Peugeot Polygon to koncept, który można traktować jako zapowiedź nowego Peugeota 208. Nowa generacja tego francuskiego bestsellera ma pojawić się w 2027 roku. Peugeot mów co prawda, że prototyp zapowiada "przyszłe modele", ale przy długości nadwozia wynoszącej poniżej 4 metrów, nietrudno się domyślić, o jaki konkretnie pojazd chodzi.
- Peugeot Polygon. Nadwozie
- Peugeot Polygon. Wnętrze
- Peugeot Polygon. Napęd
Peugeot Polygon. Nadwozie
Oczywiście Polygon to auto koncepcyjne, które w tej formie nie wyjedzie na drogi, jednak można się spodziewać, że wiele rozwiązań stylistycznych znajdzie zastosowanie w 208 nowej generacji. Przykładowo nowy Peugeot 208 zamiast pionowych świateł do jazdy dziennej, charakterystycznych dla dzisiejszych Peugeotów, może otrzymać światła poziomie.

Peugeot Polygon Concept
Ciekawie wyglądają zdobienia na słupkach C (jest tam również ekran pokazujący poziom naładowania akumulatora), które wyraźnie nawiązują do rozwiązań znanych z kultowego Peugeot 205. Również kanciasta, tylna część nadwozia Polygona przywodzi na myśl właśnie ten model.
Na klapie bagażnika znajduje się duży panel świetlny, na którym można wyświetlacz dowolne obrazy. Płynnie obejmuje on również światła. To mocno futurystyczne rozwiązanie, ale już dziś nie ma technicznych przeszkód, by trafiło do auta produkcyjnego.

Peugeot Polygon Concept
Peugeot Polygon. Wnętrze
Wnętrze również jest futurystyczne. Szczególną uwagę zwraca kierownica o nazwie Hypersquare, który nie jest okrągła, ale raczej prostokątna, przy czym rogi są zaokrąglone. W Polygonie nie ma ona fizycznego połączenia z kołami, zastosowano bowiem system steer-by-wire, czyli rozwiązanie całkowicie elektroniczne. Peugeot zapewnia, że taki system, na razie rozpowszechniony w samolotach, znajdzie zastosowanie w samochodzie seryjnym w 2027 roku. Czyżby najpierw miał pojawić się nowym 208?

Peugeot Polygon Concept
Stee-by-wire umożliwia m.in. płynną zmianę przełożenia. Maksymalny skręt kierownicy w jedną stronę wynosi tylko 170 stopni, czyli sumarycznie, od oporu do oporu, jest to 340 stopni, a więc mniej niż jeden obrót (zwykle w samochodach jest to od 2,5 do 3 obrotów). Z kolei przy wyższych prędkościach przełożenie nie jest tak bezpośrednie, dzięki czemu auto nie jest nerwowe na drodze.
Cztery okrągłe panele na kierownicy to elementy sterujące funkcjami samochodu, producent podkreśla, że sterowanie nimi jest możliwe bez odrywania rąk od kierownicy.

Peugeot Polygon Concept
Nowością, która raczej nie pojawi się w samochodach seryjnych jest całkowita rezygnacja z ekranów. Ekranem jest bowiem przednia szyba. Za kierownicą znajduje się płasko położony ekran LED, który wyświetla obraz odbijający się następnie warstwie odblaskowej o wymiarach 74x24 cm zatopionej w szybie. Dla kierowcy daje to wrażenia obcowania z 31-calowym ekranem.
Peugeot Polygon. Napęd
Również zastosowania w aucie seryjnym nie znajdzie ogólna koncepcja nadwozia, czyli karoseria pozbawiona słupka B z drzwiami podnoszonymi do góry.

Peugeot Polygon Concept
Za to na pewno nowy Peugeot 208 otrzyma, podobnie jak Polygon, napęd elektryczny, chociaż przy obecnych perturbacjach na rynku, raczej nie będzie to jedyna wersja napędowa. Symptomatyczne, że chociaż Polygon jest autem bateryjnym, to producent nie pochyla się zupełnie nad kwestią osiągów, zasięgu czy pojemności baterii.