chceauto.pl
x

Renault Thalia I 1.4 75 KM

Renault Thalia I 1.4 75 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2001
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1390 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
75 KM
0-100 km/h
12.2 s.
V max
170 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
510 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
8.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.4 s.
Prędkość maksymalna
155 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Renault Thalia I 1.4 75 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Thalia I 1.4 75 KMRenault Thalia I 1.4 75 KMRenault Thalia I 1.4 75 KMRenault Thalia I 1.4 75 KM

Renault Thalia I 1.4 75 KM

Renault Thalia

Thalia to niewielkich rozmiarów sedan zbudowany w oparciu o podzespoły Renault Clio. Auto od początku traktowane było w kategoriach pojazdu niskobudżetowego, dlatego na tle Clio z tych samych roczników często charakteryzuje się np uboższym wyposażeniem. Prostota konstrukcji ma jednak sporo plusów - brak skomplikowanej elektroniki minimalizuje ryzyko wystąpienia awarii - pokrewieństwo z popularnym modelem obniża koszty serwisowania. Obecnie w ofercie Renault znajduje się już druga generacja modelu. Współczesna Thalia spokrewniona jest m.in z Dacią Sandero.

Renault Thalia I

Renault Thalia zadebiutowało w 2001 roku, wraz z liftingiem Clio II generacji, na której bazuje. Produkowane w Turcji auto ma wnętrze podobnej wielkości co Clio, dysponuje jednak zdecydowanie większym bagażnikiem - aż 510 litrów pojemności.

Thalia cierpi na te same dolegliwości, co Clio II. Zdarzają się chociażby wycieki oleju (uszczelniacze miski olejowej, pokrywy zaworów, simmering łączący silnik ze skrzynią biegów), antena dachowa czasami przepuszcza do wnętrza wodę. Często dają o sobie znać zapiekające się lub nieszczelne cylinderki w układzie hamulcowym. W zawieszeniu standardową naprawą jest wymiana łączników stabilizatorów.

Figle płata też elektronika. Szwankują ciekłokrystaliczne wyświetlacze, śniedzieją styki w reflektorach, psują się przekaźniki elektrycznie sterowanych szyb, czy centralny zamek. Usterka styku pod fotelem powoduje zapalenie kontrolki poduszek powietrznych, ponadto zdarzają się usterki cewek zapłonowych firmy Sagem (jednostki benzynowe), możliwe jest także pękanie tylnych sprężyn.

Wysokoprężne jednostki serii dCi są bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Awaria wtryskiwaczy może nas kosztować nawet 4 tys. zł. Na szczęście oferta pojazdów używanych jest bardzo bogata, bez trudu uda nam się znaleźć bezwypadkowe, serwisowane auto z Polskiego salonu. Większość z nich będzie napędzana benzynowymi silnikami 1.4 w wersjach 8- i 16-zaworowej. Obie to udane konstrukcje, które nie dostarczają właścicielom zbędnych wrażeń, ponadto całkiem dobrze znoszą potraktowanie instalacją LPG.

Na korzyść Thalii przemawia również stosunkowo wysoki poziom bezpieczeństwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Mitsubishi Mirage. Czy to następca Colta?2012-03-22Używane: silnik 1,5 l dCi2016-07-09

Renault Thalia - AKCJE NAWROTOWE

2011-07-15W samochodach Renault Thalia wyprodukowanych w okresie od 08/11/2010 do 23/02/2011 włącznie, w fabryce w Bursa (Turcja), istnieje możliwość pęknięcia śrub mocujących kolumny kierownicy.

W czasie procesu produkcyjnego zastosowano śruby samogwintujące zamiast śrub M8x25. W przypadku pęknięcia śruby może to spowodować utratę punktu mocowania kolumny kierownicy. Co z kolei wiąże się z ryzykiem utraty panowania nad pojazdem i nieprawidłowego zadziałania poduszki powietrznej kierowcy w trakcie ewentualnego wypadku.

plik pdf

Renault Thalia I 1.4 75 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Fiat Siena

Fiat Siena

1.2 75 KM benzyna2001sedanręcznaprzedni
cena średnia 3 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Fabia

Skoda Fabia

1.4 16V 75 KM benzyna2001sedanręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Thalia I 1.4 75 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS