chceauto.pl
x

Renault Espace 2.2 TD 1997

Dostępne samochody

Renault Espace

Renault Espace III 2.2 TD 113 KM

1997, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 4 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia

Kilka słów o modelu

III (1996-2003)

Trzecia generacja Espace trafiła do salonów w 1996 roku, z niewielkimi zmianami pojazd pozostał w ofercie Renault do 2002 roku. W samochodzie wykorzystano wiele elementów z pierwszej generacji Laguny (m.in. silniki i skrzynie biegów), co znacząco wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji.

Espace standardowo wyposażony był w pięć osobnych foteli, za dopłatą producent dokładał jeszcze kolejne dwa. Te ostatnie były standardowym wyposażeniem przedłużonej wersji Grand, której zaletą jest również zdecydowanie większa przestrzeń bagażowa.

Do charakteru auta najbardziej pasuje niewysilone benzynowe V6 o mocy 190 KM, które charakteryzuje się dużą trwałością, świetnym przebiegiem momentu obrotowego i... dużym apetytem na paliwo. Dobrym rozwiązaniem może okazać się montaż instalacji gazowej, jednak przestrzeń bagażowa będzie mocno ograniczona (jeżeli mamy zamiar wykorzystywać wszystkie 7 miejsc).

Do typowych bolączek należą usterki instalacji elektrycznej. Podobnie jak w poprzedniku szwankować lubi dmuchawa, centralny zamek czy podnośniki szyb. Czasami przestają też działać ciekłokrystaliczne wskaźniki na desce rozdzielczej, częstym awariom ulegają również przełączniki zespolone świateł, przepalają się żaróweczki w desce rozdzielczej. Wiele egzemplarzy miewa też problemy ze sztywnością (plastikowej) karoserii - często słyszy się o opuszczających się na zawiasach drzwiach przednich. Pozytywie należy za to ocenić zawieszenie. Mimo fatalnego stanu polskich dróg potrafi ono wytrzymać nawet 100 tys km. Po tym przebiegu najczęściej poddają się łączniki stabilizatorów i drążki kierownicze. Częstą usterką jest też wybijanie się łożysk górnych mocowań kolumn McPhersona, przy większym przebiegu wymiany wymagają również łożyska kół. Podobnie, jak w poprzednim modelu trwałość elementów układu hamulcowego nie jest najwyższa - z uwagi na dużą masę szybko zużywają się klocki i tarcze hamulcowe (głównie przednie). Nadwozie auta, tak jak w przypadku poprzednika wykonane jest z tworzyw sztucznych - niezależnie od rocznika nie ma więc najmniejszych problemów z korozją.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS