chceauto.pl
x

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
50 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1197 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
130 KM
0-100 km/h
10.9 s.
V max
198 km/h
Zasięg
590 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł
Zbiornik paliwa
47 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
205/50 R17
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
C
Bagażnik
402 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KMRenault Megane IV 1.2 TCe 130 KM

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM

Renault Megane

Renault Megane to drugi obok Clio najważniejszy model tego francuskiego producenta. Samochód, który na rynku musi rywalizować m.in. z Volkswagenem Golfem, debiutował w 1995 roku. Auto produkowano przez 7 lat, po drodze poddając go liftingowi (w 1999 roku).
W 2002 roku na rynek trafiło Renault Megane II. Model produkowano do 2008 roku. Samochód, który zbudowano na nowej płycie podłogowej, otrzymał charakterystyczne, "kanciaste" kształty.
W 2009 roku Megane II ustąpiło miejsca Megane III. Samochód posiada efektowną, dynamiczną stylizację, przy czym wersje trzy- i pięciodrzwiowa dość znacznie różnią się wyglądem. W 2013 roku auto poddano poważnemu liftingowi.
W 2016 roku na rynku pojawiła się zupełnie nowa, czwarta już generacja Renault Megane. Samochód spokrewniony jest z Nissanem Pulsar.

Renault Megane IV

Czwarta generacja Renault Megane w wersji hatchback zadebiutowało na salonie we Frankfurcie w 2015 roku, a u dilerów pojawiło się na początku roku 2016.

Francuski producent stopniowo poszerzał ofertę. W marcu 2016 w Genewie zaprezentowano Megane Grandtour (czyli kombi, auto trafiło do sprzedaży w połowie roku), zaś w drugiej połowie 2016 pojawiło się Megane o skomplikowanej nazwie Grand Coupe, czyli po prostu sedan.

W porównaniu do poprzednika, niezależnie od wersji nadwoziowej, samochód urósł - zwiększyły się najważniejsze parametry, czyli rozstaw osi i kół, dzięki czemu we wnętrzu jest więcej miejsca. Większa jest również długość i szerokość, a mniejsza - wysokość, przez co auto sprawia wrażenie bardzo dynamicznego.

Gama jednostek napędowych obejmuje szereg silników wysokoprężnych i benzynowych (głównie doładowanych), które mogą współpracować również dwusprzęgłową skrzynią biegów.

Renault Megane IV jest bardzo dobrze wyposażony w aktywne systemy bezpieczeństwa.

W 2017 roku na salonie we Frankfurcie Renault zaprezentowało sportowy model MEgane RS. Jego zadziorny charakter podkreśla agresywny zestaw ospoilerowania. W stosunku do cywilnej wersji Megane RS ma zdecydowanie szersze nadkola i ogromną, umieszczoną pośrodku tylnego zderzaka, pojedynczą końcówkę układu wydechowego. Całości wizerunku dopełniają 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i trzypunktowe, zamontowane w przednim zderzaku, diodowe światła nawiązujące kształtem do wyścigowej flagi.

Pod maską znajdziemy nowy, turbodoładowany sprężarką Twin Scroll, benzynowy silnik o pojemności 1,8 l. To ta sama jednostka, którą poznaliśmy przy okazji debiutu nowego auta spod znaku Alpine – A110. W Renault Megane RS została ona jednak nieco „podkręcona”. Silnik rozwija moc 280 KM przy 6000 obr./min. i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm. Jego maksymalna wartość dostępna jest w zakresie od 2400 do 5000 obr./min.

Pierwszy raz wybierać można między ręczną i automatyczną (a w zasadzie zautomatyzowaną – dwusprzęgłową) skrzynią biegów – obie oferują po sześć przełożeń do jazdy w przód. „Automat” standardowo występuje z trybem ręcznym i łopatkami przy kierownicy.
Producent oferuje też dwie konfiguracje zawieszenia: sport (drogowa) i Cup (torowa). W tej drugiej zamówić można dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu Torsen. Bez względu na wybraną opcję standard obejmuje – niedostępny u konkurencji – układ czterech kół skrętnych (stosowany niegdyś chociażby w Lagunie GT).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-01-12

Wersje

ROCZNIKI

Renault Megane po liftingu!2020-02-03Renault Megane Grand Coupe2016-07-12Renault Megane Estate, czyli kombi2016-07-08Renault Megane. Ceny!2016-03-09Renault Megane IV! Zdjęcia!2015-09-07Renault Megane Coupe-Cabriolet2014-04-03

Ogłoszenia

Renault Megane

Renault Megane

lubelskie

47 900 zł

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 308

Peugeot 308

1.2 PureTech 130 KM benzyna2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 46 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.5 TSI 130 KM benzyna2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 62 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.6 Duratec Ti-VCR 125 KM benzyna2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 51 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4

Citroen C4

1.2 THP 130 KM benzyna2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 48 000 zł
OCENY
Dostępność
Kia Ceed

Kia Ceed

1.6 GDI 135 KM benzyna2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 51 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz B-klasa

Mercedes B-klasa

180 122 KM benzyna2018hatchback 5drautomatprzedni
cena średnia 72 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Megane IV 1.2 TCe 130 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS