chceauto.pl
x
Project Trinity Volkswagena

Project Trinity Volkswagena

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2021-03-08 Opinie
Volkswagen ujawnił pierwsze informacje o przedsięwzięciu kryjącym się pod hasłem Project Trinity.

Pod kryptonimem tym kryje się sedan o napędzie elektrycznym, którego Volkswagen zamierza produkować od 2026 roku. Samochód ma wyznaczać nowe standardy nie tylko pod względem zasięgu i szybkości ładowania ale również automatyzacji - Niemcy obiecują autonomiczną jazdę nawet na poziomie 4, co oznacza, że samochód będzie sam poruszał się w typowych sytuacjach ruchu drogowego.

Trinity oznacza oczywiście trójcę. Nazwa wzięła się stąd, że nowy samochód będzie się opierał na trzech filarach - nowo opracowanej platformie elektronicznej z najnowszym oprogramowaniem, uproszczeniu struktury dostaw oraz połączonej w sieć i inteligentnej produkcji w głównych zakładach Volkswagena w Wolfburgu.

W momencie wprowadzenia na rynek, co ma nastąpić w 2026 roku, nowy model będzie mógł jeździć autonomicznie na poziomie 2+. To oznacza, że samochód będzie generalnie jeździł sam, będzie jednak wymagał monitorowania przez kierowcę, który musi być gotowy na ingerencję i przejęcie prowadzenia. Typowe przykłady takiej autonomicznej jazdy to podróż autostradą czy też poruszanie się w korki.

To jednak nie wszystko, bowiem nowy Volkswagen ma być technologicznie gotowy do autonomicznej jazdy na poziomie 4. To oznacza, generalnie, że samochód będzie poruszał się całkowicie samodzielnie, konieczne będzie jedynie wyznaczenie mu celu. W określonych przypadkach, jak mgła czy śnieżyca, komputer może zgłosić, że nie jest w stanie poprowadzić samochodu i będzie to musiał zrobić kierowca.

Volkswagen zamierza to osiągnąć poprzez zbudowanie sztucznej inteligencji opartej na sieci neuronowej, w której neuronami są poszczególne samochody. Oznacza to, że będą się one wymieniały informacjami o ruchu i warunkach drogowych.

Volkswagen zamierza również zmienić model produkcyjny. Pojazdy będą w dużej mierze ustandaryzowane i dostępne w znacznie mniejszej liczbie wariantów. Każdy samochód będzie niemal identycznie, standardowo wyposażony, a dostęp do danego systemu będzie aktywowany przez kierowcę, zdalnie, na żądanie. Ma to uprościć i obniżyć koszty produkcji.

To oznacza, że specyfikacja samochodu nie będzie określana już w momencie zamówienia auta, ale będzie mogła być rozbudowa o nowe wyposażenie w każdym momencie i to bez wizyty w serwisie.



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Ford i Volkswagen w pogoni za Teslą

Ford i Volkswagen w pogoni za Teslą 2021-05-05

Współczesne samochody dawno już przestały pełnić funkcję środków transportu. To raczej zaawansowane komputery z możliwością przemieszczania się w przestrzeni. W efekcie producenci aut w coraz większym stopniu uzależnieni są od dostawców...
Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"!

Volkswagen zainwestuje 14 mln euro w "dekarbonizację"! 2021-04-29

Podczas konferencji poświęconej strategii "Way to Zero”, Volkswagen przedstawił szczegóły planu dekarbonizacji firmy i jej produktów. Marka zamierza osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla najpóźniej do 2050 roku.Kluczowym...
Pandemia nie straszna Volkswagenowi. Wypłacą dywidendę !

Pandemia nie straszna Volkswagenowi. Wypłacą dywidendę ! 2021-03-01

Mimo pandemii Covid-19 koncern Volkswagen zakończył rok obrachunkowy 2020 z wynikiem lepszym od spodziewanego. Ważne strategiczne decyzje przyspieszyły zmiany w koncernie mające przekształcić go w "przedsiębiorstwo high-tech". O dobrym wyniku i...
Sprzedaż nowych aut w Europie. 2020 rok.

Sprzedaż nowych aut w Europie. 2020 rok. 2021-01-20

Na Starym Kontynencie zarejestrowano w sumie niewiele ponad 9,9 mln nowych samochodów osobowych. Wg raportu Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) do klientów oznacza to spadek aż o 23,7 proc. Jeszcze w 2019 roku na europejskie drogi...
Kto produkuje najwięcej aut w Polsce?

Kto produkuje najwięcej aut w Polsce? 2021-01-11

O blisko 1/3 zmalała w ubiegłym roku produkcja samochodów w Polsce. Największym poszkodowanym przez koronawirusa jest gliwicka fabryka Opla. Z danych Instytutu Samar wynika, ze w minionych dwunastu miesiącach produkcja nowych aut zmalała w naszym kraju...
Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP

Volkswagen ID.3 w testach Euro NCAP 2020-10-21

Pierwszy z nowej rodziny elektrycznych Volkswagenów zaliczył właśnie pełną turę testów zderzeniowych Euro NCAP. Wyniki auta można uznać za imponujące! Przyzwyczailiśmy się już, że duża część nowych samochód – podobnie jak ID.3 – może...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.