chceauto.pl
x
Peugeot e-208 GTI zaprezentowany

Peugeot e-208 GTI zaprezentowany

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2025-06-16

W miniony weekend odbył się 24-godzinny wyścig Le Mans. Tę okazję wykorzystał Peugeot, by zaprezentować model E-208 GTi. Pojazd nawiązuje do kultowego Peugeota 205 GTi, ale jest już całkiem innym pojazdem.

  1. Skąd się wzięły Peugeoty GTi
  2. Peugeot E-208 GTi. Napęd
  3. Peugeot E-208 GTi. Układ jezdny
  4. Peugeot E-208 GTi. Ceny i premiera rynkowa

Skąd się wzięły Peugeoty GTi

Peugeot 205 GTi debiutował już ponad 40 lat temu. Samochód pojawił się w 1984 roku i napędzany był wówczas silnikiem 1.6. Już dwa lata później uznano, że to za mało i pojawił się jeszcze bardziej ceniony Peugeot 205 GTi z silnikiem 1.9.

W następnych latach oznaczenie GTi trafiało na kolejne modele - 306, 206, 207, 208. A potem nastała era zwalczania samochodów spalinowych i zaostrzania norm emisji. W efekcie ostatni Peugeot z oznaczeniem GTi, czyli 308 zjechał z taśmy produkcyjnej pod koniec 2020 roku.
Peugeot e-208 GTi
Peugeot e-208 GTi

Peugeot E-208 GTi. Napęd

Teraz niespodziewanie Peugeot zaprezentował model 208 GTi. Stylistycznie auto bazuje na samochodzie, który na rynku jest od 2019 roku. Również napęd nie jest specjalną nowością, bo jest niemal identyczny, jak w Alfie Romeo Veloce.

A to oznacza, niestety, elektryczny silnik. W Alfie generuje on 280 KM, w Peugeocie e-208 GTi - 278 KM . Ale, oddajmy Francuzom co francuskie, silnik jest produkowany we Francji, w Trémery.
Peugeot e-208 GTi
Peugeot e-208 GTi
278 KM i 345 Nm ma wystarczać, by auto rozpędzało się do 100 km/h w 5,7 s. Prędkość maksymalna, dla ochrony baterii, jest ograniczona do 180 km/h. Za odpowiednią trakcję dba przedni mechanizm o ograniczonym poślizgu - samochód ma napęd tylko na jedną oś.

Sama bateria jest produkowana jest przez chińską firmę CATL i ma 54 kWh (identycznie, jak w szeregu innych modeli Stellantisa). Zasięg wg WLTP ma wynosić 350 km, czyli realnie będzie to około 250 km, oczywiście nie podczas szaleństw na torze.
Peugeot e-208 GTi
Peugeot e-208 GTi
Ładowanie możliwe jest prądem zmiennym z mocą 7,4 kW lub prądem stałym z mocą 100 kW, wówczas ładowanie od 20 do 80 proc. trwa pół godziny.

Peugeot E-208 GTi. Układ jezdny

W stosunku do klasycznego Peugeota e-208 wersja GTi ma mocno zmodyfikowane zawieszenie. Auto otrzymało poszerzony rozstaw kół: +56 mm z przodu, +27 mm z tyłu wraz z obniżonym o 30 mm zawieszeniem, specjalne sprężyny i amortyzatory ze specjalnymi ogranicznikami hydraulicznymi, 18-calowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 215/40, a także tylny stabilizator poprzeczny.
Peugeot e-208 GTi
Peugeot e-208 GTi
Ponadto system ESP wyposażono w tryb Sport, który wyłącza systemy wspomagania kierowcy.

Peugeot E-208 GTi jest wyposażony z przodu w tarcze o średnicy 355 mm ze stałymi czterotłoczkowymi zaciskami.
Peugeot e-208 GTi
Peugeot e-208 GTi
W kabinie znajdziemy sportowe, kubełkowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i sportową kierownicę z bardziej bezpośrednim przełożeniem.

Peugeot E-208 GTi. Ceny i premiera rynkowa

Peugeot E-208 trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Samochód będzie objęty 8-letnią gwarancją, limitowaną przebiegiem 160 tys. km. Taka sama gwarancja będzie obejmować akumulator.

Ceny nie są jeszcze znane, ale... niezależnie od nich trudno oczekiwać dużej sprzedaży. Jeśli ktoś faktycznie szuka hot-hatcha czy niedużego usportowionego auta, z pewnością wybierze samochód spalinowy, który dostarcza nieporównywalanie więcej wrażeń z jazdy.

Peugeot e-208 GTI zaprezentowany - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot e-208 GTI zaprezentowanyPeugeot e-208 GTI zaprezentowanyPeugeot e-208 GTI zaprezentowanyPeugeot e-208 GTI zaprezentowanyPeugeot e-208 GTI zaprezentowanyPeugeot e-208 GTI zaprezentowanyPeugeot e-208 GTI zaprezentowanyPeugeot e-208 GTI zaprezentowany

Zobacz także

Peugeot e-208 po liftingu

Peugeot e-208 po liftingu 2023-07-08

Peugeot zaprezentował model e-208 po liftingu. Analogiczne zmiany otrzyma wersja spalinowa, czyli 208.Peugeot 208 debiutował cztery lata temu (w 2019 roku) i okazał się strzałem w dziesiątkę. Niewielki, ale bardzo atrakcyjnie zaprojektowany model...
Peugeot e-208 z nowym napędem

Peugeot e-208 z nowym napędem 2022-09-27

Peugeot e-208 otrzymał nowy układ napędowy. To to samo rozwiązanie, które zadebiutowało w odświeżonym modelu DS 3.Peugeot e-208 do tej pory był napędzany przez silnik elektryczny o mocy 136 KM i momencie 260 Nm (dostępnym od ruszenia), który...
Peugeot królem Europy!

Peugeot królem Europy! 2021-04-06

Peugeot może mówić o świetnym początku roku. Decyzje o gruntownym odświeżeniu gamy modelowej i ”skrytym” ataku na segment premium przynoszą świetne rezultaty. Francuski producent poinformował, że europejski rynek motoryzacyjny zyskał właśnie...
Samochody Roku Peugeota. Aż 6 modeli z prestiżowym tytułem

Samochody Roku Peugeota. Aż 6 modeli z prestiżowym tytułem 2020-04-29

2 marca Peugeot 208 oficjalnie ogłoszony został Europejskim Samochodem Roku 2020 (COTY). Warto przypomnieć, że francuska marka ma na swoim koncie już sześć zwycięstw w tym najwyżej cenionym w Europie konkursie motoryzacyjnym. Ta niezwykle prestiżowa...
Dopłaty do aut elektrycznych. Ile i jak?

Dopłaty do aut elektrycznych. Ile i jak? 2019-11-29

28 listopada 2019 r. weszło w życie Rozporządzenie w sprawie wsparcia dla osób fizycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Na mocy tego dokumentu osoby fizyczne mogą otrzymać dofinansowanie do zakupu pojazdu elektrycznego. Poziom...
Cztery auta w Euro NCAP. Tylko dwa na piątkę!

Cztery auta w Euro NCAP. Tylko dwa na piątkę! 2019-10-10

Euro NCAP podzieliło się wynikami kolejnych testów zderzeniowych. Tym razem z serią przeprowadzonych w kontrolowanych warunkach zderzeń zmierzyły się nowe BMW 1 i 3, Peugeot 208 oraz – odświeżony jeszcze w zeszłym roku – Jeep Cherokee....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS