powinni przygotować się na utrudniony dostęp do części zamiennych i naprawdę głośną pracę (zwłaszcza na biegu jałowym).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-11-14

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

Rover 25 CRASHTEST

Rover 25 1.4 103 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A3

Audi A3

1.6 E 102 KM benzyna2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Daihatsu Applause

Daihatsu Applause

1.6 105 KM benzyna2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.6 16V 100 KM benzyna2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 147

Alfa 147

1.6 TS 105 KM benzyna2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.4 95 KM benzyna2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.6 100 KM benzyna2000hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność

Rover 25 1.4 103 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.