chceauto.pl
x

Peugeot 607 2.2 HDI 136 KM

Peugeot 607 2.2 HDI 136 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2003
Średnia cena
9 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
2179 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
136 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
207 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
46 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
E
Bagażnik
510 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Peugeot 607 2.2 HDI 136 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 607 2.2 HDI 136 KMPeugeot 607 2.2 HDI 136 KMPeugeot 607 2.2 HDI 136 KMPeugeot 607 2.2 HDI 136 KMPeugeot 607 2.2 HDI 136 KM

Peugeot 607 2.2 HDI 136 KM

Model 607 zaprezentowano po raz pierwszy w 1999 roku. Samochód zastąpił w ofercie produkowanego już od dziesięciu lat Peugeota 605. Co ciekawe auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej, co poprzednika. 607 miała jednak całkowicie nowe nadwozie oraz jednostki napędowe. W 2005 roku model poddano niewielkiemu liftingowi, samochód przetrwał w ofercie francuskiej marki do końca 2008 roku.

Jak przystało na flagową limuzynę, wyposażenie większości egzemplarzy jest kompletne (dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewane fotele, pełny pakiet elektryczny, itd.). W samochodzie stworzonym do długich tras dziwić może jednak brak takich elementów, jak np. uchwyty na kubki. Przyzwyczajenia wymaga obsługa panelu klimatyzacji czy radia (małe przyciski).

Wnętrze rozpieszcza pasażerów ogromem przestrzeni, również kierowca powinien być zadowolony. Samochód nie jest bowiem przesadnie komfortowy, zawieszenie zapewnia pewne czucie drogi, dzięki czemu niemal pięciometrowe auto dobrze prowadzi się również w zakrętach. Użytkownicy chwalą sobie również zaskakującą zwrotność modelu. Po stronie zalet, zapisać można trwałe i stosunkowo tanie w naprawach zawieszenie (z przodu pracują kolumny McPhersona, z tyłu układ wielowahaczowy). W trosce o domowy budżet radzimy unikać, oferowanych po 2003 roku (lifting) , odmian z opcjonalną elektroniczną regulacją siły tłumienia.

Mimo zaawansowanego wieku auto wciąż kusi nabywców wysokim poziomem wyposażenia. W egzemplarzach z końca produkcji liczyć można np. na: skórzaną tapicerkę, pełny pakiet elektryczny, dwustrefową automatyczną klimatyzację czy dotykowy panel ekran na konsoli środkowej (do sterowania nawigacją i wentylacją – swoją drogą zbyt mały i mało intuicyjny.

Kluczem do znalezienia złotego środka między komfortem, a kosztami eksploatacji jest wybór odpowiedniej jednostki napędowej. Bezkonkurencyjny okazuje się benzynowy motor 2,2 l 16V o mocy 158 KM lub 163 KM (po 2005 roku). Prosta, benzynowa konstrukcja jest trwała i łatwa w naprawach. Ma też klasyczny pośredni wtrysk paliwa i hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych, co oznacza, że śmiało można zdecydować się na instalację gazową. Przyspieszenie do 100 km/h trwa poniżej 10 s, w okolicach dziesiątki oscyluje też średnie zużycie paliwa.
Odradzamy topowy, benzynowy motor V6 2,9 l. Jest drogi w serwisowaniu (rozrząd) i bywa kapryśny (cewki). W dodatku szczelnie upakowano go pod maską, co wydłuża czas (a więc i koszty) napraw.

Radzimy też trzymać się z daleka od diesli – w tej klasie silnik wysokoprężny wieszczy ogromne przebiegi, a co za tym idzie – ogólne wyeksploatowanie. Biorąc pod uwagę obecność dwumasowych kół zamachowych, wtrysku Common Rail i – w większości przypadków – „mokrego” filtra cząstek stałych rachunki za naprawy mogą być bardzo wysokie. Jeśli już koniecznie musimy mieć Peugeota na olej napędowy polecamy skupić się na podstawowych, czterocylindrowych jednostkach 2,0 HDI i 2,2 HDI. Nie są mistrzami osiągów, ale ich konstrukcja jest dobrze znana mechanikom. Zdecydowanie odradzamy najmocniejszego Diesla – podwójnie doładowany 2,7 HDI. Jednostka stosowana też m.in. przez Jaguara czy Land Rovera wsławiła się licznymi problemami układem korbowo-tłokowym (pękające wały, uszkodzenia panewek). Naprawa uszkodzonego silnika przekracza wartość pojazdu!

Do najczęstszych usterek 607 należą awarie elektroniki. Komputery pokładowe często diagnozują usterki, których nie ma, psują się czujniki ciśnienia w oponach, ABSu czy - podobnie, jak w przypadku poprzednika - cewki zapłonowe. Na przyspieszone zużycie narażone są też elementy zawieszenia - głównie łączniki stabilizatorów, końcówki drążków kierowniczych i tuleje metalowo gumowe. Silniki HDI są wrażliwe na jakość oleju napędowego (kosztowne usterki wtryskiwaczy), często psuje się w nich również dwumasowe koło zamachowe czy zawory recyrkulacji spalin. Usterki te dotyczą jednak większości nowoczesnych diesli. Przed zakupem należy dokładnie przestudiować historię auta. Wiele egzemplarzy służyło na zachodzie jako samochody służbowe, często ich przebieg znacznie przekracza 300 tys. km. Z drugiej strony, jeżeli uda nam się znaleźć bezwypadkowy egzemplarz z książką serwisową i przebiegiem rzędu 200 tys. km. nie powinniśmy być zawiedzeni. To najbardziej ekskluzywny model w gamie Peugeota i Francuzi przykładali się do jego produkcji. Biorąc pod uwagę bardzo dużą utratę wartości, najmłodsze egzemplarze mają rewelacyjny stosunek ceny do oferowanego komfortu, wyposażenia i osiągów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-11-03

Wersje

NADWOZIA

Używane: Peugeot 6072018-11-03

Peugeot 607 CRASHTEST

Peugeot 607 2.2 HDI 136 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A6

Audi A6

1.9 TDI 130 KM diesel2003sedanautomatprzedni
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S80

Volvo S80

2.4 D 130 KM diesel2003sedanautomatprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 5

BMW 5

20d 136 KM diesel2003sedanautomattylny
cena średnia 15 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 607 2.2 HDI 136 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS